English Version
English

رمضان یک موهبت الهی

رمضان یک موهبت الهی

چهارمین جلسه از دوره سیزدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره‌۶۰، ویژه مسافران نمایندگی ملایر، با استادی راهنمای ویلیام‌وایت مسافر بهمن، نگهبانی مسافر بهرام و دبیری مسافر علی، با دستور‌جلسه «الهام از رمضان» روزیک‌شنبه ۱۳ اسفند‌ماه ‌۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم
فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم
اگر غم لشکر انگیزد که خون عاشقان ریزد
من و ساقی به هم تازیم و بنیادش براندازیم

سلام دوستان بهمن هستم مسافر، از نگهبان جلسه تشکر می‌کنم که اجازه دادند این جایگاه راتجربه کنم و از شما عزیزان آموزش بگیرم. دستورجلسه الهام از ماه مبارک رمضان است. واقعا طرح جدیدی و انقلاب جدیدی در ماه مبارک رمضان برای بشریت اتفاق افتاد که دریافت آن از ماه مبارک رمضان بود و مهندس حسین دژاکام بنیان کنگره۶۰ باتوجه به اعتقادات و آن نیت قلبی و ارادتی که در زمینه عرفان و حرکت در صراط مستقیم داشت با توجه به مصرف مواد‌مخدری که داشتند تصمیم به منظم کردن وعده‌های مصرفشان داشتند.

آقای مهندس از درونِ این ماه مبارک رمضان و اتفاق بزرگی که در ماه مبارک رمضان به واسطه نظمی که در ماه مبارک رمضان و پیامی که در ماه رمضان وجود داشت به یک حس درونی رسید که بتواند اعتیاد خود را درمان کند و این اتفاق قشنگ در ماه رمضان افتاد.

رمضان برای بچه‌های کنگره۶۰ و همه کسانی که در کنگره حضور دارند و خوشان را به نام مسافر و همسفر معرفی می‌کنند حال و هوای دیگری دارد و بزرگ‌ترین پیام و موهبتی که از دل این ماه درآمده است؛ صفت والای انسانی است که توسط سیستم کنگره۶۰ و آموزش‌های کنگره۶۰ و درمان مواد‌مخدر به خود شخص برگردانده می‌شود؛ یعنی به فرمان عقل می‌رسد چیزی‌که آن به واسطه اعتیاد گرفته شده بود. اختیاری که انسان داشت تبدیل شده بود به اجبار و مواد‌مخدر برایش تصمیم می‌گرفت که بتواند به زندگی خود ادامه دهد. در گذشته در ماه مبارک رمضان ترسی که برای انسان به وجود می‌آمد از گرسنگی و از آن بی‌حالی و کسلی بود و به چشم تنبیه به آن نگاه می‌کردیم.

همان‌طور که می‌دانیم، منشاء ترس از ناشناخته است چون نمی‌دانیم چه اتفاقی قرار است برایمان بیفتد اما در کنگره متوجه شدیم که این یک موهبت الهی است. سیستم بدن انسان در دو حالت از تعادل خارج می‌شود؛ یکی بی‌سیم و دیگری با‌سیم. بی‌سیم به واسطه افکار و اندیشه انسان است و با‌سیم با مصرف موادمخدر است.

در ماه مبارک رمضان اتفاق قشنگی که می‌افتد به‌واسطه همین نخوردن بین سحر تا افطار طبق مکانیزم و فرآیندی که بدن انسان دارد یک بازسازی درون جسم صورت می‌گیرد و فردی که روزه هست قاعدتا در صراط‌مستقیم حرکت می‌کند و کار ضد‌ارزشی انجام نمی‌دهد و این خودش یک تربیت نفس می‌شود و بالابردن سطح دانایی و بالا بردن نقطه‌تحمل و تمام آن نقاط امنی که قرار است ما به آن برسیم در ماه مبارک رمضان خلاصه شده است.

من قبل از کنگره۶۰ رمضان را یک تنبیه می‌دانستم و یک اجبار می‌دانستم و فکرمی‌کردم مختص یک افراد خاصی است. در اتمام ماه رمضان یک بازسازی در بدن هم در جسم و هم در روان صورت می‌گیرد مخصوصا کسانی که به هر دلیلی سیستم آنها دچار اختلال شده است. بسیار خوشحال هستم که در ماه مبارک رمضان در کنگره حضور دارم و کنگره ۶۰ تصویر ماه رمضان را در ذهن من کاملا عوض کرد و چیزی را که من از هستی دریافت می‌کنم را نسبت به قبل عوض کرد.

ما همه ساله مراسم افطاری را درکنگره داریم و به هیچ سازمانی هم وابسته نیستیم و همه توسط کمک و مشارکت‌هایی هست که خودمان انجام می‌دهیم.

تایپ: مسافر علی صادقی
عکس : مسافر علی اسدی
ویراستاری و ارسال: راهنمای‌تازه‌واردین بهمن مشفق
مسافران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .