English Version
English

گروه خانواده - نهالی که تازه کاشته شده

گروه خانواده - نهالی که تازه کاشته شده

ضمن عرض سلام خدمت شما دیده‌بان محترم آقای سنچولی، به شعبه قوچان خوش‌آمدید. سپاس‌گزارم که وقتتان را در اختیار ما قرار دادید.

با توجه به اینکه شما دیده‌بان پورتال و آمار هستید، درباره پورتال و اهمیت آن و هدف از راه‌اندازی آن برای ما بگویید.

در اصل پورتال یک ایده بود که به ذهن ما رسید و برگرفته از دغدغه آقای مهندس بابت ثبت آمار و اطلاعات از چرخه کار کنگره بود. ایشان تأکید داشتند که باید این چرخه را داشته باشیم و این نکته به‌جا هم بود؛ چراکه هر سیستمی که آمار‌ و اطلاعاتش از مجموعه دقیق‌تر باشد تصمیم‌گیری‌ها خیلی بهتر انجام می‌شود. با توجه به تأکیدی که آقای مهندس داشتند و زیرساختی که وجود داشت، این مسئولیت را به ما دادند.

ساختار پورتال به این شکل است که هر مسافر از زمانی که تازه وارد کنگره می‌شود بر اساس همان فرم‌هایی که در کنگره طراحی‌شده اطلاعاتش وارد پورتال می‌شود؛ از پذیرش تازه‌واردین، جلسه اول، جلسه دوم، جلسه سوم، معرفی به لژیون، رفتن روی دارو، چرخه دریافت دارویی که دارد و درنهایت برای رهایی که می‌رود، همه ثبت می‌شوند. لژیون‌های انضباطی در حال حاضر تحت پوشش پورتال انجام می‌شود، اطلاعات مربوط به راهنمایان، لژیون‌هایی که دارند، تعداد رهجویی که دارند و ... اطلاعاتشان در پورتال وجود دارد؛ همچنین اطلاعات مربوط به خدمتگزاران شعب، ایجنت‌ها و مرزبانان در پرتال وجود دارد. چیزی که در آینده نزدیک به پورتال اضافه می‌شود بحث انتخابات و صدور کارت‌های عضویت اعضا است و عملاً یک چرخش مجازی ازآنچه در کنگره اتفاق می‌افتد.

لطفاً در مورد کاربرد پورتال در قسمت همسفران بگویید.

قطعاً در قسمت همسفران هم به همین ترتیب پورتال کاربرد خواهد داشت، منتهی یک نهالی است که تازه کاشته شده، باید در قسمت مسافرین کار را به یک سرانجامی برسانیم؛ عملاً سرانجام آن جایی است که تمام شعب تحت پوشش پورتال آمده باشند و اطلاعات آن‌ها ثبت‌شده باشد و یک دوره درمانی یا یک میان‌دوره درمانی را برای مسافران در پورتال تحت پوشش داشته باشیم، اگر ایرادی بود و یا در کاربرد مشکلی وجود داشت یا در گزارش‌ها مشکلی بود رفع شود، چون درنهایت باید یک خروجی به ما بدهد؛ این خروجی‌ها دارد به‌مرور شکل می‌گیرد، بعدازآن که به آن نقطه رسید به‌راحتی می‌توان در قسمت همسفران هم کار انجام داد. این پروسه خیلی راحت است و درعین‌حال خیلی کامل. یک مزیتی که پورتال دارد این است که با اطلاعاتی که می‌گیرید وضعیت یک شعبه را می‌توانید رصد بکنید که وضعیت پذیرش‌ها چگونه است، آموزش‌ها چگونه است و چرخه مالی شعبه به چه شکل است؛ البته فعلاً در حد سبد قانون یازدهم در پورتال گنجانده‌ایم و دارد پیش می‌رود .

با توجه به اینکه شما نقش زیادی در راه‌اندازی شعبه قوچان داشتید، امروز این شعبه را چگونه می‌بینید؟

در اصل که کار را خود اعضا انجام دادند، خواستند، پیگیری کردند و راه افتاد و آقای مهندس لطف کردند مجوز را دادند، منتهی امروز به نسبت آن روزهایی که به‌عنوان لژیون راه افتاد چیزی که من دارم می‌بینم بسیار شعبه منظمی است، اتفاقات به‌جای خودش دارد می‌افتد، قطعاً راه برای رفتن زیاد است، مخصوصاً اینکه الآن قوچان به نقطه‌ای رسیده که باید یک مکان را برای خودش داشته باشد، ولی به لحاظ نظام کار، نظم خود شعبه، پاکیزگی، عملکرد خدمتگزاران، کیفیت درمان شعبه و چیزی که من دارم می‌بینم مسیر خوب بوده، رو به رشد بوده و قطعاً راه زیاد است.

اکنون‌که پورتال در کشور سراسری شده است نسبت به قبل چه تغییری در فرایند کنگره می‌بینید؟

حالا نمی‌شود بگوییم سراسری ولی تقریباً 56-57 شعبه تحت پوشش پورتال رفتند و تعداد دیگری هم در آینده نزدیک و قبل از عید به این‌ها اضافه می‌شوند، منتهی چیزی که پیش‌آمده شعبی که تحت پوشش پورتال هستند کنترل عملکرد شعب و تصمیم‌گیری بابت شعب (چون هر تصمیمی که در کنگره گرفته می‌شود عارضه‌ای دیده می‌شود و تصمیمی در جهت رفع معضل گرفته می‌شود). از زمانی که پورتال اطلاعات را تحلیل می‌کند، ما داریم اطلاعات را وارد می‌کنیم و دیده‌بان‌های مربوطه یا ایجنت‌های شعب که می‌آیند و اطلاعات را کنترل می‌کنند، زودتر متوجه مشکلات می‌شوند، هرچه زودتر متوجه بشویم آسیب سریع‌تر رفع می‌شود و در چرخه کار شعب می‌تواند تأثیر مثبت داشته باشد.

همین الآن در بحث پذیرش تازه‌واردین، روال رفتن روی نامه اوتی، در بحث دادن نامه‌های اوتی و همچنین بحث جدیدی که مطرح شد آن‌هم اینکه شعبی که تحت پوشش پورتال هستند، موظف شدند اعضای لژیون‌ها را محدود کنند که این امر از نتایج تحلیل‌های پورتال بود و در همین زمان کوتاه ازجمله بازخوردهای پورتال محسوب می‌شود.

اگر سخنی در مورد حضور همسفران دارید بفرمایید.

قطعاً حضور همسفر در کنار مسافر تأثیر بسیار مثبتی می‌تواند در مسیر درمان و زندگی برای مسافر بگذارد. همه این‌ها را که کنار بگذاریم در یک کفه ترازو، آموزشی که همسفر می‌گیرد و حال خوبی که پیدا می‌کند و مسیری که در آن قرار می‌گیرد از همه‌چیز مهم‌تر است و قطعاً تأثیرش را در زندگی خود همسفر می‌گذارد.

و کلام آخر ...

برای شعبه قوچان آرزوی موفقیت می‌کنم امیدوارم که خیلی زود زیر سقف خودشان بروند و سال دیگر در جشن دیده‌بان هرکسی که به‌عنوان دیده‌بان آمد در مکانی باشد یا مکانی وجود داشته باشد که مربوط به خود شعبه قوچان باشد و از کنار شعبه قوچان قطعاً شعب دیگری هم شکل خواهد گرفت.

در پایان تشکر می‌کنیم که وقتتان را در اختیار ما گذاشتید و برای شما آرزوی موفقیت داریم.


انجام مصاحبه: همسفر گیتی رهجوی راهنما همسفر عادله (لژیون دوم)
تایپ: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر محبوبه (لژیون یکم)
عکاس خبری: راهنمای تازه‌واردین همسفر طاهره رهجوی راهنما همسفر عادله (لژیون دوم)
ارسال: همسفر ناهید، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی قوچان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .