English Version
English

تغییر رنگ و لعاب زندگی با درک وادی سیزدهم

تغییر رنگ و لعاب زندگی با درک وادی سیزدهم

ششمین جلسه از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی طارم با استادی راهنمای تازه‌ واردین مسافر محمدمهدی ، نگهبانی موقت مسافر عادل و دبیری مسافر حسن با دستور جلسه " وادی سیزدهم و تاثیر آن  روی من "پنج‌شنبه 26 بهمن 1402 راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمد مهدی هستم یک مسافر، خداوند را شاکر و سپاسگزارم که یک بار دیگر توفیق حضور در این جایگاه به من داده شده است و می‌توانم آموزش ببینم، ابتدا حضور میهمانان عزیز را خوش‌آمد عرض می‌کنم. به نظر بنده همیشه اولین‌ها ماندگار هستند، نمایندگی طارم شروع به کارش را با مرزبان‌های فعلی آغاز کرد و شروع هر چیزی سخت است ولی این عزیزان به خوبی از پس وظایف خود بر آمدند، خدمت این عزیزان خدا قوت عرض می‌کنم و برای مرزبان‌های جدید که امروز انتخاب خواهند شد آرزوی موفقیت دارم.
پیام کنگره برای من بسیار جذاب است، زمانی که وارد کنگره شدم و اولین بار پیام انتخابات را شنیدم بسیار خوشحال شدم که وارد مکانی شده‌ام که به من یادآوردی می‌کند که سرنوشت من در دستان خودم می‌باشد در حالی که قبل از حضور در کنگره تمام اتفاقات و مشکلات زندگی را تقدیر می‌دانستم و امیدی به تغییر آن نداشتم، پیام انتخابات کنگره از سوره رعد آیه یازدهم برداشت شده، خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه آن قوم خواسته‌های نامعقول خود راکنار بگذارند، این پیام همان تغییر سرنوشت است که ما می‌خوانیم.
وادی سیزدهم می گوید: پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است ممکن است در تفکرات و دیدگاه ‌های ما این گونه جا افتاده باشد که بسیاری از مسایل زندگی ما و موضوعات و اهدافی که برای رسیدن و دستیابی به آن‌ها تلاش می کنیم، روزی به پایان خواهد رسید و از آنجاییکه تصویری از وقایع بعد از این پایان نداریم، بنابراین نقطه پایان را به عنوان پایان قطعی و تمام شدن می‌انگاریم و قدر مسلم چنین برداشتی می تواند در حس و تفکر ما ایجاد ناامیدی و یاس و یا سهل انگاری نماید.
اگر بخواهیم برای این موضوع مثال بیاوریم می توانیم به تکیه کلامی که در فرهنگ عامیانه خیلی از آن استفاده می‌شود، اشاره نماییم. آن تکیه کلام این است. "خوب بعدش چی" حتما این جمله را زیاد شنیده ایم. مثلا شخصی در حال طی کردن تحصیلات مقطع متوسطه است، ممکن است او تصور کند که نتواند وارد دانشگاه شود و پایان دوره متوسطه برای او پایان دوره تحصیلات باشد و به همین دلیل نسبت به ادامه موفقیت آمیز تحصیلش ناامید شود و بگوید درس بخوانم که چه شود، بعدش چی، در بعد وسیع‌تر اگر بخواهیم مثال بیاوریم می‌توانیم به بعضی دیدگاه‌ها در خصوص زندگی اشاره کنیم و مثال بیاوریم بعضی ها اعتقادی دارند به آخرت و زندگی پس از مرگ ندارند و پایان زندگی را پایان همه چیز می دانند و همین مسئله باعث می شود مسیر زندگی را به درستی طی ننمایند. خیلی ها در موارد و رویدادهای جزئی زندگی نیز با پایان هر دوره یا وضعیتی دچار ناامیدی و یاس می‌شوند. اگر مسئولیتی در جایی داشته‌اند با پایان دوره مسئولیت ممکن است فکر کنند که همه چیز تمام شده است. وادی سیزدهم ضمن اینکه حامل پیامی عام و بسیار مهم برای تمام امورات زندگی ماست و از جزئی‌ترین تا کلی‌ترین مسایل زندگی را در بر می‌گیرد، حامل یک پیام اختصاصی برای درمان اعتیاد نیز می‌باشد و آن این است که به فرد می‌آموزد که بداند پایان سفر اول، پایان کار نیست و پایان سفر اول به معنی آغاز سفر دوم است. هر چند کنگره ۶۰ معتقد است که در سفر اول و با به تعادل رسیدن ساختارهای جسم، روان و جهان‌بینی، مصرف کننده مواد مخدر به درمان کامل می‌رسد اما برای رسیدن به تعادل بیشتر و پایه‌های مستحکم، بایستی در سفر دوم نیز همانند سفر اول با تمام توان پیش برود. نباید تصور کند که سفر اول من به پایان رسید و دیگر همه چیز تمام شده است. خیر، پایان این نقطه سرآغاز خط دیگری است و برای خوب نوشتن خط بعدی یعنی سفر دوم نیز بایستی مانند نوشتن خط اول یا همان سفر اول، کوشا و فعال بود، وادی سیزدهم با این جمله کوتاه و مختصر پیام بسیار مهم و وزینی را به ما ارائه می کند که می تواند رنگ و لعاب دیگری به زندگی ما بدهد.
وادی سیزدهم به ما یاد می‌دهد که تمام مقاطع زندگی وقتی شروع می‌شوند پایانی هم خواهند داشت و هر کاری را که شروع می‌کنیم مطمئنا پایانی هم خواهد داشت . سفر اول را شروع می‌کنیم باید جایی تمام شود و وارد سفر دوم شویم، کمک راهنما می‌شویم باید جایی تمام شود و راهنما شویم و..... هر پروسه‌ای مشمول آغاز و پایان است و وادی سیزدهم با صراحت کامل بیان می‌کند : پایان هر نقطه، سر آغاز خط دیگریست. اگر این مطلب را بپذیریم خواهیم دانست که نباید از پایان ها نگران باشیم چرا که هر آغازی به دنبال خودش پایان و هر پایانی به دنبال خود آغاز دیگری دارد.
واقعا قانونی است که پذیرش خیلی از مراحل زندگی را برای ما راحت می‌کند و به ما می‌آموزد که چطور شروع کردن و چطور تمام کردن هم خیلی مهم است که تابع قوانین خاص خودش می‌باشد.
وادی سیزدهم به ما یاد می‌دهد که بین این شروع و پایان‌ها چه کار کنیم که این شروع یک شروع خوب و این پایان یک پایان خوب و دلچسب برای ما باشد و مطالب بسیار آموزنده‌ای دارد که تشریح می‌کند، انسان‌هایی که قادر باشند در خود مثلثی که اضلاع‌اش عقل، عشق و ایمان است را به وجود بیاورند از انسان تک بعدی به یک انسان دو یا سه بعدی تبدیل می‌شوند و نتیجه خوبی از این آغاز و پایان‌ها می‌گیرند.
بعضی‌ها زندگی را آنقدر بد شروع و بد تمام می‌کنند که فکر می‌کنند زندگی فی نفسه تماما رنج و بدبختی است در صورتی که مطلقا به این صورت نیست ما بد شروع و بد تمام کردیم و به جایی رسیدیم که از صراط مستقیم خارج شدیم و فاصله گرفتیم.


   

در ادامه جلسه پیام انتخابات قرائت گردید و انتخابات مرزبانی با حضور حداکثری اعضا صورت پذیرفت.

بسم الله الرحمن الرحیم
مسافران و همسفران عزیز، خداوند سرنوشت هیچ قومی را عوض نمی‌کند مگر آن قوم خواسته‌های نامعقول خود را اصلاح نمایند. تک تک ما در این انتخاب مسئول هستیم، برای این‌که در کنگره معرفت، عمل سالم و عدالت جاری باشد، بایستی رأی ما در انتخاب مرزبان بر مبنای معرفت، عمل سالم و عدالت باشد در غیر این صورت خیانتی است هر چند کوچک به خودمان، خانواده‌مان، مسافران و همسفران و آینده‌گانی که بایستی در کنگره به رهایی برسند.

نگهبان کنگره ۶۰

مرزبان کشیک مسافران: مسافر رسول
مرزبان کشیک همسفران: همسفر رقیه
خدمت گزاران سایت نمایندگی طارم
عکس: مسافر علی مرزبان خبری
تایپ و ویراستار: مسافر فرزاد لژیون یکم
ارسال: مسافر کامران لژیون یکم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .