English Version
English

کلید زندگی احترام و قدردانی است

کلید زندگی احترام و قدردانی است

جلسه دوازدهم از دوره هفتم کارگاههای آموزشی لژیون قشم، با استادی دیده بان محترم مسافر مجید، نگهبانی مسافر ابوذر، ودبیری مسافر موسی بادستورجلسه "در کنگره 60 چگونه قدردانی می کنیم" درتاریخ 15 بهمن ماه ۱۴۰۲ راس ساعت ۱۶در محل دانشگاه کنگره ۶۰آغاز به کارنمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مجید هستم یک مسافر. لِژیون قشم خیلی کوچک است اما حس و حال خیلی خوبی دارد، هم نفرات خوبی دارد هم در کنار مرکزی است، که من و شما شاید اهمیت آن را خیلی دقیق متوجه نمی‌شویم، ولی اینگونه تجسم می‌کنم که یکی زمانی شاید ما نباشیم ولی شما ببینید که اینجا یکی از بزرگترین مراکزبرای درمان اعتیاد در دنیا خواهد شد.
از راهنمایان لِژیون قشم همچنین ایجنت محترم آقای ربیعی تشکر می‌کنم که هم کار نظارت بر ساخت دانشگاه و هم اداره شعبه را بر عهده دارند، و به شکر خدا خیلی هم خوب بوده است.
و اگر دقت کنید در سایت و در دانشگاه همه پیگیر کار قشم هستند و در بغل دانشگاه همیشه اسم لژیون قشم بوده است و برای تمام بچه‌ها چه دیده بان‌ها و چه سایر اعضاء لِژیون قشم از اهمیت بالایی برخوردار است.
در جاهای کوچک و شهرستان‌ها یک خورده برای آمدن به کنگره اکراه می‌کنند چون که از بیرون به این قضیه نگاه می‌کنند، من روزی که به کنگره آمدم خودم هم به هزار مسئله فکر می‌کردم که نکند به اینجا می‌آییم یک زمانی مشکلی برای من پیش بیاید، ولی آنقدر خسته شده بودم که به کنگره می‌آمدم، حالا اونجا که تهران بود و من خودم اینطور فکر می‌کردم، و در شهرستان‌ها مردم سخت ارتباط برقرار می‌کنند و مردم فکر می‌کنند که آن‌ها را می‌بینند و نکند آشنایی ما را ببیند، ولی جناب مهندس فرمودند نگران نباش هر کی را در این مکان می‌بینی مثل خود ما است، حالا قشم هم به همین صورت است، وانشالا که قشم هم را می‌افتد و سرعتش خیلی بیشتر خواهد شد.
این توضیحات را دادم که یک وقت سرد نشوید و خودتان را با شعب شلوغ و پر جمعیت مقایسه کنید، ما هرچقدر تعداد رهایمان بالا برود ورودیمان تصاعدی خواهد شد.
و سری قبل هم گفتم که اولین‌ها بودن همیشه خوب است، و همیشه از اولی‌ها یاد می‌شود، و شما اینجا گروه اولین هستید و روزی می‌شود که به این اولین بودن افتخار می‌کنید، و می‌گویند این‌ها اولین لِژیونی بوده‌اند که در کنار دانشگاه بوده‌اند و به درمان رسیده اند، اولین رهایی قشم، اولین مرزبان قشم که امروز معرفی می‌شود، همیشه به این افتخار کنید که اسمتان به عنوان اولین‌ها ثبت می‌شود.
حالا برویم سر دستور جلسه که جناب مهندس کاملا توضیح دادند، بحث قدردانی کردن است و ما باید بفهمیم چه شخصی چه کاری را برای ما انجام داده است، از خودمان شروع کنیم از قلب سالمی که می‌تپد قدردانی کنیم، صبح که بیدار می‌شویم خداراشکر کنیم، ما همیشه باید شاکر خداوند باشیم که به ما زندگی و حیات و راه کنگره را نشان داده است، و خداوند که ما را هدایت کرده است، ما در کلام الله داریم که هرکس در مسیر صراط مستقیم و نور قرار می‌گیرد ولی و راهنمای او خداوند است.
بزرگی گفته است، من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق، کسی که شاکر خدمات همنوعش نباشد شاکر خداوند هم نخواهد بود، تشکر از بندگان خداوند انگار تشکر از خداوند، یک رهجو تشکر اصلی و کار اصلیش این است که عمل کننده به تعالیم راهنمای خودش باشد، یعنی یک راهنما همه خواسته‌اش از رهجو این است و دوست دارد که رهجو گفته‌های او را اجرایی کند، از قوه به قعل در بیاورد، و وقتی که اجرا می‌کنی داری از راهنما سپاس گزاری می‌کنی و به حرفش احترام گذاشته ای، احترام گذاشتن به دیگران به نوعی خودش سپاس‌گذاری است.

در این روز همچنین مراسم معارفه اولین مرزبان لژیون قشم(مسافر ابوذر) و اهدای شال مرزبانی از طرف دیده بان محترم جناب آقای سلامی انجام شد.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .