English Version
English

وقتی وارد کنگره شدم دیدِ من به درخت خیلی تغییر کرده است

وقتی وارد کنگره شدم دیدِ من به درخت خیلی تغییر کرده است

جلسه یازدهم از دور دوم لژیون ماهشهر به استادی راهنمای تازه‌واردین مسافر احمد، نگهبانی مسافر محسن و دبیری مسافر صادق با دستور جلسه « هفته درختکاری » در روز جمعه مورخ ۱۱ اسفند‌ماه ۱۴۰۲ راس ساعت ۸ صبح در پارک فردوس ماهشهر آغاز به کار کرد.

 

سخنان استاد:

سلام دوستان احمد هستم یک مسافر 

از نگهبان جلسه سپاسگزار هستم که اجازه دادند در این جایگاه قرار بگیرم. خداروشکر می‌کنم که این هفته هم در لژیون ماهشهر هستم. دیروز در شعبه آبادان خیلی حسِ خوبی بود و با حضور خانم آنی کماندار جلسه خیلی حس و حال خوبی داشت و انشالله که قدم‌شان پُر خیر و برکت باشد.

در مورد دستور جلسه هفته درختکاری هر دستور جلسه‌ی که آقای مهندس می‌گذارند در آن دستور جلسه یک آموزش و جهان‌بینی وجود دارد. ممکن است سوال پیش بیاید که درختکاری چه ربطی به درمان اعتیاد دارد در هفته‌ درختکاری سفر اول بودم و یادم هست که خیلی اصرار کردم که به اردو بیایم ولی اجازه ندادند و بعد از اینکه وارد سفر دوم شدم متوجه شدم که یکسری مسائل است که اجازه به من ندادند که در سفر اول شرکت کنم. من سه سال است که در کنگره هستم و دو سالِ آن را در اردوی درختکاری شرکت کردم. در وادی هشتم برای جبران خسارت از طبیعت و در وادی دوازدهم هفته درختکاری عنوان شده است و چرا من باید جبران خسارت انجام بدهم در کتاب‌ها آمده است که در زمان باستان هر فرزندی که به دنیا می‌آمد یک نهالِ درخت می‌کاشتند که با رشد بچه درخت هم رشد کند که هم زمان شاهد رشد هر دو باشند.

آقای مهندس به شکل دیگری به من آموزش داده است که شما باید از طبیعت جبران خسارت انجام بدهید. من در زمان مصرف یک خسارتی به طبیعت وارد کرده‌ام و برای مصرف خود به درختان آسیب زده و شاخه درختان را شکسته‌ام و همان سیگار و زباله‌ای را که در طبیعت انداخته‌ام باید یک جبران خسارتی را انجام بدهم و در وادی دوازدهم بخش آخر آقای مهندس هفته درختکاری را  عنوان می‌کنند و برای درختکاری باید بدانیم که در کجا درخت بکاریم که همزمان با رشد درخت از آن مراقبت و آبیاری را انجام بدهیم و در این وادی می‌گوید که اگر نهال درختی را می‌کارید و آن از بین برود در سال بعد باید دو درخت بکارید و یک فلسفه‌ی بزرگی پشت این موضوع است که من خیلی نمی‌توانم وارد آن بشوم. منِ احمد به طبیعت خیلی خسارت وارد کرده‌ام و این خسارت‌ها باید جبران بشود، یک زمانی برای درست کردن آتش درخت را می‌شکستم و یک جایی درخت خوبی می‌دیدم روی آن یادگاری می‌نوشتم ولی وقتی وارد کنگره شدم دیدِ من به درخت خیلی تغییر کرده است و در خوزستان ما درخت خرما داریم و امام علی می‌فرماید که اگر بدانید فوايد درخت خرما چیست آن را روی شانه‌های خود می‌کارید و ما از میوه، هسته، چوب و ریشه و پنیرَ‌ک این درخت استفاده می‌کنیم و آقای مهندس می‌فرماید که درخت خرما نفس به حساب می‌آید و بالاترین جایگاه را در گیاه‌هان دارد و این را آقای مهندس به من آموزش داد و من به بچه‌‌ها و خانواده خود انتقال دادم. در سال گذشته بچه‌های من نتوانستند به اردوی درختکاری بیایند و در خانه یک جایی را درست کردیم و در آن‌جا پسرم یک نهال کاشت و یک سال است که از آن مراقبت می‌کند و این‌ها همه آموزش‌های کنگره است که به من و خانواد‌ام داده شده است.

ممنونم که به صحبت‌های من گوش دادید.

گروه سایت نمایندگی ماهشهر 

عکس: مسافر اسماعیل 

تایپ و ارسال مطلب: مسافر صادق

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .