English Version
English

روزه یعنی بالا رفتن اعتماد به نفس

روزه یعنی بالا رفتن اعتماد به نفس

امروز دوم جلسه ازدوره بیست وپنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی عطار نیشابوری به استادی راهنما همسفر زهره، نگهبانی همسفر محبوبه و دبیری همسفر زهرا با دستور جلسه «الهام از ماه رمضان» در روز دوشنبه 14 اسفند۱۴۰۲ رأس ساعت ۱۵ آغاز به کارکرد...

 

خلاصه سخنان استاد:

دستور جلسه‌ی این هفته: الهام از ماه مبارک رمضان است. جناب مهندس ۱۷ سال مصرف‌کننده بودند و در ماه مبارک رمضان سال ۷۵ تصمیم گرفتند که روزه‌بگیرند و در آن موقع روزانه ۵ گرم تریاک یا شیره خوراکی مصرف می‌کردند که در وعده‌های نامنظم بود، جناب مهندس در ماه مبارک رمضان توانستند دو وعده از وعده‌های مصرفی شان را منظم کنند، سحر و افطار و ازآنجا بود که نظم و ترتیب مصرف شروع شد. متد dst الگویی از ماه رمضان است که این نوع متد به‌نوعی تربیت و پرورش نفس است. دوستان همه ما می‌دانیم قرآن در ماه مبارک رمضان نازل شد که برای راهنمایی انسان‌ها بود که چگونه زندگی کنند؟ خوبی را از بدی تشخیص بدهند و ضد ارزش و ارزش را بشناسند، قرآن برای این نازل نشده است که ما فقط بخوانیم یا بالای قبرها بگذاریم یا اگر کسی مریض شد بالای سرش بگذاریم یا اگر کسی فوت کرد بنشینیم بالای سرش و قرآن بخوانیم.

نازل شد تا راه و روش زندگی کردن را به ما آموزش بدهد و در قرآن آمده است که ما باید روزه‌بگیریم، ما انواع و اقسام روزه‌داریم روزه خوردن و آشامیدن، روزه سکوت، روزه نخوردن گوشت و برنج، روزه مصرف نکردن مواد و سیگار و... رمضان ماهی است برای تزکیه و پالایش. آقای مهندس در سی دی اتوفاژی بیان می‌کنند اتوفاژی یعنی خودخوری و به معنای خوردن خود سلول است سلول‌های ضعیفی یا سرطانی و سلول‌هایی که ایجاد مشکل می‌کنند. زمانی اتفاق می‌افتد که ۱۲ ساعت ما چیزی نخوریم بعد از ۱۲ ساعت که ما احساس ضعف و بی‌حالی کنیم بازی شروع می‌شود و سلول‌های گرسنه که غذا می‌خواهند و مغز به تمام اعضای بدن مثل کلیه کبد و طحال دستور می‌دهد که از سلول‌های ناقص و از رده خارج‌شده استفاده کنند و تمام بدن پاک‌سازی می‌شود و سلول‌های تازه به وجود می‌آیند حالا ما ۱۱ ما ه از سال را در حال خوردن هستیم چه‌کار می‌شود که یک ماه به بدن استراحت بدهیم و بگذاریم پاک‌سازی بشود؟ اگر ما دائماً در حال خوردن باشیم و در معده غذا بریزیم به‌عنوان چربی‌ها و بیماری‌ها در بدن ذخیره می‌شود ما در این ماه به جگر کبد و کلیه و تمام اعضای بدن اجازه می‌دهیم که آسایش داشته باشند و استراحت کنند.

ما باید از افطار تا سحر به‌اندازه بخوریم نه اینکه از افطار تا سحر مشغول خوردن باشیم. خداوند روزه را بر ما واجب کرده است بعضی از ماها از خداوند هم جلوتر هستیم خداوند گفته است اگر مریضی روزه نگیر، مسافرت می‌روی روزه نگیر، شربت می‌خوری روزه نگیر، ما می‌گوییم نه باید روزه‌بگیرم! ما وقتی این بیماری‌ها و مسائل راداریم می‌توانیم روزه درصدی بگیریم یعنی اگر شربت می‌خوریم سر ساعت باشد کنارشم یک چایی نبات بخوریم اگر سنگ کلیه داریم می‌توانیم در طول روز یک لیوان آب بخوریم و یا شربت هم بخوریم به این صورت و این می‌شود روزه درصدی. روزه گرفتن اعتماد به نفسمان را قوی می‌کند ما وقتی موفق می‌شویم به نفسمان نه بگوییم اعتمادبه‌نفسمان بالا می‌رود.

پیشاپیش ماه مبارک رمضان را به همه عزیزان تبریک می‌گویم و ممنونم که به صحبت‌های من گوش دادید.

تایپ و نگارش: همسفرراضیه
عکاس: مرزبان خبری همسفر انسیه
همسفران نمایندگی عطار نیشابوری

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .