English Version
English

پایان هرنقطه سرآغاز خط دیگری است

پایان هرنقطه سرآغاز خط دیگری است

چهاردهمین جلسه از دوره بیست وچهارم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی عطار نیشابوری به استادی همسفر خدیجه و نگهبانی همسفرسمانه و دبیری همسفرسارا با دستورجلسه «وادی سیزدهم وتأثیرآن برروی من» درروز دوشنبه 23بهمن ماه۱۴۰۲رأس ساعت 15آغاز به کارنمود.

خلاصه سخنان استاد:

ازنگهبان جلسه خانم سمانه وراهنمای عزیزم خانم نرگس تشکر می کنم که اداره جلسه را به من سپردند تا خدمت کنم .دستور جلسه امروز وادی سیزدهم هست.

من ۱۶ سالم بود وقتی ازدواج کردم و با مسافرم ۴ سال اختلاف سنی داشتیم ولی دنیامون باهم متفاوت بود اخلاقمان، خصوصیاتمان اون تو یک وادی زندگی می‌کرد من تو یک وادی زندگی می‌کردم. اما چون می‌خواستیم زندگی‌مان را درست کنیم در مراحل مختلف زندگی پله‌پله تغییر کردیم هم خودم هم مسافرم چون من به دنبال زندگی و آرامش بودم سعی کردم با هر مشکلی روبرو شوم مشکل رو درک کنم، مسافر من بچه طلاق بود و خیلی اخلاق خصوصیاتش فرق می‌کرد خیلی روحیاتش با من فرق می‌کرد ولی خدا رو شکر هر دو باهم سازگار شدیم توانستیم یکدیگر را درک کنیم همه‌ی این درک کردن‌ها بستگی به خود ما انسان‌ها دارد مهم دیدگاه ما انسان‌هاست که به زندگی و مشکلات با چه‌ دیدی نگاه می‌کنیم‌ اگر بادید مثبت نگاه کنیم قطعاً به هدف و آرامش‌خواهیم رسید اما اگر پای نیروهای منفی را به زندگی بازکنیم شاید در کوتاه‌مدت حالمان خوب باشد اما درنهایت هرگز به آرامش نخواهیم رسید. انسان وقتی می‌خواهد به جایگاهی برسد باید علم و آگاهی خود را نیز افزایش دهد.

وقتی علم و آگاهی بالا رفت می‌تواند نقطه‌های زندگی‌اش را درنهایت به خط ترسیم کند و نقطه‌ها را به خط‌های عقل و عشق و ایمان برساند وقتی انسان عشق دردرونش داشته باشد می‌تواند تمام هستی را دوست داشته باشد و به تمام هستی عشق بورزد انسان باید این را بداند که هیچ‌گاه از راه ضد ارزش‌ها نمی‌تواند به مقصد برسد آقای مهندس دریکی از سی دی‌ها فرمودند که‌‌ تمام هستی زیباست به‌شرط اینکه انسان بتواند زیبایی‌ها را ببیند و از آن‌ها استفاده کند‌، بزرگ‌ترین هدف ما و کار ما در هستی زندگی کردن است امیدوارم با آموزش، علم و آگاهی، بتوانیم خطوط زندگی‌مان را به خط‌های زیبا و باکیفیت مبدل سازیم.

ممنون که باسکوت زیبایتان به حرف های من گوش کردید.

رهایی و ورود به سفر دوم جهان‌بینی همسفر فهیمه، راهنما همسفر نرگس

کاندیدای دوره جدید نگهبانی

تایپ و نگارش: همسفر اسماء
عکاس: مرزبان خبری همسفر انسیه
همسفران نمایندگی عطار نیشابوری

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .