English Version
English

گروه خانواده_ دیده‌بانان خدمتگزاران چراغ خاموش کنگره 60

گروه خانواده_ دیده‌بانان خدمتگزاران چراغ خاموش کنگره 60

 

به مناسبت هفته دیده‌بان گفت‌و‌گویی با دیده‌بان مسافر مهدی صدیقی ترتیب داده‌ایم که نگاه شما عزیزان را به خواندن این مصاحبه دعوت می‌کنیم.

لطفاً خودتان را به‌رسم کنگره معرفی نمایید.
سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر، آنتی‌ایکس مصرفی شیره و تریاک، سیزده سال تخریب داشتم، مدت سفر اول؛ 13 ماه، نام راهنما؛ آقای مهندس، ورزش؛ شنا، راگبی، والیبال رهایی؛ نزدیک به 12 سال.

چه چیزی باعث می‌شود که شما روزهای زیادی را در کنگره خدمت کنید و از خانواده‌تان دور باشید؟
وقتی فلسفه کنگره را متوجه می‌شویم، مسلماً دیگر نمی‌توانیم در کنگره حضور نداشته باشیم و خدمت نکنیم، کسی که ایمانش به خداوند و کنگره زیاد باشد، از انجام هرگونه خدمتی در کنگره در هر ساعتی از شبانه‌روز دریغ نخواهد کرد.

خانواده چگونه با شما همکاری می‌کنند؟
خوشبختانه خانواده من همگی عضو کنگره هستند، من و همسفرم با همدیگر وارد کنگره شدیم و همسفرم اکنون در جایگاه اسیستانتی خدمت می‌کند، فرزندانم هم در قسمت همسفران آقا در شعبه اصفهان در حال فعالیت هستند و چون کلاً خانوادگی در حال فعالیت در کنگره هستیم، همدیگر را کاملاً درک می‌کنیم و مشکلی از این نظر نداریم.

اگر شخصی در کنگره کار اشتباهی انجام بدهد، چگونه می‌توان به آن فرد تذکر داد؟
انسان‌ها عاری از اشتباه نیستند، خود من هم اشتباه می‌کنم؛ ولی در کنگره به انسان‌ها فرصت داده می‌شود که بتوانیم در ادامه باشیم و جبران بکنیم؛ اصلاً سیستم کنگره را آقای مهندس این‌گونه پایه‌ریزی کرده‌اند. اگر کسی در این سیستم اشتباهی را مرتکب شود و به‌اشتباه خودش پی ببرد، این فرصت به او داده می‌‌شود که مجدداً خود را اصلاح نماید، ولی بعضی از افراد هستند که اشتباه می‌کنند، به آن‌ها چندین بار تذکر داده می‌شود، ولی اگر خود را اصلاح ننمایند، مسلماً خدمتی که دارند از آن‌ها گرفته می‌شود.

چه چیزی باعث می‌گردد که مسافر در سفر اول برگشت داشته باشد؟
نیروی بازدارنده؛ اگر شخصی وارد کنگره می‌شود و سفرش را شروع می‌کند و در حین سفرکردن، برگشت می‌خورد، آن فرد هنوز نیروی بازدارنده را نشناخته یا جهان‌بینی خوبی نداشته و روی این موضوع کارنکرده است و یا سی‌دی ننوشته است و یا اگر نوشته اصلاً متوجه نشده و چیزی از جهان‌بینی نفهمیده است‌. انسانی که کنگره بیاید و جهان‌‌بینی کنگره را از ابتدای سفرش خوب بفهمد و اجرا بکند، هیچ‌گاه برگشت نخواهد خورد.

چه عاملی باعث می‌گردد افرادی که رها شده‌اند، متأسفانه برگشت داشته باشند؟
شاید به‌ندرت از این افراد در کنگره داشته باشیم، اصلاً ما حاشیه امنیت را تا آخر عمرمان نداریم که بگوییم که یک انسان الان دیده‌بان است و دیگر در امنیت کامل است. من دیده‌بان هم حاشیه امنیت ندارم و این احتمال وجود دارد که هرگاه از آموزش‌های کنگره عقب بمانم و خودم را به‌روزرسانی نکنم، مطمئناً نیروی بازدارنده به‌سرعت رشد خواهد کرد و توانش بالاتر می‌رود و خیلی مواقع قدرتش بیشتر از من می‌شود و این احتمال وجود دارد که من هم فریب نیروهای بازدارنده را بخورم.

چگونه شخصی که شال گرفته، بعد از اینکه خدمتش را تحویل داد، می‌تواند حسش را خوب نگه دارد؟
فرد باید در درازمدت برای خودش برنامه‌ریزی کند، اینکه فردی شالش را تحویل دهد، حالش خراب نیست؛ ولی اینکه زمان یک جایگاه بسیار خوب تمام می‌شود و باید آن را تحویل بدهد، شاید به‌نوعی دلتنگی داشته باشد ولی اگر به این فلسفه در کنگره برسد که ما قرار است در یک جایگاهی بیاییم، چه مرزبانی، چه ایجنتی، چه راهنمایی و... در یک بازه زمانی خاص آن را تجربه کنیم و در این مدت برداشت خودمان را برای پیشرفت و تکامل خودمان داشته باشیم، هیچ‌گاه مشکلی برایمان پیش نخواهد آمد. افرادی که وارد کنگره می‌شوند، از نگهبانی و دبیری شروع می‌کنند، مرزبان می‌شوند و برنامه‌ریزی می‌کنند که حتماً بتوانند جایگاه‌های دیگر را  طی بکنند. یک مرزبان هم باید تمام آموزش‌های لازم را در دوره خدمتی‌اش بگیرد، یک مرزبان خوب می‌تواند یک راهنمای خوبی هم بشود.

اگر فرزندتان اشتباه کند، اجازه اشتباه‌کردن را به او می‌دهید؟
بله اصلاً فرزندانمان آمده‌اند تا اشتباه بکنند که راه درست را یاد بگیرند. اگر اشتباه نکنند، پی به راه درست نخواهند برد؛ فرزندان من هم مثل بقیه فرزندان زیاد اشتباه می‌کنند. ما راه درست و صحیح را به فرزند خود نشان می‌دهیم، مسیر را برایش روشن می‌کنیم و توضیحات لازم را می‌دهیم که دیگر آن اشتباه را مرتکب نشوند. همان‌طور که خداوند به بنده‌اش اجازه می‌دهد که خودش را با اشتباه‌کردن بتواند بشناسد و فرصت برگشت می‌دهد، پدر و مادر هم باید نسبت به فرزندانش فرصت اشتباه را بدهند تا راه صحیح را بیابند.

اگر حال همسفرتان یا یکی از اعضای خانواده خوب نباشد یا بیمار باشد، به کنگره می‌روید یا از ایشان مراقبت می‌کنید؟
بستگی دارد که در جایگاهی که هستیم چه وظایفی به عهده داریم، در دیده‌بانی نمی‌توان در انجام‌وظیفه کوتاهی کرد؛ چه‌بسا اعضای خانواده به دلیل اینکه کمتر به دیدارشان می‌روم گله‌مند باشند، ولی تمام تلاشم را برای خوشحالی آن‌ها می‌کنم و نمی‌توانم بگویم اعضای خانواده را رها می‌کنم و به کنگره می‌روم، بلکه برنامه‌ریزی دقیقی انجام می‌دهم که مثلاً در آن بازه زمانی خاص فردی نزد خانواده باشد، من به کنگره بیایم و وظیفه‌ام را انجام بدهم و مجدداً بعد از کنگره به نزد او بازگردم.

اگر هنگام جشن گلریزان هیچ پولی نداشته باشید یا مقروض باشید، باز هم عضو لژیون سردار می‌شوید؟
اگر مقروض باشم، خیر؛ ما باید ابتدا قرض خودمان را بدهیم و از خدا بخواهیم که به ما کمک کند تا عضو لژیون سردار بشویم‌ و مطمئن باشید اگر هر شخصی نیت درونی داشته باشد، خداوند مسیر را برایش باز می‌کند و می‌تواند عضو لژیون سردار شود.

چطور می‌شود که یک راهنما در لژیون عملکرد خوبی نداشته باشد؟
اگر راهنما در لژیون عملکرد خوبی نداشته باشد، مطمئناً آموزش‌های کنگره را نفهمیده است و نتوانسته آن‌ها را اجرا کند. اگر راهنما آموزش‌های کنگره را به‌خوبی متوجه شود، قطعاً عملکرد خوبی هم خواهد داشت.

چگونه می‌شود با اینکه سی‌دی می‌نویسیم و تلاش می‌کنیم، ولی باز هم در یک‌لحظه عمل ضدارزشی را مرتکب شده و بعد پشیمان می‌شویم؟
کارهای ضدارزشی معمولاً یا غیبت و یا قضاوت است؛ شما زمانی مرتکب کار ضدارزشی می‌شدی و اصلاً برایت مهم نبود؛ ولی الان مثلاً از بین ده‌ ضدارزش، پنج عمل را انجام می‌دهی و بابت همین پنج تا هم عذاب وجدان می‌گیری و ندایی از درون می‌گوید که نباید این کار را انجام بدهی و این یعنی روبه‌جلو حرکت‌کردن؛ این موضوع را به فال نیک بگیرید که متوجه شدید و دارید به سمت درستی و راستی حرکت می‌کنید، این موضوع خوب است که شما متوجه می‌شوید که کارتان اشتباه بوده؛ بسیاری از اوقات، بسیاری از انسان‌ها متوجه نیستند که فلان عمل بد است؛ پس وقتی فرد متوجه این قضیه شود، یعنی نصف مسیر را رفته است.

آیا شما برای ورزش خود برنامه‌ریزی مشخصی دارید؟
بله اصلاً ورزش جزءلاینفک زندگی یک انسان است، ما باید ورزش کنیم. با اینکه مشغله کاری زیادی دارم، ولی به‌محض اینکه کوچک‌ترین فرصتی داشته باشم، حتماً سعی می‌کنم هفته‌ای دو الی سه روز ورزش بکنم.

اگر روزی آقای مهندس دستور بدهند که شالتان را تحویل بدهید، شما چه درخواستی از آقای مهندس دارید؟
می‌گویم فقط اجازه بدهید که حداقل هفته‌ای یک‌بار بیایم و شما را ببینم و برای آقای مهندس سلامتی و طول عمر می‌خواهم و بسیار هم از ایشان سپاسگزارم که اجازه دادند در سیستم کنگره باشم و آموزش بگیرم، اگر اجازه بدهند نگهبان نظم می‌شوم، اگر هم اجازه ندهند به ایشان می‌گویم هفته‌ای یک‌بار به دیدارشان بروم.

روند رشد شعبه دلیجان را چگونه ارزیابی می‌کنید.
خیلی خوب در حرکت است و خوب رشد کرده است، ولی نیاز به همت بیشتر اعضاء دارد. ان‌شاءالله اعضای بیشتری از خود شعبه دلیجان آرام‌آرام به جمع خدمتگزاران اضافه شوند که البته اکنون هم باعث خرسندی است.

از اینکه تا پایان گفت‌وگو صبورانه همراه ما بودید، صمیمانه از شما سپاسگزاریم.

تایپ و ویرایش: همسفر پریسا، راهنما همسفر الهام (لژیون دوم)
تهیه و تنظیم گزارش: همسفر سعیده، راهنما همسفر الهام (لژیون دوم)
ارسال: همسفر سعیده، راهنما همسفر الهام (لژیون دوم)
همسفران‌نمایندگی دلیجان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .