English Version
English

ماه رمضان، ماه نظم و انضباط

ماه رمضان، ماه نظم و انضباط

تا قبل از این هم خیلی از ما روزه گرفتن را تجربه کرده بودیم، اما کنگره به ما معنای دقیق و فلسفه روزه گرفتن را یاد داد که با نه گفتن به خواسته‌های نفس و کنترل کردن خوردن و آشامیدن، می‌توانیم از جسم و روان سالم برخوردار باشیم. ما یاد گرفتیم که حتی به جسم برای بازسازی خود باید زمان داد تا بتواند با سوزاندن آنچه طی یک سال به عنوان مواد زائد در بدن انباشته شده است، فرصتی برای بازسازی خود داشته باشد و این عمل در بسیاری از مواقع باعث ارتقاء شخصیت فرد شده و در ادامه می‌تواند مسیر روشی را برای زندگی خود و دیگران ترسیم‌ کند، همان‌طور که جناب آقای مهندس با اقدام به روزه گرفتن و نظم دادن به مصرف موادشان، در ادامه روش DST را ابداع کردند و باعث روشن شدن مسیر برای بسیاری از کسانی شدند که در تاریکی مطلق به سر می‌برند و امروز برای ما اعضای کنگره ۶۰ فلسفه روزه تنها یک فریضه الهی نیست، بلکه با انجام آن باعث تزکیه و پالایش در روان و سلامت جسم خود می‌شویم.

از همسفر نفیسه خواستیم در مورد دستور جلسه «الهام از رمضان» و آنچه ماه رمضان را برای ما اعضای کنگره متمایز کرده است، قدری برایمان بگویند. ایشان به همراه مسافرشان با تخریب آنتی‌ایکس شیره، تریاک و الکل وارد کنگره شدند، ده ماه و بیست‌ودو روز به روش DST همراه با داروی OT به راهنمایی خانم پریسا و آقای حسین صالحی سفر کردند و هفت ماه است با دستان پر مهر جناب آقای مهندس آزاد و رها هستند، ایشان در ورزش والیبال فعالیت می‌کنند. لطفاً برای مطلع شدن از آنچه در این گفت‌و‌گو گذشت با ما همراه باشید.

لطفاً بفرمایید به اعتقاد شما چرا در کنگره ماه رمضان از جایگاه خاصی برخوردار است؟

ماه رمضان ماهی است که جناب مهندس با روزه گرفتن در کنار مصرف‌کننده بودن، توانستند با نظم دادن به برنامه مصرف خود و به مرور کاهش دادن مصرفشان، روش DST را کشف کنند که در ادامه با این روش بیماری‌های دیگری نیز درمان شد. به همین علت ماه رمضان از جایگاه خاصی در کنگره برخوردار است.

دیدگاه کنگره برای روزه گرفتن سفر اولی‌ها و سفر دومی‌ها چگونه است؟

همان‌طور که می‌دانیم مصرف‌کننده یک بیمار است که سه قسمت جسم، روان و جهان‌بینی او آسیب‌ دیده و برای فرد بیمار روزه جایز نیست. کسی که در سفر اول قرار دارد به دلیل مصرف دارو، شرایطش حساس‌تر از کسی است که آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کند و باید سر وقت داروی خود را استفاده کند، پس برای سفر اولی‌ها نباید تعصب خاصی داشت که حتماً روزه بگیرند، چه‌بسا کسانی با این کار سفر خود را خراب کرده‌اند. در مورد سفر دومی‌ها استاد امین فرمودند: «وقتی سیستم ایکس شخصی راه‌اندازی شود، قدرت روزه گرفتن در شخص به وجود می‌آید»، بنابراین اگر بخواهیم تست کنیم که سیستم ایکس خوب کار می‌کند یا نه در ماه رمضان می‌توان این کار را انجام داد.

به نظر شما ما همسفران چگونه می‌توانیم نظم و انضباط را از ماه مبارک رمضان یاد بگیریم؟

در کنگره ما با ساعت آشنا شده‌ایم و می‌دانیم که بزرگ‌ترین هدیه از سمت خداوند زمانی است که به ما داده شده. ما باید قدر هر ثانیه از زندگی‌مان را بدانیم و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم. در ماه رمضان هم ساعت‌های خاصی برای سحر، افطار و زمان روزه‌داری وجود دارد، پس ما طبق این ساعت‌ها کارهای خود را برنامه‌ریزی می‌کنیم. همان‌طور که می‌دانیم الگوی ما طبیعت است. یکی از الگوهای نظم و انضباط هم می‌تواند ماه رمضان و ساعت‌بندی‌های آن باشد.

شباهت‌های متد DST را با روزه‌داری بفرمایید.

در واقع درمان با متد DST در ماه رمضان کشف شد که به‌ مرور اهمیت وجود آن پی می‌بریم. این روش که از رمضان الگوبرداری شده باعث بالا رفتن توانایی می‌شود، زیرا در رمضان سیستم ایکس شروع به بازسازی، ترمیم و فعالیت خود می‌کند. روزه شبیه سرویسی است که سالانه آن را برای تعمیر جسم انجام می‌دهیم؛ چراکه سیستم ایکس روی دو محور قرار دارد: امواج و مواد که روزه روی ضلع مواد سیستم ایکس را تنظیم می‌کند و نماز روی ضلع امواج طراحی‌شده و سیستم ایکس را بازسازی می‌کند.

با توجه به آموزش‌های کنگره ما در ماه مبارک رمضان چگونه می‌توانیم هم جسم، روان و جهان‌بینی خود را به تعادل برسانیم؟

ما در کنگره با دریافت آموزش‌ها روی جهان‌بینی خود کار می‌کنیم و تقریباً به تعادل می‌رسیم. با روزه گرفتن و تنظیم و بازسازی سیستم ایکس سالانه به‌مرور جسم هم بازسازی و به تعادل می‌رسد و می‌دانیم که همان‌طور که به مرور جسم به تعادل می‌رسد، روان هم به تعادل می‌رسد و این اضلاع باید در کنار هم رشد کرده و به تعادل برسند.

شما تاکنون چه الهاماتی را از ماه مبارک رمضان در زندگی خود احساس کرده‌اید؟

بهترین هدیه‌ای که خداوند به انسان داده اختیار است که در قالب شخصیت معنی پیدا می‌کند. بدترین نوع آموزش زمانی است که آن را با اجبار و تهدید همراه کنند؛ اما در کنگره ماه رمضان و روزه گرفتن اجبار نیست، چون هر چیزی که به اجبار باشد تمایل ما را نسبت به آن از بین می‌برد؛ بنابراین با تجربیاتی که در مورد روزه گرفتن انجام دادند و نتایجی که گرفتند و احساس‌های خوبی که دریافت کردند را با در نظر گرفتن اختیار اشخاص مطرح می‌کنند، یعنی انجام دادن و ندادن اشخاص باعث تغییر رفتار با آن‌ها نمی‌شود؛ بنابراین اشخاص بیشتر تمایل پیدا می‌کنند که روزه بگیرند و آن حس‌ها را دریافت کنند.

لطفاً احساس خودتان را از مراسم افطاری کنگره بفرمایید.

سال پیش اولین سال حضور من در ماه رمضان در کنگره بود و آن احساس همدلی و همکاری بین همه اعضا حال مرا خوب کرد و همین‌طور هم‌سفره شدن با افرادی که با من هم حس بودند و همدیگر را قضاوت نمی‌کردند حس و حال عجیبی را در من به وجود آورد.

و کلام آخر ...‌

خداوند بزرگ و مهربانم را بسیار سپاسگزارم که در مسیر کنگره ماندگار شدم و سال دوم را هم در کنگره می‌گذرانم. از آقای مهندس به خاطر این بستر که هر دستور جلسه و هر مناسبتی پر از درس و تجربه است، تشکر می‌کنم و در نهایت از راهنمای عزیزم ممنونم که به من اجازه خدمت دادند و امیدوارم که امسال هم ماه رمضان پرباری در پیش داشته باشیم.

 

از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید، صمیمانه سپاسگزارم.
 

انجام مصاحبه: راهنمای تازه‌واردین همسفر پری
رابط خبری: همسفر سمانه رهجوی راهنما همسفر پریسا (لژیون بیست‌و‌ششم)
عکاس: همسفر لیلا، مرزبان خبری
ویراستار: راهنما همسفر پریسا (لژیون بیست‌و‌ششم)
ارسال: همسفر مریم، خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی شیخ بهایی
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .