English Version
English

این یک امر بسیار مهم و حیاتی است

این یک امر بسیار مهم و حیاتی است

چهارمین جلسه از دوره یازدهم سری کارگاه های آموزشی خصوصی همسفران آقا نمایندگی شفا مشهد با استادی راهنمای محترم مسافر رضا و نگهبانی همسفر الياس و دبیری همسفر پوريا، با دستور جلسه "هفته درختکاری" شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲، راس ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان رضا هستم یک مسافر.

تشکر میکنم از ایجنت و نگهبان جلسه که به من فرصت خدمتگزاری دادند.

دستور جلسه امروز درختکاری است. 

خداوند را شاکر و سپاسگزارم که در کنگره ۶۰ دستور جلساتی با این عنوان وجود دارد و ما بایستی بابت این موضوع قدردان جناب مهندس باشیم.

در بیرون از کنگره ۶۰ به دلیل آگاهی کمی که مردم دارند به درختان آسیب میزنند اما در کنگره ۶۰ به دلیل آگاهی که افراد از طریق آموزش ها کسب می‌کنند، درخت می‌کارند و از آنها مراقبت می‌کنند. 

در کنگره‌ ی ۶۰ جناب مهندس یک روز را در طول سال برای انجام درختکاری در نظر گرفته‌اند که اعضا با مشارکت یکدیگر نهال‌هایی را می‌کارند و به‌طور منظم به آنها رسیدگی می‌کنند؛ مانند یک انسان که به فرزندش رسیدگی می‌کند و شاهد لحظه‌ به لحظه رشد و تغییراتش است و این امر در درجه‌ی اول به ما بخشندگی را می‌آموزد.

دستور جلسه درختکاری یکی از دستور جلسات سالیانه کنگره ۶۰ می‌باشد که از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا درخت نماد آبادانی و سر سبزی در طبیعت می‌باشد. هر ساله در کنگره ۶۰ یک اردوی درختکاری انجام می‌شود، مسافران به شکرانه سلامت، رهایی و رسیدن به حالِ‌خوش، یک درخت می‌کارند. درخت کاشتن تنها ملاک نیست بلکه باید به آن در طول سال رسیدگی کنند تا این درخت تنومند بشود و انشاالله بتوانیم در اردوی درختکاری امسال درخت های بسیار زیادی بکاریم. کاشتن درخت در واقع خدمت به جامعه و طبیعت است و ما با این کار خود می‌توانیم به‌نوعی جبران خسارت از جامعه داشته باشیم و برای آبادانی زمین و طبیعت تلاش کنیم.

من هم به‌ عنوان یک مسافر می‌توانم با کاشت یک نهال و یا درخت در نزدیکی منزل یا در حیاط خانه خودم قدمی برای احیا طبیعت و جلوگیری از ویرانی آن داشته باشم، ولی باید رسیدگی کامل از درخت داشته‌ باشم، البته این موضوع هم خیلی لذت بخش است که می‌توانم شاهد تنومند شدن آن باشم.

در کشور ما ۱۵ اسفند ماه روز درخت‌کاری نام‌گذاری شده است. این یک امر بسیار مهم و حیاتی به‌ حساب می‌آید، چون انسان‌ها بر اثر تخریب‌هایی که در درون خود ایجاد کرده‌اند، باعث تخریب طبیعت هم شده‌اند، به همین دلیل برای جبران آن باید درخت بکارند. در کنگره ۶۰ جناب آقای مهندس به خاطر اهمیت این موضوع یک هفته را به این دستور جلسه اختصاص داده‌اند و مسافران هر سال در یک روز خاص برای کاشتن درخت به اردوی درخت‌کاری ‌می‌روند.

هر مسافر بعد از رهایی خود باید یک درخت بکارد؛ حالا چرا باید این کار انجام شود؟ زیرا ما نهال را می‌کاریم و از آن مراقبت می‌کنیم تا بتوانیم قدم کوچکی برای احیا دوباره طبیعت برداریم. این امر سبب می‌شود تا اگر قبلاً به طبیعت رفته ایم و صدمه‌ای به درخت و طبیعت وارد کرده‌ایم جبران کنیم و به حال خوش برسیم.

در پایان از خداوند بزرگ بسیار سپاسگزارم که اذن ورود من را به کنگره صادر کرد، سپس از جناب مهندس و خانواده محترم ایشان تشکر میکنم که چنین بستری را برای آموزش ما فراهم نمودند.

متشکرم که با سکوت زیبای خودتان به صحبت های من گوش دادید. 

مرزبان خبری: همسفر علی 

تایپ: همسفر مهدی لژیون چهارم

ویراستاری: همسفر پوريا لژیون اول

ارسال خبر: همسفر محمد مهدی لژیون اول

وبلاگ همسفران آقا نمایندگی شفا مشهد 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .