English Version
English

نگاه به طبیعت؛ پیدا کردن راز خلقت

نگاه به طبیعت؛ پیدا کردن راز خلقت

جلسه دوم از دوره چهاردهم کارگاه‌های آموزش عمومی مسافران نمایندگی ملایر با استادی راهنما مجتبی، نگهبانی پهلوان مسافر محمد و دبیری راهنما مسافر سهراب با دستور‌جلسه «درخت‌کاری» روز پنجشنبه ۱۰ اسفندماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.‌‌

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مجتبی هستم یک مسافر . خدا را شاکر هستم که در این جایگاه قرار دارم که بتوانم به شما خدمت کنم . رهایی‌های لژیون پنجم را تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که این عزیزان به این رهایی‌ها اکتفا نکنند و به فکر خدمت کردن در کنگره باشند . 

در مورد هفته درخت‌کاری که الان پنجمین سال است که در نمایندگی ملایر برگزار می‌شود قطعا یک پیام خاصی برای خود من دارد که این جلسه را جدی بگیرم، یک تازه‌وارد که وارد کنگره می‌شود دقیقا شبیه نهالی می‌ماند که آمده و توی بستری کاشته شده و آینده خیلی خوبی در انتظارش است، اما مشروط بر این که از این نهال مراقبت شود و طی سالیان سال تبدیل به درختی تنومند شود اما آموزش‌هایی که ما از جناب مهندس گرفتیم، فرآیند‌هایی که در کنگره می‌افتد تقریبا همه شبیه هم هستند و فکر می‌کنند فقط مقداری فرآیند زمانی در آنها متفاوت می‌شود اگر ما خوب به طبیعت نگاه کنیم می‌توانیم در‌واقع به آن راز خلقت پی ببریم.

اینکه ما چرا در هفته درخت‌کاری این کار را انجام می‌دهیم شاید حالا به ظاهر این باشد که ما می‌گوییم می‌خواهیم جبران خسارت کنیم و اما یک موضوع مهم دیگری هم هست که مربوط به وادی ۱۲ می‌شود که می‌گوید در آخر امر، امر اول اجرا می‌شود، اینکه یک درخت از روزی که بخواهد کاشته بشود تا روزی که بخواهد قابل استفاده شود این فرآیند زمانی را نیاز دارد. در وادی ۱۲ به سه مرحله تغییر، تبدیل و ترخیص اشاره شده است، یک رهجو زمانی که وارد کنگره می‌شود تا زمانی که رهایی‌اش را می‌گیرد این سه فرآیند درونش اتفاق می‌افتد؛ یعنی از روزی که وارد لژیون می‌شود تغییرات شروع می‌شود تا زمانی که تبدیل به یک شخص سالم می‌شود اما چون در سفر اول آن بند اعتیاد هنوز قطع نشده است و شاید شخص خیلی چیزها را متوجه نشده باشد ما می‌آییم این را در جهان بیرون کاملا برایش به نمایش می‌گذاریم و همان درخت‌کاری که می‌خواهیم انجام بدهیم شخص کاملا فرآیند تغییر، تبدیل و ترخیص را مشاهده می‌کند به خاطر این است که می‌گویند؛ کسانی می‌توانند در درخت‌کاری شرکت کنند که یک‌سال از شروع آنها گذشته باشد؛ یعنی آن پرده کنار رفته باشد و با دید باز بتوانند این موضوع را مشاهده کنند.

اما یک موضوعی که در این دستور‌جلسه خیلی مهم است، مراقب‌هایی است که ما از آن درخت انجام می‌دهیم. همان‌طوری که یک رهجو از اول تا آخر سفرش نیاز به مراقبت دارد تا بتواند به یک انسان کامل تبدیل شود و تزکیه و پالایش انجام بدهد، درخت هم به همین شکل است نیاز به مراقبت دارد و این است که می‌گویند یک درخت را شما کاشتید و آن درخت به هر‌ دلیل از بین رفت موظفید سال آینده دو تا درخت بکارید و این را بدانید که درون کنگره هر اتفاقی بیوفتد جنبه آموزشی دارد. ما حداقل این مراحل تغییر و تبدیل و ترخیص را کاملا مشاهده کنیم . امیدوارم هفته خوبی در پیش داشته باشیم .

تایپ و عکس: مسافر علی اسدی
ویراستاری و ارسال: راهنمای‌تازه‌واردین بهمن مشفق
مسافران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .