English Version
English

ماه رمــضــان همیشه در کنگره جاری بوده

ماه رمــضــان همیشه در کنگره جاری بوده

ششمین جلسه از دوره پنجاه و سوم کارگاه های آموزشی عمومی صبحگاهی کنگره ۶۰ نمایندگی پارک لاله به استادی راهنمای محترم مسافر علی‌رضا، نگهبانی مسافر احمد و دبیری مسافر سعید با دستور جلسه «الهــام از رمــضــــان» سه شنبه 15 اسفند ماه ۱۴۰۲ ساعت 06:00 صبح آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان علی رضا هستم یک مسافر
خداوند را شکر که در این هوای زیبا در پارک لاله هستیم. داشتم فکر می‌کردم در رابطه با الهام از رمضان چه چیزی به ذهن من می‌آید.
جناب مهندس قوانین هستی را به ما یاد می‌دهند. من با خود فکر می‌کردم که هستی مبنایی است که بر پایه درستی و عشق آفریده شده و اگر کسی بخواهد از هستی دریافت درستی داشته باشد، باید بر پایه قوانین حرکت کند. در طول زمان، در عصر های مختلف می‌بینیم که یک سری انسان های بزرگ وجود داشتند که همگی آن ها یک صفت شبیه به‌هم داشتند و آن این بود که دوست داشتند خدمتی به یک‌دیگر، به دیگر انسان ها بکنند و همین خدمت باعث این شد که یک چیزی را از هستی دریافت کنند.
اگر بخواهیم به کُنح هستی پی ببریم، اگر می‌خواهیم متوجه شویم، باید بر پایه درستی حرکت کنیم. یکی از بارز ترین صفات مهندس این است که همیشه خود را یک معلم می‌نامند. جناب مهندس این علم را متوجه شد. مبنای ایشان خدمت به خلق و درستی بود. ایشان قبل از اعتیاد هم مهندس برق بودند. تمام هَم و غَم ایشان این بود که دستگاهی را درست کنند که دیگران آسیب کمتری ببینند؛ پیشینه این انسان درخود او پیدا بود. ایشان بر پایه قوانین حرکت کردند، به ماه رمضان احترام گذاشتند و ماه رمضان خودش را به ایشان نشان داد و در آن زمان توانستند کشف کنند. آن نظم در ماه رمضان باعث شد آرام آرام بتوانند مقدار مواد خود را کنترل کنند و با نظم دادن به آن متوجه شدند که کم کم می‌توانند مواد را بهتر درک کنند و دی اس تی از دل این مسائل کشف شد. وقتی درست نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که تاریخ پر از این انسان ها بود. انسان هایی که دوست داشتند به دیگران کمک کنند، بر پایه درستی حرکت کردند و این اتفاق هم برای‌ ایشان افتاد. ما در دنیایی حرکت می‌کنیم که خیلی کم، شاید از خیلی کم هم کمتر از آن می‌دانیم. ما فرصت این را نداریم که خیلی چیز ها را تجربه کنیم پس اگر بخواهیم از این ورودمان به زمین یک تجربه درست داشته باشیم به معلم احتیاج داریم. ضرب المثلی ایرانی است که می‌گوید «اگر بزرگتر نداری برو و برای خودت بزرگ تر بخر.» این که ما در کنگره هستیم و معلمی داریم که نتایج درستی را رقم زده، جای قدر دانی و شکر گزاری دارد. قوانین در طول زمان است که حقیقت را به ما نشان می‌دهد و این قوانین نشان داده که انسان وقتی بر پایه درستی حرکت می‌کند همه چیز او تغییر می‌کند و در این مرحله باید مراقب باشد که فراموش نکند قدردان باشد.
من پیشاپیش ماه رمضان را تبریک می‌گویم. کنگره یک عِرقی به ماه رمضان دارد و در هر بار ماه رمضان می‌آید، یک حس و حال خوبی را با خودش به کنگره می آورد. رهایی من، تولد یک سالگی من مُصادِف با ماه رمضان بوده و همیشه من با این ماه دوستی و پیوند خوبی داشتم. این ماه را دوباره به شما هم تبریک می‌گویم.
ماه رمضان دو بخش دارد؛ بخش اول جسم است، روزه باعث می‌شود جسم شما ریکاوری شود و بهتر به مسیر ادامه دهد و بخش دوم تزکیه نفس است. تزکیه نفس در کنگره مبحث قدیمی‌ایی نیست چون این ماه همیشه در کنگره جاری بوده. با این تزکیه نفس چقدر زندگی ما در حال زیبا تر شدن است. با تزکیه نفس، درستی و حقیقت خودش را به ما نشان می‌دهد. متوجه می‌شویم که خانواده و دیگر انسان ها در حال پیوند خوردن با ما هستند. ما با خودمان دوست می‌شویم. ذهنی که همیشه در جنگ بود دارد آرام می‌شود و ذره ذره توانایی زندگی کردن را می‌یابد. فقط انسان بودن تا جایی مهم است و کار ما را راه می‌اندازد، از جایی به بعد ما برای فهمیدن، علاوه بر این که باید انسان باشیم، باید آرام هم باشیم. ذهنی که پر از دقدقه مالی، عاطفی و ... است چیزی متوجه نمی‌شود و دائماً در دقدقه این است که این که قرص را کم کنم، این را بگیرم، این را نگیرم. به عقیده من انسان زمانی که آرام می‌شود و در مسیر خودش قرار می‌گیرد قضیه بسیار متفاوت می‌شود، می‌تواند برداشت کند، می‌تواند کشف کند، خودش را پیدا کند. به عقیده من این قضیه مهمی است. تمام هستی بنا شده که تو خودت را پیدا کنی، یعنی من به خودم بپردازم. انسان‌هایی که در قَعر تاریکی و ذهن خراب بودند، به واسطه کنگره در حال تبدیل شدن به کسانی هستند که کلی بار مثبت برای خودشان و جامعه به ارمغان می‌آورند. قدر خودتان را بدانید.
من دیروز به بچه ها می‌گفتم: «من تصور می‌کنم افرادی که به اعتیاد رو آورده اند انسان های بزرگی اند، تا جایی سخت است ولی از جایی به بعد این قضیه متفاوت می شود.»
همه ما شبیه به کسی می‌شویم که بُن و ریشه این قضیه است یعنی ایشان ما را شبیه به خود می‌کند. خداوند را شاکرم که عضو کوچکی از کنگره هستم و به من این فرصت داده شد که در این جایگاه باشم. امیدوارم همه ما بتوانیم از این مسئله بهره مند‌ شویم و زندگی های خود را کشف کنیم. پیشاپیش ماه رمضان را تبریک می‌گویم و امیدوارم ماه پُربار و پر لذّت برای تمام شما باشد.
از این که به صحبت های من گوش دادید خیلی مچکرم.

تایپ و تنظیم:مسافر رضا (لژیون چهارم نمایندگی لویی‌پاستور)

عکس: مسافر میلاد (لژیون هفتم نمایندگی ستارخان)

مرزبان کشیک: مسافر علی (نمایندگی حسنانی)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .