English Version
English

روزه گرفتن باعث پاکسازی جسم می‌شود

روزه گرفتن باعث پاکسازی جسم می‌شود

تا قبل از این هم خیلی از ما روزه گرفتن را تجربه کرده بودیم؛ اما کنگره به ما معنای دقیق و فلسفه روزه گرفتن را یاد داد که با نه گفتن به خواسته‌های نفس و کنترل کردن خوردن و آشامیدن، می‌توانیم از جسم و روان سالم برخوردار باشیم. ما یاد گرفتیم که حتی به جسم برای بازسازی خود باید زمان داد تا بتواند با سوزاندن آنچه طی یک سال به‌عنوان مواد زائد در بدن انباشته‌شده است، فرصتی برای بازسازی خود داشته باشد و این عمل در بسیاری از مواقع باعث ارتقاء شخصیت فرد شده و در ادامه می‌تواند مسیر روشی را برای زندگی خود و دیگران ترسیم‌ کند، همان‌طور که جناب آقای مهندس با اقدام به روزه گرفتن و نظم دادن به مصرف موادشان، در ادامه روش DST را ابداع کردند و باعث روشن شدن مسیر برای بسیاری از کسانی شدند که در تاریکی مطلق به سر می‌برند و امروز برای ما اعضای کنگره 60 فلسفه روزه تنها یک فریضه الهی نیست، بلکه با انجام آن باعث تزکیه و پالایش درروان و سلامت جسم خود می‌شویم.

از همسفر معصومه خواستیم در مورد دستور جلسه «الهام از رمضان» و آنچه ماه رمضان را برای ما اعضای کنگره متمایز کرده است، قدری برایمان بگویند. ایشان به همراه مسافرشان با تخریب آنتی‌ایکس شیره وارد کنگره شدند، ده ماه و بیست‌وشش روز به روش DST همراه با داروی OT به راهنمایی خانم اعظم و آقای محمد علیرضایی سفر کردند و هشت سال است که با دستان پرمهر جناب آقای مهندس آزاد و رها هستند، ایشان در ورزش دارت فعالیت می‌کنند. لطفاً برای مطلع شدن ازآنچه در این گفت‌و‌گو گذشت با ما همراه باشید.

درباره روزه‌داری، آداب و فواید آن برای بدن کمی صحبت کنید.

همان‌طور که می‌دانیم روزه گرفتن از اذان صبح شروع می‌شود و تا اذان مغرب ادامه دارد و این ساعات ما از خوردن و آشامیدن خودداری می‌کنیم تا مواد زائد که در طول یازده ماه در بدن ما انباشته‌شده پاک‌سازی شوند. به گفته استاد امین: «روزه یک به‌روزرسانی برای بدن ماست». در اینجا به مسئله اتوفاژی می‌رسیم که آقای مهندس فرمودند: «از زمانی که روزه‌داری از دوازده ساعت می‌گذرد بدن انسان شروع به پاک‌سازی جسم می‌کند» که این مهم‌ترین مسئله برای روزه‌داری انسان‌ها است.

روزه گرفتن و روش درمان DST چه شباهتی با یکدیگر دارند و جناب مهندس چگونه در ماه رمضان موفق به درمان اعتیاد خود شدند؟

شباهت آن‌ها در نظم و انضباط است. آقای مهندس در ماه مبارک رمضان زمانی که شروع به نظم دادن مصرف خودشان کردند و مصرفشان را از ۵ وعده مصرف به ٣ وعده رساندند آن موقع بود که متد DST متولد شد و با ادامه مسیر و طی کردن یازده ماه که ریشه آن در ماه مبارک رمضان بود به درمان رسیدند و روش DST در هستی ثبت شد. ما در ماه رمضان در ساعات مشخص اجازه خوردن و آشامیدن داریم، در کنگره هم مسافر موظف است در زمان‌های مشخص و به مقدار معین از دارو استفاده کند. در ماه رمضان یکسری کارها را نباید انجام دهیم و یکسری کارها را باید انجام بدهیم، در کنگره هم این قانون حکم‌فرماست.

حضرت رسول (ص) فرمودند: «ماه رمضان در ابتدا رحمت است، در میانه مغفرت است و در انتها آمرزش است»؛ یعنی در آخر این ماه از دوزخ دور می‌شویم. من فکر می‌کنم دوزخی بدتر از اعتیاد وجود ندارد، همین موضوع در کنگره به‌صورت تغییر، تبدیل و ترخیص بیان‌شده است.

اهمیت روزه گرفتن و تأثیر آن روی سیستم‌ ایکس از دیدگاه کنگره ۶۰ چیست؟

همان‌طور که در سؤال قبلی پاسخ دادم روزه گرفتن بر هر انسانی لازم و ضروری است؛ زیرا با این روش جسم انسان که در طول یازده ماه با خوردن و آشامیدن سموم و مواد زائد در آن جمع شده پاک‌سازی می‌شود و این امر روزه‌داری در راه‌اندازی سیستم ‌ایکس با روش DST برای مسافران و همسفران که به‌صورت باسیم در سیستم ایکس آن‌ها اختلال ایجادشده به تعادل می‌رسند.

شما چه آموزشی از این دستور جلسه گرفته‌اید و چه تأثیری در زندگی شما داشته است؟

من از این دستور جلسه آموزش گرفتم که چقدر روزه گرفتن برای بدن ما مفید است. همان‌طور که آقای مهندس در تغذیه سالم اشاره می‌کنند ما می‌توانیم از ماه رمضان برداشت کنیم که با رعایت نظم در خوردن و آشامیدن به یک جسم سالم و متعادل برسیم و حال خوب امروز من، تأثیر این دستور جلسه روی زندگی من است.

و کلام آخر ...

خداوند را شاکر و سپاسگزارم که کنگره ۶۰ را در مسیر من قرار داد تا از آموزش‌های ناب آن بهره‌مند شوم تا زندگی خوب و باکیفیتی داشته باشم. از آقای مهندس و خانواده محترمشان برای همه زحماتی که برای ما همسفران و مسافران می‌کشند بسیار سپاسگزارم و امیدوارم من هم به‌نوبه خودم بتوانم در پیشبرد اهداف کنگره مؤثر باشم.


انجام مصاحبه: همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون دهم)
عکاس: همسفر نسرین، مرزبان خبری
ویراستار: همسفر مرضیه، خدمتگزار سایت
ارسال: راهنما همسفر بهار
همسفران نمایندگی امین قم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .