English Version
English

همسفران بال های پرواز یک مسافرند

همسفران بال های پرواز یک مسافرند

نهمین جلسه از دور پنجم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره60 به نمایندگی شعبه سنقر با استادی همسفر ژیلا ، نگهبانی همسفر لیلا و دبیری همسفر فاطمه با دستور جلسه « جشن همسفر » در روز پنجشنبه مورخ 21 دی‌ماه 1402 رأس ساعت 16 آغاز بکار کرد.



خلاصه سخنان استاد: سلام دوستان ژیلا هستم یک همسفر. بسیار خوشحالم که در جمع شما هستم و این روز زیبا را به همه همسفران شعبه سنقر تبریک می‌گویم و آرزوی بهترین‌ها را برایشان دارم. در روزهای ابتدایی شروع بکار کنگره به خاطر ازدحام جمعیت همراهان مسافران در محل برگزاری کلاس‌ها آقای مهندس با تدبیر ابتدا یک محل برای تجمع آن‌ها در نظر گرفتند و این یک جرقه نوری بود برای تشکیل لژیون‌های همسفران و تشکیلات مدون امروزی ، و البته قدرت و درخشش مسافران به خاطر وجود همسفران همیشگی کنگره است و من از آقای مهندس به خاطر فراهم کردن این بستر برای ما همسفران تشکر می‌کنم.



همسفر ، یاور و همراه یک مسافر است ولی بار مسئولیت درمان اعتیاد به دوش او نیست بلکه به عهده خود مسافر است ، اما همسفر به‌عنوان همراه با درک وضعیت مسافرمی تواند بال پروازی برای او باشد و با محبت مرهمی برای زخم‌های او ، نه اینکه خدای‌ناکرده نمک برای زخم‌هایش. من به‌عنوان همراه یک مصرف‌کننده تخریب‌های زیادی متحمل شده‌ام  و ممکن است به دلیل اینکه حال خوبی ندارم با قضاوت کردن ، جروبحث کردن و بی‌اعتماد بودن باعث ایجاد تنش در محیط خانواده شوم اما با آموزش‌های کنگره من یاد گرفته‌ام با یک مسافر در حال درمان چطور رفتار کنم. شاید بعضی‌ها بگویند مسافر ما در زمان مصرف مواد اذیت و آزاری نداشته ولی همراهی با یک مصرف‌کننده ، تحمل نگاه و حرف‌های اطرافیان و خانواده و ... بزرگ‌ترین آزار است. دقیقاً مثل  همسفر یک راننده که در جاده‌های یخی در حال رانندگی است باید همراه و یاور او باشیم تا به‌سلامت به مقصد برسد.



ما در کنگره چند جشن داریم که یکی از آن‌ها جشن هفته همسفر است برای قدردانی از همسفران در کنگره. آقای مهندس فرمودند مسافران باید به بهترین نحو ممکن از همسفرانشان تقدیر و تشکر کنند زیرا ما زمانی می‌توانیم از خدای خود تشکر کنیم که از بنده‌ی خدا تشکر کرده باشیم. از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید از همه شما سپاسگزارم.

 

تدوین و بارگزاری : مسافر رضا

عکس: مسافر محمدرضا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .