English Version
English

رعایت بهداشت و استحکام روابط زناشویی

رعایت بهداشت و استحکام روابط زناشویی

خداوند در سوره روم آیه ۲۱ می‌فرمایند: «وَ مِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَ جَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ، و از آیات خداوندی است که برای شما از جنس خودتان جفتی بیافرید که در کنار او آرامش یابید و میان شما عشق و محبت و مهربانی قرارداد که در این حقیقت نشانه‌هایی از خدا است برای گروهی که تفکر می‌کنند». یکی از نیازهای بشر انس و الفت است؛ لذا تنهایی برای او دشوار است و نیاز به کسی دارد که امین، غمخوار، مهربان و رازدار او باشد تا با او انس بگیرد و عشقش را خالصانه نثار او کند. بهترین فردی که می‌تواند این نیاز را تأمین کند همسر است؛ چه زن و چه شوهر.

ازدواج؛ یعنی تشکیل خانواده که یکی از نهادهای مهم اجتماعی است و نزد خداوند بهترین و محبوب‌ترین بنیان و سازه‌ است. طبق آیه کلام‌الله همه‌چیز از ازدواج به وجود می‌آید. نیازهای جسمی، روحی، عاطفی و جنسی یکی از مهم‌ترین نیازهای بشر در طول حیات خاکی است که با ازدواج کردن پاسخ درست و اصولی به آن داده می‌شود. ازدواج، زندگی و حفظ آن یک هنر است. یکی از معجزات الهی این است که هیچ موجودی مانند موجود دیگر نیست، حتی در دوقلوها، انگشت‌ها و موها باهم متفاوت است.

ازدواج مسئله بسیار مهم و حیاتی است. یکی از مسائلی که ما در ازدواج باید بدانیم این است که نباید دنبال کسی باشیم که شبیه ماست؛ البته این مسئله کاملاً با هم‌سطح بودن متفاوت است؛ مثل سطح تحصیلات که اگر یکی دیپلم و دیگری لیسانس باشد اشکالی ندارد؛ ولی اگر یکی بی‌سواد و دیگری دکترا باشد، مشکل‌ساز است. به فرموده جناب مهندس: «یکی از مسائلی که باعث حفظ یک زندگی می‌شود، پیدا کردن نقاط مشترک یکدیگر و کار کردن روی آن‌هاست»؛ مثلاً چیزی که طرف مقابل دوست دارد خریده و به او هدیه بدهیم یا غذایی که او دوست دارد را بپزیم. با انجام این کارها و موارد دیگری که هر شخص از همسرش بهتر از هرکسی می‌داند، می‌تواند به او نزدیک شده و ازدواج پایدار و شیرینی داشته باشد. مگر نه این‌که ما انسان‌ها برای تکامل آمده‌ایم؟

ما همسفرانی هستیم که به‌واسطه مسافرانمان به کنگره ۶۰ آمده‌ایم؛ همسفرانی که مصرف نیکوتین ازجمله: قلیان، سیگار و … داشتند، هیچ‌وقت متوجه آسیب‌هایی که به خودشان وارد می‌کردند نبودند و با ورودشان به لژیون ویلیام وایت اقدام به درمان نیکوتین می‌کنند. امکاناتی که در اختیار همسفران قرارگرفته از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است؛ زیرا هیچ‌کدام از ما همسفران قبل از ورودمان به لژیون ویلیام وایت متوجه رفتارها و تخریب‌هایی که با مصرف نیکوتین داشتیم نبودیم. با انجام این کار بهداشت دهان و دندانمان به خطر افتاده بود. آقای مهندس در خصوص مسئله ازدواج یکی از موارد مهمی که اشاره کردند رعایت بهداشت بود؛ با رعایت نکردن بهداشت باعث فاصله و مشکلاتی بین خودمان و مسافرمان می‌شویم. ورود به لژیون ویلیام وایت و درمان نیکوتین علاوه بر سلامت دهان و دندان تأثیر زیادی روی خلق‌وخو، رفتار و جسممان دارد و همین امر باعث مستحکم‌تر شدن رابطه بین زن و شوهر می‌شود.


نویسنده: مسافر نیکوتین مریم رهجوی راهنمای ویلیام وایت همسفر زهرا، نمایندگی سلمان فارسی
رابط خبری: راهنمای ویلیام وایت همسفر زهرا، نمایندگی سلمان فارسی
ویراستاری و ارسال: مسافر نیکوتین زهرا رهجوی راهنمای ویلیام وایت همسفر مریم، نمایندگی سلمان فارسی
همسفران ویلیام وایت کنگره ۶۰

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .