English Version
English

انجام وظایف درهر سیستم منجر به تغییر جایگاه می‌گردد

انجام وظایف درهر سیستم منجر به تغییر جایگاه می‌گردد

پنجمین جلسه از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی طارم با استادی راهنما مسافر عادل، نگهبانی مسافر زکریا و دبیری مسافر امین با دستور جلسه" وظایف راهنما و رهجو "پنج‌شنبه 12 بهمن 1402 راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان عادل هستم یک مسافر، خداوند را شاکر و سپاسگزارم که یک بار دیگر توفیق حضور در این جایگاه به من داده شده است و می‌توانم آموزش ببینم، از نگهبان و دبیر محترم سپاسگزارم اجازه دادن در این جایگاه قرار بگیرم، دستور جلسه این هفته "وظایف راهنما و رهجو" می‌باشد، ابتدا واژه راهنما و رهجو را بشکافیم تا متوجه شویم هر کدام از این واژه‌ها چه مفهومی دارند، در سی‌دی گدایان آقا امین در مورد تلاش برای تغییر جایگاه و پیشرفت در سیستم توضیح می‌دهند، اشخاص درون سیستم تلاش می‌کنند تا در سیستم پیشرفت کنند تا کار آن‌ها ساده‌تر بشود و به دیگران دستور بدهند، یک مثال هم زدند: جبهه جنگ را در نظر بگیرید که فرمانده آن در مرکز فرماندهی حضور دارد و سربازان خود را به خط مقدم می‌فرستد پس از مدتی سربازان خسته می‌شوند و دیگر میلی برای ادامه جنگ ندارند.

در کنگره60 اصلاً به این شکل نیست، هرچه جایگاه افراد بالاتر می‌رود کار سخت‌تری دارند، یک سفر دومی کار سخت‌تری نسبت به یک سفر اولی دارد‌، یک مرزبان کار سخت‌تری نسبت به یک سفر دومی دارد و ایجنت کار بسیار سخت‌تری نسبت به سایر اعضای شعبه دارد و هرچه بالاتر می‌رویم کار سخت‌تری خواهیم داشت.
من در سفر اول هرگاه وارد شعبه می‌شدم راهنمای من در شعبه حضور داشت و بعد از خروج من از شعبه باز هم راهنمای من حضور داشت، هرگز نامه زرد من فراموش نمی‌شد، برای نوشتن برنامه همیشه وقت می‌گذاشت‌، راهنما به شخصی اطلاق می‌شود که آن مسیر را قبلاً طی کرده باشد و بلده راه باشد، وظیفه راهنما فقط نشان دادن مسیر و خطرات موجود در آن است.
رهجو به کسی اطلاق می‌شود که جوینده راه است و از دیوار منیت، نا‌امیدی و ترس عبور کند، در کنگره مصرف کنندگان به سه دسته تقسیم می‌شوند: نامزدین اعتیاد، خواستار مصرف و خواستار رهایی یا آخر خطی، درمان گروه سوم در کنگره امکان‌پذیر است چون از اعتیاد خود خسته شده و به دنبال راهی هستند که به اعتیاد خود پایان بدهند به این افراد رهجو اطلاق می‌شود، افراد خواستار مصرف که وارد کنگره می‌شوند اکثراً بابت مشکلات خانوادگی، مالی و یا شغلی می‌باشد که پس از گذشت مدتی از دور خارج می‌شوند.
زمانی که مصرف کنندگان خواستار رهایی وارد کنگره می‌شوند تا سه جلسه میهمان محسوب می‌شوند، پس از آن باید راهنما انتخاب کنند، موضوعی که در انتخاب راهنما بسیار مهم می‌باشد انتخاب به صورت حسی می‌باشد نباید با سفارش یا معرفی اطرافیان انتخاب نمایند، پس از انتخاب راهنما و حضور در لژیون شخص رهجو نامیده می‌شود که باید وظایف خود را به نحو احسنت انجام بدهد.
پوشیدن پیراهن سفید، به موقع در جلسات حضور یافتن، نوشتن سی‌دی که بسیار مهم می‌باشد. از دیگر وظایف رهجو می‌توان به مشارکت کردن، اعلام سفر کردن و پس از گذشت دو ماه از سفر حضور در پارک  اشاره کرد. رهجو پس از گذشت چند ماه از شروع سفر خود می‌خواهد تمام مشکلات شخصی خود را با راهکار‌های راهنمای خود حل نماید، در حالی که راهنما تخصصی در آن موضوع ندارد و فقط در مقوله اعتیاد تخصص دارد و راهنما شده است یکی از وظایف رهجو همین موضوع است که در مورد مسائل غیر مرتبط به دنبال راهکار از راهنمای خود نباشد. از همه شما متشکرم.

 

 

مرزبان کشیک مسافران: مسافر محمد باقر
مرزبان کشیک همسفران: همسفر پریسا

خدمت گزاران سایت نمایندگی طارم
عکس: مرزبان محترم مسافر محمد باقر
تایپ و ویراستار: مسافر فرزاد لژیون یکم
تنظیم و ارسال: مسافر کامران 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .