English Version
English

همه چیز در درون و برون ما است

 همه چیز در درون و برون ما است

پنجمین جلسه از دوره یازدهم سری کارگاه های آموزشی خصوصی همسفران آقا نمایندگی شفا مشهد با استادی راهنمای محترم مسافر مصطفی، نگهبانی همسفر الياس و دبیری همسفر پوريا با دستور جلسه "الهام از رمضان" شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مصطفی هستم یک مسافر.
خداوند را شاکرم که باری دیگر توانستم در جمع دوستان با محبت کنگره ۶۰ باشم و خدمت کنم. اولین باری است که در جمع شما همسفران عزیز حضور پيدا می‌کنم و این موضوع باعث افتخار بنده است. بودن در کنار شما همسفران آقا بسیار ارزشمند است؛ زیرا شما خیلی پر انرژی و با صفا هستید و من از بودن در کنار شما خیلی لذت میبرم. من به شخصه هر زمانی که در مورد این دستور جلسه تفکر می کردم، این سوال برایم پیش می‌آمد که چرا میگوند الهام از رمضان؟ اگر به سوره شمس نگاهی بیندازیم با آیه ای رو به‌ رو می‌شویم که می‌ فرماید: و نَفس و ما سَوّاها فَاَلهَمَا فُجورها و تَقواها؛ وقتی به معنی این آیه بنگریم به این مسئله پی خواهیم برد که انسان دائما در حال دریافت الهام و القاء است. الهام از رمضان هم یکی از همین موارد است؛ زیرا اگر آمار های منتشر شده رو نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که در این ماه پر رزق و روزی و با برکت، آمار جرم و جنایت و خلاف تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد و دلیل این موضوع تنها و تنها تأثیرات و الهاماتی است که از ماه رمضان گرفته می‌شود.
ماه رمضان به صورت خودکار و اتوماتیک افکار ما انسان ها را به سمت کارهای مثبت و ارزشی سوق می‌دهد. از این مسائل گذشته، ماه رمضان برای ما افراد کنگره از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا تولد کنگره ۶۰ و ابداع مِتُد DST از ماه رمضان الگوبرداری شده و از این ماه پر برکت سر چشمه می‌گیرد.
من به شخصه پس از ورودم به سفر دوم همیشه روزه گرفتم و الان که در روز های واپسین رسیدن به ماه رمضان هستیم، من لحظه شماری می‌کنم که این ماه مبارک فرا برسد تا من بتوانم دوباره روزه بگیرم.


من پس از اینکه وارد سفر دوم شدم و شروع به روزه گرفتن کردم، این موضوع را به عِینه دريافتم که روزه داری چقدر حس و حال خوب و قشنگی دارد. به عنوان مثال: لحظه خوردن سحری یا افطاری که با آن آوا ها و نَواهای ماه رمضان اِدقام می‌شود را با هیچ چیزی نمی‌توان عوض نمود و اصلا آن حس و حال زیبا قابل توصیف نیست. برای خود من بهترین ماه سال، ماه مبارک رمضان است. در گذشته کسانی بودند که به من می‌گفتند، ما در روز های پایانی ماه رمضان دلمان برای روزه گرفتن و روزه داری تنگ می‌شود و من آنها را مسخره می‌کردم و فکر می‌کردم که آنها اِغراق می‌کنند؛ ولی الان اعتراف میکنم که حق با آنها بود و من آنها را به اشتباه مورد قضاوت قرار دادم. در پایان می‌خواهم بگویم که برای شما همسفران خیلی خوشحالم؛ زیرا شماها در این سن و سال کم مکانی را پیدا کردید که به شما کمک می‌کند تا در آینده به چیز های خیلی بزرگی دست پیدا کنید. در وادی دوم مطرح می‌شود که همه چیز در درون و برون ما است، یعنی همه چیز در درون ما وجود دارد تنها لازم است تا یک کانال ارتباطی پیدا کنیم و در جهت رسیدن به خواسته هایمان قدم برداریم و کنگره ۶۰ همان کانال و یا راه ارتباطی است که این مسیر را برای ما هموار می‌سازد. شما همسفران هرگز تاریکی هایی را که ما مسافران تجربه کرده ایم را تجربه نکرده اید و نسبت به ما همیشه یک قدم جلوتر هستید؛ پس قدر خودتان و این مکان مقدس که کنگره ۶۰ نام دارد را بدانید و سعی کنید تا می‌توانید از آموزش های کنگره در زندگی هایتان استفاده کنید.

خیلی ممنون که با سکوت خودتان به صحبت های بنده گوش دادید.

مرزبان خبری: همسفر علی 

عکاس: همسفر محمد جواد لژیون چهارم 

تایپ: همسفر پوریا لژیون اول

ویراستاری: همسفر پوريا لژیون اول 

ارسال خبر: همسفر محمد مهدی لژیون اول

سایت نمایندگی همسفران آقا شفا مشهد 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .