English Version
English

« الــــهـام از رمضـــــان »

« الــــهـام از رمضـــــان »

به نام قدرت مطلق الله؛
چهارمین جلسه از دوره چهل و هشتم کارگاه‌های آموزشی عمومی صبحگاهی کنگره ۶۰ نمایندگی پارک لاله با استادی مرزبان محترم مسافر سعید، نگهبانی مسافر فراز و دبیری مسافر علی با دستور جلسه "الهام از رمضان" یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۶ صبح آغاز به کار کرد.

 

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان سعید هستم یک مسافر. از جناب مهندس تشکر می‌کنم بستری را فراهم کردن که ما بتوانیم آموزش بگیریم. دستور جلسه "الهام از رمضان" می‌باشد. وقتی کتاب 60 درجه را مطالعه می‌کنیم متوجه می‌شویم مهندس در ماه مبارک رمضان، برای روزه گرفتن ،با مشکلی به نام اعتیاد مواجه بودند. ایشان چاره‌ای جز روزه گرفتن توام با مصرف مواد نداشتند؛ برای من جالب بود حتی اعتیاد هم مانع از روزه گرفتن ایشان نشد، چون به عقیده من اکثر انسان‌ها بهانه‌جوی هستند. روزه گرفتن مهندس در ماه رمضان باعث "خلق روش درمان اعتیاد" شد.



فکر خلق این روش، از نظم دادن مهندس به وعده های مصرفی خود شروع شد. من قبل از ورود به کنگره نگاهی متفاوت به روزه داشتم ولی امروز این آگاهی را دارم که روزه گرفتن برای جسم من مفید است؛ من با روزه گرفتن مقدار توان خود را میفهمم و به عقیده من تفکر روی این موضوع بسیار مهم است. من گاهاً این تصور را می‌کردم که روزه گرفتن باعث تضعیف شدن جسم می‌شود. کنگره به من آموخت روزه بر روح، روان و جهان‌بینی تاثیر مستقیم می‌گذارد. اگر دقت کنیم می‌بینید کسانی که روزه می‌گیرند انسان ‌های منظم‌تری هستند. روزه گرفتن به ما کمک می‌کند نقطه تحمل خود را بالا برده و جسم خود را بازسازی کنیم.



در آخر چند نکته را در مورد روزه‌گرفتن می‌گویم؛ طبق گفته های مهندس، روزه گرفتن برای سفر اولی‌ها واجب نیست. وعده‌ دارو را سر وقت خوردن، طبق دوز تجویزشده اوتی را مصرف کردن به نوعی روزه‌ گرفتن محسوب می‌شود. روزه گرفتن برای سفر دومی‌ها مانعی ندارد و بسیار در تزکیه و پالایش به آن‌ها کمک می‌کند. اگر ما روزه نمی‌گیریم و به روزه گرفتن اعتقادی نداریم، همچنان باید به افرادی که روزه هستند احترام بگذاریم.
از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید بسیار ممنونم.‌

 

 

تایپ: مسافر میلاد (لژیون هفتم نمایندگی ستارخان)

عکس: مسافر حامد (لژیون شانزدهم نمایندگی ستارخان)

تنظیم: مسافر رضا (لژیون چهارم نمایندگی لویی‌پاستور)

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .