English Version
English

نوبت باران برای همه محفوظ است

نوبت باران برای همه محفوظ است

مسافر مهدی صدیقی با آنتی‌ایکس مصرفی شیره و تریاک وارد کنگره شدند، ۱۳ ماه با راهنمایی آقای مهندس‌دژاکام سفر کردند. ورزش ایشان در کنگره راگبی است و نزدیک به ۱۲سال است که آزاد و رها هستند. ایشان در حل حاضر دیده‌بان شعب اصفهان هستند. به بهانه هفته دیده‌بان و حضور ایشان در نمایندگی ملایر گفتگویی ترتیب دادیم که توجه شما را به مطالعه آن جلب می‌کنیم.

سلام و عرض ادب خدمت شما، لطفاً بگویید چه مدت است که در کنگره حضور دارید و رمز ماندگاری‌تان چیست؟

۱۴سال است که در کنگره هستم. اگر فلسفه وجودی کنگره را بفهمیم همه ماندگار هستیم.

کسانی که خدمت‌گزار هستند چگونه با هم خوب باشند و رفتار کنند؟

به نظر من کسانی که خدمت‌گزار هستند باید دوازده سی‌دی وادی چهاردهم را مرتب بنویسند. وادی چهاردهم کل فلسفه وجودی و حیات ما را می‌گوید که چه‌کارهایی انجام بدهیم که حالمان بد نشود. وادی چهاردهم به ما می‌گوید: شما به این دنیا آمده‌اید تا بسازید، بِگذارید و بُگذرید! به ما می‌گوید شما به این دنیا آمده‌اید تا به همه موجودات خدمت کنید. وادی چهاردهم می‌گوید اگر کسی باعث حال بد ما شد ما نباید حالمان بد شود، بلکه باید بدانیم از ناآگاهی آن شخص است، علاوه بر این باید آن شخص را دوست بداریم، وادی چهاردهم را اگر خوب بفهمیم از دست هیچ انسانی ناراحت نمی‌شویم.

افرادی که در سفر دوم هستند تا چه زمانی باید در کنگره بمانند؟ آیا زمان مشخصی دارد؟

هیچ زمانی ندارد! کنگره در حال حرکت است، تا زمانی که من در حال حرکت هستم و کنگره هم باشد ماهم هستیم. شما هرزمان که متوقف شوید دیگر نمی‌توانید در کنگره باشید. اگر سفر اول هستید مرتب باید حرکت کنید تا وارد سفر دوم‌ شوید و سفر دوم تازه اول کار خدمت و آموزش است و باید دنبال خدمت بگردید. شخصی که این کارهایی که من می‌گویم بعد از سفر اول انجام بدهد و هرجایی که نیاز هست نگوید این جایگاه را می‌خواهم، آن یکی را نمی‌خواهم و برایش مهم نباشد، موفق می‌شود.

افرادی که در کنگره ماندگار هستند از کارهای سخت شروع کردند و همیشه برای کارها پیش‌قدم بوده‌اند، تمام سفر دومی‌ها باید این‌گونه باشند. کنگره برای هیچ‌کس اتمام ندارد کنگره در حال حرکت است تا چه زمان؟ ما نمی‌دانیم، تا بی‌نهایت، تا زمانی که در این دنیا زنده هستیم اگر بخواهیم می‌توانیم در کنگره باشیم.

برای مسافران یا همسفرانی که به هم می‌گویند به فلان لژیون برو یا این راهنما را انتخاب کن چه صحبتی دارید؟

گاهی مسافر یا همسفر خیال می‌کنند یک عمل نیک را انجام می‌دهند، برای مثال می‌گویند: شخصx ازنظر آگاهی خیلی پایین است؛ باید بدانید حس انسان‌ها باهم مطابق نیست و شخص را دچار سردرگمی می‌کنید و باعث می‌شوید آن شخصی را که من خودم انتخاب کرده‌ام و اگر به لژیونش بروم موفق و رها می‌شوم و جایگاه‌های خوبی را در کنگره تجربه کنم، رها کنم و به توصیه شما به لژیون دیگری بروم؛ آن زمان یا برگشت می‌خورم یا حتی اگر بمانم، در سفر دوم در کنگره ماندگار نمی‌شوم. این یک نوع خیانت است.

یک پیام برای کسانی که از خدمت کردن هراس دارند بفرمایید.

اگر کسی از خدمت در کنگره هراس داشته باشد ازنظر من آن شخص اصلاً متوجه کنگره نشده است. اگر کسی هراس از خدمت داشته باشد؛ نه فلسفه کنگره را فهمیده نه فلسفه خلقت انسان را فهمیده است. انسان خلق‌شده است تا آموزش بگیرد و خدمت کند؛ کنگره هم همین است. در اینجا آموزش می‌گیریم تا بتوانیم خدمت انجام دهیم. زمانی که راهنمایی همچون خداوند داریم از هیچ‌چیزی نباید واهمه داشته باشیم چون از قدرت مطلق که بالاتر نداریم. خداوند می‌گوید: «تو وظایفت را انجام بده من کاملاً تو را حمایت می‌کنم». وظایف ما هم‌ تنها خدمت و آموزش است، پس شخصی که ایمان قوی داشته باشد از چیزی هراس ندارد. 

ازنظر شما چطور می‌توانیم نیروهای منفی ذهنمان را مهار کنیم؟

ما هیچ زمانی نمی‌توانیم نیروهای منفی را پاک‌کنیم فقط می‌توانیم آن‌ها را افسار کنیم؛ یعنی هرزمان که خواست به ما لطمه‌ای بزند سریع آن را کنترل و افسار کنیم و نگذاریم بیشتر وارد شود، نیروهای منفی مکمل ما هستند و اگر نباشند ما اصلاً رشد نمی‌کنیم. انسا‌ن‌ها در هر درجه و جایگاهی که باشند نیروی ‌منفی وجود دارد، تنها کاری که می‌توان انجام داد مهار کردن است، هرقدر ما آموزش و آگاهی‌مان را در سیستم بالا ببریم قدرتمان در مهار نیروهای منفی نیز بالاتر می‌رود و بالعکس، هرچقدر آگاهی ما پایین‌تر باشد قدرت نیرو‌های منفی در ما بیشتر است.

همسفرانی که مسافرشان خوب سفر نمی‌کند یا برگشت‌خورده است چه کنند؟

همسفرانی که مسافرشان برگشت‌خورده است (کاری به دلایلش نداریم)، بیشتر باید روی خودشان کار کنند. اینکه بیایند و همه تقصیرها را گردن مسافر بیندازند، از‌لحاظ آگاهی بسیار پایین هستند، باید اول آموزش‌های کنگره را روی خودشان اجرا کنند. من دیده‌ام همسفرانی که مسافرشان حتی دو بار برگشت‌خورده است، همسفر همچنان مقاومت کرده و به راه خودش ادامه داده و مسافرش آمده و الآن راهنما شده است. اگر خودشان تغییر رفتار بدهند و بتوانند مسافر را تحمل کنند بی‌شک مسافر برمی‌گردد؛ چراکه نوبت باران برای همه محفوظ است.

چگونه مسافران و همسفران استرس و اضطراب آینده را نداشته باشند؟

من پیشنهاد می‌کنم سی‌دی «استرس و اضطراب» استاد امین را گوش بدهید. استرس همیشه از یک منشأ ناشناخته می‌آید. من قبلاً استرس داشتم که بالا می‌روم چگونه صحبت کنم، چون من این عمل را انجام نداده بودم درنتیجه استرس داشتم؛ اما الآن آن‌قدر این عمل را انجام داده‌ام که دیگر استرس ندارم. ما از انجام ندادن یا خبر نداشتن یک منشا استرس می‌گیریم. بعضی‌ها می‌گویند من بچه‌ام که می‌رود بیرون استرس می‌گیرم! خوب بچه تو خدایی دارد که مراقبش است، چرا استرس داری؟ این‌همه بچه بیرون هستند، بچه تو هم یکی مانند آن‌ها. یا شخصی می‌گوید من استرس دارم که در امتحان قبول نشوم، خوب قبول نشوی، تمام عوامل استرس‌زا یک ترس بی‌خود است.

لطفاً نظرتان را در مورد نمایندگی ملایر بگویید.

نظرم درباره نمایندگی ملایر بسیار عوض‌شده است. من اوایل زمستان گذشته به ملایر آمدم و از آن زمان تا الآن شعبه بسیار رشد یافته و تغییر کرده است که این قابل‌تحسین است؛ اما ازنظر من دیده‌بان بازهم راه دارد، مخصوصاً در بخش همسفرها که باید قدرتشان را زیاد کنند. همسفری که آموزش می‌گیرد با همسفری که آموزش نمی‌گیرد فرقشان زمین تا آسمان است، ننشینیم و بگوییم دیگران هستند، بلکه ما همان دیگران هستیم! مطمئن باشید اگر همه با هم حرکت کنید شعبه‌تان ظرف یکی دو سال آینده به بالاترین درجه خود می‌رسد.

مسافرها! حتماً همسفرهای خود را بیاورید و به این نعمتی که سر مسیر شما قرارگرفته است توجه ویژه‌ای داشته باشید. امیدوارم از بند اعتیاد رها بشوید و در کنار خانواده زندگی همراه با آسایش و آرامشی داشته باشید.

و کلام آخر ...

خسته نباشید می‌گویم به شما و تمام اعضایی که در سایت فعالیت می‌کنند؛ ان‌شاءالله خداوند به همه‌تان سلامتی بدهد.


انجام مصاحبه‌: راهنمای تازه‌واردین همسفر زهرا
طراح سؤال: راهنمای تازه‌واردین همسفر زهرا و همسفر مبینا رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون سوم)
عکاس خبری و تایپ: همسفر مبینا رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون سوم)
ویراستاری و ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ملایر


 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .