English Version
English

تغییر بدون آموزش صورت نمی گیرد

تغییر بدون آموزش صورت نمی گیرد

دومین جلسه از دور یکم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی طارم با استادی ایجنت محترم همسفر پروانه، نگهبانی راهنمای تازه واردین همسفر زهرا و دبیری همسفر بهناز با دستور جلسه "هفته همسفر" پنج‌شنبه 21 دی 1402 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان پروانه هستم یک همسفر، خداوند را شاکر و سپاسگزارم که این توفیق نصیبم گردید که در این جایگاه قرار گرفته و آموزش ببینم. من هم به نوبه‌ی خودم هفته همسفر و این جشن عزیز را خدمت اولین همسفران کنگره 60، خانواده‌ی محترم آقای مهندس و همچنین تمام همسفران به خصوص همسفران ارجمند نمایندگی طارم تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که امروز شاهد جشن خوب و باشکوهی باشیم.
دستور جلسه‌ی این هفته وادی دوازدهم و تأثیر آن روی من است، وادی‌ها به‌منزله‌ی چراغ راه ما هستند و ما چهارده وادی و چهارده چراغ چهارده راه داریم که بسیار مهم هستند و ما بایستی دقت و تمرکز خاص و ویژه‌ای روی وادی‌ها داشته باشیم، تیتر و عنوان وادی دوازدهم بیان می‌کند که: در آخر امر، امر اول اجرا می‌شود؛ امر اول همان خواسته و هدفی است که انسان قصد رسیدن به آن را دارد و امر دوم هم، زمان می‌باشد و در متن وادی دوازدهم هم به این نکته توجه ویژه‌ای شده است که در زمین همواره برای رسیدن به خواسته‌ها و اهدافمان بایستی پارامتر زمان را در نظر داشته باشیم.
ما بایستی این نکته را مدنظر داشته باشیم که برای رسیدن به هر خواسته و یا هدفی که داریم، باید در کنار تلاش و کوشش، صبر و استقامت داشته باشیم تا با گذشت زمان به آن هدف یا خواسته‌ی خویش برسیم.
موضوع مهم دیگری که در وادی دوازدهم برای رسیدن به اهداف و خواسته‌های ما مهم و ضروری شمرده شده است، مراحل تغییر، تبدیل و ترخیص است.
تغییر یک مقوله و پارامتر مهم در انسان‌ها است و اگر شخصی در افکار، گفتار و کردار خود تغییری ایجاد نکند، تبدیل در او رخ نخواهد داد و درنهایت این امر باعث می‌شود که به هدف و خواسته‌ی مدنظر خود دست نیابد؛ نکته‌ی مهمی که راجع به مرحله‌ی تغییر باید خاطرنشان شوم، این است که ایجاد تغییر در انسان بدون آموزش امکان‌پذیر نخواهد بود؛ انسان بایستی بر روی جهان‌بینی خود تمرکز ویژه‌ای داشته باشد و همواره در مسیر ارتقای جهان‌بینی خود باشد تا به یک جهان‌بینی و نگرش مطلوبی برسد تا در دیدگاه و بینشی که دارد، تغییر ایجاد نماید، چراکه تغییر در دیدگاه و نگرش انسان، قطعاً منتج به ایجاد تغییر در او خواهد شد.
یکی از موضوعات مهم دیگری که در وادی دوازدهم به آن اشاره شده است، وجود نیروهای مخرب و بازدارنده و نقش آن‌ها است که همواره در تلاش هستند تا انسان را از حرکت بازداشته و او را به ورطه‌ی سکون بکشانند؛ همان‌گونه که تمام هستی در حرکت هستند و بدون حرکت تمام هستی متلاشی شده و نابود می‌گردد، اگر انسانی هم حرکت نکند و در حال رشد و ارتقای خود نباشد، به سمت نابودی و فنا سوق پیدا خواهد کرد. ما برای مقابله با نیروهای مخرب و بازدارنده و نیفتادن در ورطه‌ی سکون نیز بایستی جهان‌بینی خویش را رشد و ارتقا دهیم، چراکه جهان‌بینی علمی است که به نجات و تکامل انسان منجر می‌شود.
ما امروز جشن همسفر را داریم، نقش همسفران در حرکت مسافران و رسیدن به درمان و خواسته‌ای که دارند، نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی است، آقای مهندس راجع به مسئله‌ی همسفران بارها و به دفعات این موضوع را فرموده‌اند که: همسفران بال پرواز مسافران هستند و نقشی اساسی در درمان و موفقیت مسافران خود ایفا می‌کنند؛ همان‌طور که استحضار دارید جشن همسفر جزو یکی از چهار جشن کنگره 60 می‌باشد و دلیل قرار گرفتن این جشن در جشن‌های کنگره ۶۰ به این خاطر است که ما به اهمیت و جایگاه ویژه‌‌ای که همسفران دارند، پی ببریم.
ما در جشن‌های چهارگانه‌ی کنگره ۶۰ سپاسگزاری و قدردانی را می‌آموزیم و در جشن همسفر نیز، مسافران بایستی از همسفران خود تشکر و قدردانی نمایند؛ مسافران در هنگام دوران مصرف خویش با مصرف مواد مخدر دچار آسیب و تخریب شده‌اند؛ ولی یک همسفر بدون مصرف هرگونه مواد مخدری دچار تخریب شده و آسیب بیشتری دیده است، همسفران در کنگره ۶۰ پس از انتخاب و حضور در کنگره و آموزش‌های نابی که از کنگره دریافت می‌نمایند، به بهترین شکل، نقش خود را در کنار مسافران خود ایفا می‌کنند و جایگاه ویژه‌ای در کنگره دارند.
همسفران نقشی اساسی در انتقال اطلاعات و حس خوب به مسافران و خانواده را بر عهده دارند، خانواده کوچک‌ترین نهاد یک جامعه است و زمانی که همسفران نقش خود را در خانواده به بهترین شکل ایفا کنند، به همان اندازه در جامعه تأثیرگذار خواهند بود و این امر منجر به رشد و پیشرفت یک جامعه خواهد گردید و یکی از اهداف مهم کنگره ۶۰ نیز احیای خانواده‌ی مصرف کنندگانی است که به‌واسطه‌ی مصرف مواد مخدر دچار آسیب شده‌اند.
خوب من در آخر، یک بار دیگر هفته‌ی همسفر و این جشن پر شگون و مبارک را خدمت تمامی همسفران بزرگوار، به‌خصوص خانواده‌ی گرامی آقای مهندس تبریک عرض می‌کنم؛ ما هرچه داریم مدیون خانواده‌ی معزز آقای مهندس هستیم که با صبر و گذشتی که داشتند، نقش ویژه‌ای در تأسیس و بنیان کنگره ۶۰ ایفا کردند و به‌واسطه‌ی آموزش‌ها و تلاش این عزیزان، بستری مناسب را برای ما فراهم نمودند.
از اینکه با سکوت زیبای خود ما را همراهی کردید از همه‌ی شما عزیزان سپاسگزارم.

  

عکس: راهنمای محترم همسفر زهرا (لژیون یکم)

تایپ : مسافر فرزاد (لژیون یکم

بارگذاری و ارسال: مسافر کامران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .