English Version
English

جبران خسارت با آموزش و خدمت

جبران خسارت با آموزش و خدمت

نهمین جلسه از دور چهل و هفتم کارگاه‌های صبحگاهی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی پارک لاله به استادی راهنمای محترم مسافر علی، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر صادق با دستور جلسه « درخت کاری پنجشنبه 11 اسفند ۱۴۰۱ ساعت شش صبح آغاز به کار کرد.


خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان علی هستم یک مسافر. خداوند را شاکرم که امروز این سعادت را داشتم که در خدمت شما دوستان در پارک لاله باشم. از نگهبان و دبیر عزیزشان هم تشکر می نمایم که این فرصت را در اختیار من گذاشتند تا آموزش بگیرم.
در طول سال 52 دستور جلسه داریم که تک تک این دستور جلسات با دقت و تفکر بالا انتخاب شده اند و هم به درمان اعتیاد و رهایی ما از بندها ربط دارد و هم به روز و حال جامعه و محیط زیست. این دستور جلسه در آخر سال نشان دهنده این است که من در طول سال ممکن است خسارات زیادی وارد کرده باشم و با این کار می توانم کمی از آنهارا جبران نمایم.
این خسارتها و ظلمهایی که ما در حق دیگران و جامعه کرده ایم به علت قرارداشتن خودمان در تاریکی و همچنین جهل و نا آگاهی بوده. باید هایی که باید انجام می دادیم ولی ندادیم و نباید هایی که آنها را انجام دادیم و به این ترتیب در حق خداوند و خودمان و دیگران ظلم کردیم.


قدر نعمتهایی که خداوند به ما داده بود را ندانستیم. قدر جسم سالمی که در اختیارمان بود ندانستیم و با مصرف مواد مخدر و سیگار هم به خودمان و هم جامعه و اطرافیانمان خسارت وارد کردیم. البته که خداوند بخشنده است و ما در کنگره یاد می گیریم که چگونه برگشت به سمت ارزشها داشته باشیم و مورد بخشش و رحمت خداوند قرار گیریم.
در کنگره 60 به لطف آقای مهندس و آموزشهای ایشان می توانیم این خسارتهایی که به خود و دیگران وارد کرده ایم را کمی جبران نماییم تا هم حال خودمان بهتر شود و هم حال جامعه و محیط زیست مان. هیچ جبران خسارتی بدون آموزش دیدن و خدمت کردن انجام نمی شود و با این دو سلاح می توانیم به رهایی و حال خوب برسیم .
در آیه 6 سوره الرحمان به سجده کردن درختان اشاره می کند که من با درختکاری می توانم با اضافه کردن اکسیژن به محیط زیستم خدمت نمایم و گویا این خدمت درخت بخشی از سجده و عبادت آنها محسوب می شود.
از اینکه به صحبتهای من گوش کردید متشکرم.

 

 

تاپ و تنظیم: مسافر حامد (لژیون نوزدهم نمایندگی آکادمی)

عکس: مسافر حامد (لژیون شانزدهم نمایندگی ستارخان)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .