English Version
English

تغییر زاویه دید به سبب آموزش در کنگره

تغییر زاویه دید به سبب آموزش در کنگره

جلسه دوم از دوره اول کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 ویژه مسافران و همسفران نمایندگی طارم با استادی دیده‌بان محترم مسافر رضا ترابخانی، نگهبانی ایجنت محترم مسافر احسان و دبیری مسافر فرزاد با دستور جلسه " هفته دیده‌بان " در روز یکشنبه 29 بهمن 1402 راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

خیلی خوشحالم فرصتی پیش آمد تا با حضور در نمایندگی طارم، در خدمت شما دوستان باشم، دوباره از تمام دوستانی که وقت گذاشتند و تشریف آوردند سپاسگزارم. کاری که نتیجه مطلوب نداشته باشد نشانگر این مطلب است که ما، درس را به‌خوبی فرانگرفته‌ایم و تا زمانی که آموزش ما در آن زمینه کامل نشود؛ قطعاً آن موضوع برای ما تکرار خواهد شد. دلیل تعیین دستور جلسه دیده‌بان توسط جناب مهندس، این است تا افرادی که در یک سال گذشته، سفر خود را آغاز نموده‌اند؛ بدانند کنگره۶۰ چه مسیری را طی نموده و به چه شکل اداره می‌شود و در ادامه، این عزیزان نیز بایستی اطلاعات را به آیندگان انتقال دهند. در کنگره، چهار جشن وجود دارد؛ هفته راهنما، هفته همسفر، هفته ایجنت و مرزبان و هفته دیده بان که درواقع این عزیزان، گردانندگان اصلی در کنگره هستند.
دیده‌بانان افراد قدیمی‌تر و درواقع پیشکسوتان کنگره هستند که اکثراً سفر اول را طی نموده‌اند کلیه قوانین و مقررات و همچنین نحوه عملکرد نمایندگی‌ها را مشخص می‌نمایند و هر یک، در حیطه مسئولیتی که به آن‌ها محول شده است، فعالیت می‌نمایند. دیده‌بان‌ها به‌صورت مستمر در تمام نمایندگی‌های کشور حضور می‌یابند تا بتوانند همکاری  بین آن‌ها و مرکز را به‌صورت یکسان هماهنگ نمایند. همه ما در زمان مصرف، انسان‌های تک‌بعدی بودیم و همه‌چیز را برای خود می‌خواستیم؛ اما کنگره، روحیه همکاری بین خدمتگزاران به وجود می‌آورد و نتیجه آن رهایی‌ است که اتفاق می‌افتد. باید این موضوع  را بدانیم؛اگر خود  را جزو این سیستم ندانیم وتا زمانی باور نداشته باشیم این خود ما هستیم که باید آموزش بگیریم ، قطعاً به موفقیت نخواهیم رسید. و در پایان باید عرض کنم، همه ما باید دیده‌بان‌های خود باشیم .تکرار دستور جلسات در کنگره به این خاطر است که دوستان تازه‌وارد نیز با سیستم کنگره، چگونگی هدایت و جایگاه‌های خدمتی موجود در آن آشنا شوند چون دور از ذهن نیست که چند صباح دیگر خود ایشان این جایگاه‌های خدمتی را به دست آورده و اقدام به خدمت نمایند.

یکی از نکات حائز اهمیت که در کنگره ۶۰ به آن پرداخته میشود: یادگیری و اجرایی نمودن قوانین است که این مهم به‌وسیله‌ی آموزش‌ها ممکن میشود به‌عبارت‌دیگر در کنگره به ما آموزش داده می‌شود تا قوانین بازی زندگی را درست فراگرفته و آن‌ها را رعایت و اجرایی نماییم. زمانی بود که ما قانونی را رعایت نکردیم، از آن خارج شدیم و این تخطی از قانون خود را به‌صورت اعتیاد در زندگی ما نشان داد و پس از ورود به کنگره و انجام درست سفر تقریبی یک‌ساله‌ی خود، زندگی ما رنگ عوض کرد و سبب این موضوع به این خاطر است که با حضور و سفر کردن در کنگره ۶۰ قوانین را فراگرفته و اقدام به اجرایی نمودن آن نمودیم . خیلی از آموزش‌ها در کنگره ۶۰ کلامی نیست بلکه آموزش‌های رفتاری می‌باشد خیلی از دروس نانوشته در کنگره‌ی ۶۰ وجود دارند که عملی اجرا می‌شوند و کسانی که باید این مقوله را بفهمند و درک کنند آن را رؤیت می‌کنند و فرامی‌گیرند و البته باید دانست که: این روند و بسترسازی مسیر توسط کسانی صورت پذیرفت که بیشتر این موارد را انجام داده‌اند ازجمله دیده‌بانان که ازنظر قدمت، بیشتر کنار آقای مهندس بودند، بیشتر آموزش گرفتند و بیشتر خدمت نمودند . در اینجا نیز قانونی مطرح می‌شود که: نباید کسانی را که به ما کمک کردند (به‌نوعی خدمت کردند) تا به موفقیت دست‌یابیم را فراموش کنیم، حتی اگر این افراد دیگر حضور نداشته باشند زیرا عدم توجه به نقش دیگران ممکن است به نتیجه‌ی نامطلوب در انتهای عملکردمان ختم شود .نکته‌ی قابل‌توجه این است که: همه ما در حال آموزش گرفتن می‌باشیم تا روش و نگرش بهتر خدمت کردن را فراگرفته و در ادامه با کسب شال بنا به جایگاه خدمتی، نحوه‌ی خدمت کردن ما در آن جایگاه نیز تغییر یابد. در انتها باید این نکته را خاطرنشان کنم که: سعی کنیم در زندگی قوانین را فراگرفته و با توجه به چارچوب جایگاه کسب‌شده، در هر جایگاهی که قرار داریم در مسیر آموزش‌ها قرارگرفته و نسبت به اجرایی نمودن آن‌ها اقدام نماییم و مطمئناً با این عملکرد به حال خوش‌ دست خواهیم یافت .

مرزبان کشیک مسافران: مسافر محمدباقر
مرزبان کشیک همسفران: همسفر پریسا

خدمتگزاران سایت نمایندگی طارم
تایپ و ویراستار: مسافر فرزاد لژِیون یکم
عکس و ارسال: مسافر کامران لژیون یکم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .