English Version
English

پایانی وجود ندارد

پایانی وجود ندارد

جلسه اول از دوره نهم کارگاههای عمومی لژیون قشم، با نگهبانی مسافر احسان و استادی راهنما مسافر پیمان و دبیری مسافرعلی با دستورجلسه وادی سیزدهم و تاثیر آن رو من رأس ساعت ۱۶ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۶ در محل دانشگاه کنگره ۶۰ آغاز به کار نمود

خلاصه سخنان استاد:
از خداوند سپاس گذارم که یک روز دیگر در کنار شما هستم تا آموزش بگیریم، قبل از هر چیزی فرا رسیدن هفته دیده‌بان رو به همه دیده‌بانان عزیز تبریک میگویم.
دستور جلسه این هفته در مورد وادی سیزدهم است، پایان هر نقطه سر آغاز خط دیگری است شروع میشود، معمولاً موضوعات و هدف‌هایی که در زندگیم وجود داشته و برای رسیدن و دست‌یابی به آن‌ها تلاش می‌کردم، بیشتر اوقات که نمی‌رسیدم، یا می‌رسیدم می‌گفتم خوب بعدش که چی؟ حالا که چی بشه؟ چون از بعدش خبر نداشتم، ووقتی یک قضیه‌ای تمام میشد آن را پایان آن کار می‌دانستم، تا قبل از آمدنم به کنگره اگر کسی از من می‌پرسید تا کی میخواهی گل بکشی، حشیش بکشی، می‌گفتم تا هر وقت که بشود، تا آخر عمرم می‌کشم، مگرقراراست چه بشود؟ ابن جواب و این تفکر می‌تواند قرن‌ها بر یک شخص یا یک جامعه حاکم بشود.
ولی نکته بسیار ظریف و مهمی که در این وادی مطرح می‌شود، این است که ما چگونه به پایان برسانیم؛ اگر ما خط به خطی که زندگی می‌کنیم درست بنویسیم و درست به پایان برسانیم، خط بعدی را که می‌خواهیم شروع کنیم قطعاخط قشنگی می‌شود، و این خط بعدی رو شروع کردن مسئله‌ای هست که تماماً در اختیار خودمان است، که می‌خواهیم خط بعدی سرشار از موفقیت و شادی باشه یا آکنده از غم و اندوه، این وادی یک نکته دیگری هم که بیان می‌کند، همیشه و درهمه حال ما باید آماده باشیم برای رویدادهای جدید و مختلف، اینطور نیست که همیشه همه چیز بر وفق مراد ما باشد وادی سیزدهم به من می‌فهماند که آغاز‌ها خیلی بی‌شمارند، و خودم را نباید به عنوان کسی که مثلاً ۲۰ سال یا ۱۵ سال تخریب داشته یک آدم شکست خورده ببینیم.
و به من می‌گوید که اگر بخواهی میتوانی با یک شروع قشنگ روز بهتری داشته باشیم، در وادی سیزدهم از مثلث عقل، عشق و ایمان صحبت می‌کند، و من فهمیدم باید حتماً عقل و عشق و ایمان در کنار هم باشند تا یک رابطه، یک دوستی، در تعادل و در مسیر خودش حرکت کند، جناب مهندس می‌گویند تا خط خمر انسان کامل نباشد عقل، عشق و ایمان هم یک جورایی رو هوا است.
من فهمیدم که یک انسان هر چقدر هم تلاش کند و در مسیری باشد اگر راهش اشتباه باشد، هیچ تغییری اتفاق نمی‌افتد، درمان شدن و رها شدن چیزی نیست که دور از دسترس ما باشد، قطعا اتفاق می‌افتد، ولی احتیاج به تلاش دارد.

 

ویرایش و تایپ: مسافر علی لژیون یک قشم

بازنگری و ارسال مسافر پیمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .