English Version
English

کارگاه آموزشی جهان بینی؛ DST و تجربه من از سایر روش‌ها

کارگاه آموزشی جهان بینی؛ DST و تجربه من از سایر روش‌ها

جلسه یازدهم از دوره شصتم سری کارگاههای آموزشی کنگره 60، با دستور جلسه DST و تجربه من از سایر روشها در روز چهارشنبه مورخ 96/8/17 به استادی و نگهبانی مهندس و دبیری مسافر امیر راس ساعت 10 صبح آغاز به کار نمود.

امیدوارم حال شما خوب باشد، حال من هم بحمدلله خوب هست.
ما هفته گلریزان را پشت سر گذاشتیم. خیلی خوب بود و مقدار راندمان از سال گذشته بسیار بالاتر بود. مقدار مشارکت بسیار بسیار خوب بود. حتی افرادی هم در جلسه بودند که توانایی مالی اصلاً نداشتند، ولی توانستند 50هزار تومان یا 100هزار تومان پرداخت کنند و شاهد بودم که راهنماهایی که وضع مالی مناسبی نداشتند، سعی کردند که حتی 500هزار تومان پرداخت کنند.
ساختمانی که خریداری کردیم، در ضلع جنوبی استخر شنای شیرودی خیابان ورزنده ، به مساحت 605متر مربع که 405متر زیربنا دارد، در سه طبقه و در هر طبقه 4 واحد و دارای 200متر حیاط.  قیمت خریداری شده نزدیک به 6میلیارد تومان بوده است، این ملک 12 سند دارد و ما این سندها را ذره ذره به نام کنگره 60 می کنیم، تا به حال 8سند قولنامه شده و 2 طبقه و سند تحویل قطعی کنگره شده است.
نمایندگی آکادمی بالاترین مشارکت را داشتند (شامل : گروه خانواده های مسافر و همسفر ، آقایان مسافر و همسفر، لژیون پزشکان، لژیون ایکس) نزدیک به 500میلیون تومان جمع آوری شد. شعب دیگر خیلی خوب کار کردند، مثلاً ما می دیدیم که یک لژیون در بعضی شهرها، مثل لژیون پاکدشت، نزدیک به 45میلیون تومان جمع آوری کردند، بقیه شعب هم در وضعیت خوب بودند. متاسفانه دو شعبه داشتیم که وضعشان خیلی خراب بود. همان قضیه ساکنین آباد، بناهای خراب را آباد می کنند و ساکنین خراب، بناهای آباد را خراب می کنند. شعبه بوشهر و شعبه رباط کریم وضعیت خوبی نداشتند. این بر می گردد به مدیریت و راهنماها. اگر بین راهنماها همکاری های لازم انجام شود و با هم کل کل نکنند، ما وضعیت مناسبی داریم، وقتی راهنماها از قانون پیروی و فرمانبرداری نمی کنند و یا مسئولین می خواهند با کدخدامنشی مسئله را حل کنند، خرابی به بار می آید.
چطور باید شعبه بوشهر در مجموع 10 میلیون تومان جمع آوری کند و یک لژیون در پاکدشت که آنهم در پارک تشکیل می شود، 45میلیون تومان جمع آوری کند. همینطور شعبه رباط کریم، ما برای رباط کریم زمین خریداری کردیم و فقط این شعبه توانستند 15میلیون تومان جمع آوری کنند، من از مسئولین مالی می خواهم که این موضوع را بررسی کنند و نهایتاً ساختمان را ذره ذره تعطیل کنند و یا بفروشند و پول آن را جایی خرج کنیم که ساکنین آن آباد باشند، ساکنینی که آباد باشند و ویرانه ها را تبدیل به آبادی کنند.
از دیروز ظهر تا کنون مبالغی که وارد حساب کنگره 60، یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان بوده است و هنوز ادامه هم خواهد داشت انشاء الله. ما با این توان می توانیم خریداری کنیم. مشهد ، الهیه، شهر ری، قزوین و اکثر شهرها خیلی خوب بودند. فقط دو شعبه رباط کریم و بوشهر خیلی متفاوت بودند. من اینها را می گویم که اگر این افراد خواب هستند، بیدار شوند. پیام هفته گلریزان بسیار مهم و پر محتوا است که ساکنین خراب، بناهای آباد را خراب می کنند.
ما یک زمین خریدیم، ساختمان ساختیم و تحویل رباط کریم دادیم و این نتیجه اش شده است. امیدوارم این شعب خودشان را اصلاح کنند و ورق را بر گردانند.

ما از نظر پولی کمبود آنچنانی نداریم، ولی مدنظر داشته باشید که دانشگاه هاروارد 27میلیارد دلار پشتوانه دارد، هر کشوری یک پشتوانه دارد. مثلاً بعد از جنگ جهانی دوم، جاده های آسفالت آلمان پشتوانه پول مارک آلمان بود. بعضی جاها طلا یا ارز یا دلار پشتوانه کشورهاست. یک مجموعه موفق پس انداز و پشتوانه می خواهد و ما باید برای آیندگان این پشتوانه را فراهم کنیم. یکی از مسائلی که ما بواسطه آن در کنگره عملکرد خوبی داریم، بچه های امور مالی هستند که روزی 8 ساعت کار می کنند و هیچکدام از شما آنها را نمی شناسید. این افراد خیلی تلاش می کنند و کار سختی دارند. شما وقتی یک کارت برای کارت عضویت می کشید، باید سند بخورد، می دانید چطور سند جمع آوری می شود؟ ما مسئولین و مدیران کنگره 60 ، خوشبختانه دغدغه مالی نداریم و این بخاطر پشتوانه ی ماست. وگرنه باید کاسه چه کنم چه کنم دست بگیریم. مثلاً هر روز صبح آقای سلامی بگوید که آقای مهندس چک داریم، پول نداریم، من هم بگویم برویم از فلانی قرض بگیریم... خوشبختانه ما الآن این مشکلات را نداریم. البته ما مقداری سپرده در بانک داریم و تمام سعی ما و بچه های مالی این است که ما به سپرده هایمان دست نزنیم و باید این کار انجام شود. شاید برای یک خانواده و یک فرد، خانه ی شش میلیارد تومانی خیلی باشد، ولی برای یک مجموعه ای که یک خانواده 60هزار نفری هستند، 6 میلیارد تومان رقمی نیست. اعضای کنگره 60 خیلی عالی ظاهر شدند و همه با تمام توانشان خوب ظاهر شدند. بعضی ها نداشتند و می توانستند ندهند، ولی همه کمک کردند و مطلبی را ثابت کردند که اعضای کنگره 60 ساکنین آباد هستند و بناهای خراب را آباد خواهند کرد.
بنابراین به همه ی شما تبریک می گویم و حرکت بی نظیری انجام دادید. ما دیروز در بین خانمهای همسفر 100 میلیون تومان جمع کردیم. صبح خانم های مسافر، بالای 70 میلیون تومان جمع کردند. حالا اینها را با رباط کریم و بوشهر مقایسه کنید. خانواده ها بالای 100 میلیون تومان، آقایان آکادمی بالای 210 میلیون تومان.
من یک جلسه ای دارم، برای یک گروهی که کارهای تحقیقاتی انجام می دهند، هر 14روز یک بار جلسه برگزار می شود، در آنجا بالای 30 میلیون تومان جمع شد. در لژیون پزشکان روز جمعه پارک طالقانی نزدیک به 30 میلیون تومان جمع شد. شما کجا می توانید بین 200نفر ، 100 میلیون تومان یا 200 میلیون تومان جمع کنید؟ این در شرایطی است که همسفران گروه خانواده، اعضای خانواده های همان مسافران گروه دوشنبه هستند. آکادمی به اضافه ی مبلغ 500 میلیون تومان، خانم آنی هم یک زمینی را هشتگرد به متراژ 1200 مترمربع به ارزش حداقل 100میلیون تومان دیروز اهداء کردند، همسفران آقا هم یک قطعه زمین به مساحت 750متر در منطقه دماوند اهداء کردند.
کجا چنین اتفاقاتی می افتد؟ یک دوستی داشتم که برای من تعریف می کرد، در یک سازمانی برای جمع آوری کمک های مردمی، روسا ومسئولین را دعوت کردند و مراسم باشکوهی بهمراه پذیرایی مفصل برگزار کردند، همه ی مسئولین مشارکت کردند و مبالغ 100 میلیون و 50 میلیون و ... را اعلام کردند و همه اینها را نوشتند و نزدیک به 13میلیارد تومان نوشته شد و فردای آن روز که برای جمع آوری اقدام کردند، هیچ کسی پاسخگو نبود و فقط یک نفر مبلغ 120میلیون تومان پرداخت کرد. ولی اینجا هر کسی که مشارکت کرد، اول پولش را پرداخت کرد.


و اما دستور جلسه؛
متد DST ، معما چو حل گشت، آسان شود. یکی از استفاده های متد دی اس تی، درمان اعتیاد بود که راه را برای ما باز کرد و بعد از درمان اعتیاد، روی سیگار رفت و جواب داد. در خیلی از مسائل دیگر ما می توانیم از این متد استفاده کنیم.
اعتیاد، یک حرکت رفتاری نیست، که ما بگوییم ترک. واژه های غلط دنیایی را گمراه می کنند. من بسیار تعجب می کنم که اینهمه متفکرین و متخصصین، چطور متوجه نشدند که اعتیاد ترک ندارد؟ اعتیاد راه درمان ندارد؟ نمی دانم بر چه مبنایی این طور شده و حتی شناخته شدن اعتیاد بعنوان بیماری، در پرده ای از ابهام بود. متد DST مشخص کرد که اعتیاد، هم بیماری جسم است، هم بیماری روان و بیماری هم فکر. تصور می کردند که اعتیاد بیماری روان است و هرجا مشکل روانی پیش می آید، باید به شخص قرص داد.
متد DST را من اینگونه تشریح می کنم، شما یک زمینی را به یک نفر می دهید، دیگر نمی توانید پس بگیرید. در سیستم روانپزشکی یک قرص را به مریض می دهند، یکسال که مریض خورد، دیگر نمی توانند پس بگیرند. جهان روانپزشکی دیگر نمی تواند این قرص را از شخص بگیرد و امکان پذیر نیست، عوض می شود ولی پس گرفتنی نیست.

سیستمی که نمی تواند یک دیازپام را پس بگیرد، چطور می خواهد هروئین و تریاک را پس بگیرد. اعتیاد یک فرهنگ هم دارد، این فرهنگ خودش خیلی سخت است. متد dst، متدی را به شما ارائه می دهد که وقتی شما یک داروی مخدر یا مسکن به شخص می دهید، بتوانید از شخص آن را کم کم پس بگیرید، چون با زور نمی توان این کار را کرد. ما بیش از صد میلیارد نورون در سر داریم و همه ی اینها در سیستم شیمیایی بدن اثر می گذارد و چون اینها بالانس را برقرار می کنند، در صورتی که یک مرتبه بخواهید آن را از شخص بگیرید، شخص دچار شک می شود. سیستم دی اس تی به شما این امکان را می دهد که چطور با دادن دارو و شربت سیستم عصبی شخص را بازسازی کنید و سپس میزان دارو کم شود و رفته رفته دارو از شخص پس گرفته شود. البته این متد dst بدون وجود داشتن بحث جهان بینی و تفکر و آموزش های دیگر امکان پذیر نیست. شما یک اسلحه و نارنجک در خانه می گذارید، خیلی خطرناک است، ممکن است یک بچه این اسلحه را بر دارد و مشکل ایجاد کند، ولی شما در پادگان ها می روید و می بینید که آنجا پر از باروت و مهمات است و هیچ اتفاقی نمی افتد. این به چه دلیل است؟ بخاطر اینکه آنها آموزش لازم را دیده اند.

حالا وقتی شما می خواهید DST را اجراء کنید، باید آموزش بدهید که چطور از این استفاده کند، چه مقدار استفاده کند، چه ساعتی استفاده کند و چطور کم و زیاد کند. فرض کنید این ساختمان ستون هایش همه پوسیده است، ما ستون های مصنوعی زیر آن قرار می دهیم، ترک مثل این است که شما یک مرتبه تمام ستون های مصنوعی را از زیر ساختمان بکشید، آنوقت سقف پایین می آید. متد dst به ما یاد می دهد، که ما سقف های جدید را مرمت و تعمیر کنیم و کم کم ستون های خراب شده را بر داریم.
پس در کل قضیه؛ متد dst ، علاوه بر راه درمان، در تمام روش های روانپزشکی و داروهای اعصاب و روان گردان موثر و قابل استفاده است، که با استفاده از آن داروها را به مریض می دهد، بعد روشی را به ما آموزش می دهد که شخص چطور عمل کند که بدنش یک مرتبه بهم نریزد و علاوه بر آن بازسازی صورت بگیرد.

نام فایل

تاریخ

لینک

فایل صوتی سخنان مهندس

96/08/17

دانلود

نگارنده: مسافر احمد شریفیان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .