English Version
English

تغییر، تبدیل و ترخیص

تغییر، تبدیل و ترخیص

سلام دوستان محمد جواد هستم یک همسفر.
مسافر من علیرضا با بیش از ۲۰ سال تخريب وارد کنگره شد. آخرین آنتی ایکس مصرفی شیره و تریاک، مدت سفر اول ۱۱ ماه، روش درمان DST داروی درمان  شربت OT، راهنمای خوبشون آقای وحید شعرباف از لژیون ۱۸ فردوسی، نام راهنمای توانمند خودم آقای مهدی حاجی پور از لژیون چهار همسفران آقا نمایندگی شفا مشهد، رشته ورزشی مسافرم پینگ پنگ و رشته ورزشی خودم فوتسال، مدت رهایی هم به دستان پر مهر جناب مهندس ۱۰ ماه و از بند نیکوتین ۶ ماه.

دلنوشته همسفر محمدجواد از لژیون چهارم در باب دستور جلسه هفته درختکاری

سلام دوستان محمد جواد هستم یک همسفر. 

امسال بهار را طوری دیگر می‌خواهم ببینم. می‌خواهم برای اولین بار درختی بکارم، درختی که قرار است از من در طبیعت به یادگار بماند. جناب مهندس در کنگره فقط به درمان مصرف کنندگان رسیدگی نکردند بلکه آنقدر زیبا در جهان‌بینی یک مصرف کننده تاثیر گذاشتند تا فردی که تا دیروز فقط به فکر مصرف خود بود الان توانسته به فکر درختان و زنده کردن آنها باشد تا به قلب زمین اُمید ببخشد و با این کار می تواند یک نوع جبران خسارت در طبیعت هم انجام دهد. 

یاد یک ضرب المثل قدیمی افتادم که می‌گوید(دیگران کاشتند ما خوردیم، حال ما بکاریم تا دیگران بخورند) واقعا درست است؛ هوای تمیز و اکسیژنی که ما امروز از آن برخورداریم به خاطر زحماتی است که دیگران در گذشته کشیده اند و حالا نوبت ما است تا برای آیندگان کاری انجام دهیم، با انجام این عمل کوچک و زیبا که درخت کاری است. چه خوب است که ما بتوانیم به جز کاشت درخت با آبیاری از آن، نگهدار و انتقال دهنده این عمل زیبا باشیم.

یک نکته دیگر که جناب مهندس با کاشتن درخت خواستند به ما یادآوری کنند، در نظر گرفتن آینده، دانستن اهمیت زمان و صبر کردن است. برای به نتیجه مطلوب رسیدن باید حتماً فرایند زمان را در نظر بگیریم. مثلاً برای داشتن گردو ۷ سال زمان لازم است ولی برای میوه‌ای مثل هلو ۲ سال زمان کافی است. جناب مهندس هر کاری را که به ما توصیه می کنند انجام دهیم، مطمئناً پشت آن پند و حکمت‌های فراوانی است و قطع به یقین ایشان خودشان هم آن کار را انجام می‌دهند.

 مسئله‌ی دیگری که اهمیت بسیار زیادی دارد سه پارامتر تغییر، تبدیل و ترخیص است. زمانی که ما می خواهیم یک هسته و یا نهالی را بکاریم، عواملی همچون کسی که آن نهال را می‌کارد، آب و هوا و نور خورشید در به ثمر رسیدن آن درخت تاثیر گذار هستند و باعث تغییر آن نهال و تبدیل شدنش به درختی استوار می شوند و در آخر ما آن میوه را که زمانش برسد از درخت جدا می‌کنیم و این مرحله ترخیص است که می‌توانیم از خوردن آن میوه لذت ببریم.

در پایان از راهنمای خودم سپاسگزارم که این فرصت را در اختیار من گذاشت تا آموزش بگیرم.

 

مرزبان خبری: همسفر علی 

تایپ: همسفر محمدجواد لژیون چهارم 

ویراستاری: همسفر پوريا لژیون اول 

ارسال خبر: همسفر محمد مهدی لژیون اول

وبلاگ نمایندگی همسفران آقا شفا مشهد 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .