English Version
English

ماه رمضان، ماه ضیافت الهی

ماه رمضان، ماه ضیافت الهی

سیزدهمین جلسه از دوره بیست و هفتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی حر به نگهبانی همسفر مریم، دبیری همسفر گلناز و استادی همسفر مریم با دستور جلسه «الهام از رمضان» در روز سه‌شنبه پانزدهم اسفندماه ۱۴۰۲ رأس ساعت ۱۵:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
در ابتدا از ایجنت محترم خانم الهام و مرزبان‌های عزیز، نگهبان گرامی و دبیرشان، بسیار تشکر می‌کنم که اجازه دادند من در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم. تشکر ویژه‌ای دارم از راهنمایان عزیزم خانم شیرین عزیز و خانم مریم ملکی عزیز که بسیار برای من در این مدت زحمت کشیدند، بهترین‌های الهی را برایشان آرزومند هستم. اما دستور جلسه «الهام از رمضان» است. پیشاپیش ماه رمضان را به همهٔ شما عزیزان تبریک می‌گویم، إن‌شاءالله که دریافت‌های خوبی در این ماه داشته باشیم. همهٔ ما خوب می‌دانیم که ماه رمضان ماه ضیافت الهی و ماه میهمانی خداوند است و خداوند در این ماه یک سفره‌ٔ بزرگی را پهن کرده است و همهٔ ما سر سفرهٔ این صاحب‌خانه هستیم، غذا می‌خوریم، لقمه می‌گیریم، روح و روانمان را تقویت می‌کنیم و در این ماه می‌تواند آن تقدیرهای الهی نصیب ما شود و مطمئن هستم که همه‌ٔ ما که در این‌جا جمع شده‌ایم، این تقدیر خداوند برای همهٔ ما رقم خورده است که الان این‌جا هستیم و دور هم به آن حال خوش و آرامش رسیده‌ایم و این عنایت خداوند را نسبت به ما می‌رساند.

اما این ماه رمضان یک جایگاه ویژه‌ و یک شور و شعف خاصی برای ما که در کنگره هستیم دارد؛ چرا؟ چون جناب آقای مهندس سالیان سال با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کردند تا بتوانند اعتیاد خودشان را درمان کنند و خیلی سختی‌ها و ترک‌های نافرجامی را داشتند ولی تصمیم گرفتند بعد از هفده سال اعتیاد، در ماه رمضان روزه بگیرند و آن مواد مصرفی خودشان را با الگوبرداری از ماه رمضان یک سروسامان و یک نظم و زمان‌بندی بدهند و اصلاً خودشان در فکر این نبودند که بخواهند اعتیاد خودشان را ترک کنند چون اصلاً باور نداشتند؛ اما آرام‌آرام با همین روش الگوبرداری از ماه رمضان، پیش رفتند و ادامه پیدا کرد و تا جایی که در باوری از ناباوری خودشان درمان شدند و این باعث شد که یک نقطهٔ تفکری در ایشان به وجود بیاید، این‌گونه جناب آقای مهندس DST را کشف کردند که این یعنی الهام از ماه رمضان. اگر با دید بزرگ‌تری نگاه کنیم بعضی از این الهامات می‌تواند سرنوشت یک فرد و یا یک جامعه بشریت را تغییر دهد.

الهامات برای همهٔ ما است حتی اگر ما در کنگره ۶۰ هستیم. برای کسی که تازه به کنگره وارد شده یا حتی به ما هم آمده که به این‌جا بیاییم، آموزش بگیریم و به آن حال خوش برسیم، این الهامات انجام می‌شود. آقای مهندس با ابداع روش تدریجی در ماه مبارک رمضان باعث شد که این ماه، سرآغاز تأسیس کنگره ۶۰ شود. تمام آموزش‌های کنگره ۶۰ بر اساس الهامات است، الهامات از طبیعت، الهامات از کائنات و الهامات از کتاب آسمانی می‌باشد. آقای مهندس می‌فرمایند؛ اگر خداوند به کسی نعمتی می‌دهد نباید دور خودش دیوار بکشد بلکه باید سفرهٔ خودش را پهن کند. جناب آقای مهندس وقتی که روش DST را کشف کردند به تنهایی آن را برای خودشان محفوظ نگه نداشتند بلکه آن را گسترش دادند. ‌علم النور؛ علم، همان نور خداوند است و جناب آقای مهندس علم خودشان را مثل یک نور به همه گسترش دادند چنانچه تا الان نقاط مختلف کشور را می‌بینیم نزدیک بیست نمایندگی برپا است و باعث شده است هزاران انسان‌ مصرف‌کننده احیاء شوند.

همان‌طور که می‌بینیم آموزش‌های کنگره ۶۰ از الهامات است، از کتاب آسمانی الگو‌برداری شده و ما باید این آموزش‌ها را یاد بگیریم. کتاب آسمانی چیزی نمی‌گوید جز این‌که از ضدارزش‌ها دوری کنیم، چیز سختی ندارد، در کتاب قرآن هر چیزی که به ما می‌گوید این است که از ضدارزش‌ها دوری کنیم، نفسمان را تربیت کنیم و زمانی می‌توانیم در مقابل ضدارزش‌ها مقابله کنیم که آن فهم، آگاهی و دانایی ما زیاد باشد یعنی بتوانیم دانایی‌مان را افزایش دهیم، آن موقع می‌دانیم کدام کار درست و کدام غلط است. یک فرصت ویژه به همهٔ ما داده شده است که این فرصت‌های ویژه همیشه نیست، این فرصت‌ها مثل ماه رمضان است، مثل همین رهجو بودن، همین در کنگره آمدن و بودن است. آقای امین گفتند؛ چیزی که باعث درمان ما می‌شود، بودن است و همان بودن است که بیاییم، باشیم و آموزش بگیریم و این‌که قدر کنگره ۶۰ را بدانیم و کنگره ۶۰ روزی خیلی بزرگی است که در اختیار ما قرار داده شده است و همه چیز دارد به ما یاد می‌دهد تا آموزش بگیریم. إن‌شاءالله بتوانیم ماه پربرکت و دریافت‌های بسیاری از ماه رمضان داشته باشیم.

عکس: همسفر فرخنده، مرزبان خبری
تایپ: همسفر هانیه و همسفر اکرم، راهنما همسفر زهرا (لژیون هفتم)
ویراستار: همسفر فاطمه، راهنما همسفر لیلا (لژیون هفدهم) و همسفر زهرا، راهنما همسفر لیلا (لژیون ششم)
ارسال: همسفر محدثه، راهنمای ویلیام وایت
همسفران نمایندگی حر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .