English Version
English

میدان ورزش کنگره نمایش درمان واقعی اعتیاد است

میدان ورزش کنگره نمایش درمان واقعی اعتیاد است

سومین جلسه از دور پنجم سری کارگاه های آموزشی عمومی کنگره 60 به نمایندگی شعبه سنقر با استادی مسافر رضا ، نگهبانی مسافر مجتبی و دبیری مسافر هوشنگ با دستور جلسه « جهان‌بینی در ورزش » در روز پنجشنبه مورخ 9 آذر ماه 1402 راس ساعت 16 آغاز به کار نمود.



خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان رضا هستم یک مسافر. خداوند را شاکرم که توفیق حضور در کنگره را به من عطا کرده و از نگهبان جلسه ، گروه مرزبانی و ایجنت محترم سپاسگزارم که به من فرصت دادند تا در این جایگاه بنشینم و خدمت کنم. مفهوم جهان‌بینی در کنگره یعنی آنچه ما از جهان اطراف و از خودمان احساس ، دریافت ، ادراک  و برداشت می‌کنیم و به عبارتی دیدن جهان ، اما چگونه دیدن مهم است و نه صرفاً دیدن. به نظر من اهمیت این دستور جلسه به این دلیل است که تمامی مؤلفه‌های درمان اعتیاد یعنی جسم ، روان و جهان‌بینی در این مفهوم گنجانده‌شده است. اهمیت ورزش در کنگره به این دلیل است که همواره به‌عنوان یک مکمل در سیر روند درمان جسم و روان مطرح بوده است. اما جهان‌بینی ما در ورزش را نوع نگاه و هدف ما از ورزش کردن مشخص می‌کند. یکی از مفاهیمی که در ذیل جهان‌بینی ورزش قابل‌ذکر است مسئله اخلاق در ورزش است که مثال‌های عینی زیادی در طول تاریخ برای آن وجود دارد. مثل پوریای ولی که به خاطر گریه‌های یک پیرزن عمداً از حریفش شکست خورد و عنوان پهلوان اولی شهر را از دست داد ولی درواقع با این رفتار منیت خودش را خاک کرد و جوانمردی در ورزش را معنا کرد. یا در عصر حاضر ما جهان‌پهلوان تختی  را داریم که وقتی متوجه مصدومیت حریفش شد تا آخر مسابقه به ناحیه آسیب‌دیده آن کشتی‌گیر حمله نکرد و این راز ماندگاری جهان‌پهلوان‌هاست زیرا نوع نگاه آنان به ورزش صرفاً فقط به‌عنوان یک مسابقه برای برد و باخت نیست.



انسان موجودی است که می‌تواند صفت‌های گذشته خودش را تغییر دهد و ما می‌توانیم با تغییر دادن عقاید ، تفکرات ، ارزش‌ها و باورهای خودمان جهان‌بینی ناسالم را به جهان‌بینی سالم تبدیل کنیم و این امر میسر نمی‌شود مگر با آموزش ، تزکیه و پالایش و درنهایت بالا بردن آگاهی و معرفت. میدان ورزش و مسابقه در کنگره یک نمایش برای نشان دادن درمان واقعی اعتیاد و رسیدن به تعادل در یک فرد مصرف‌کننده است و یک مسافر با حضور در ورزش کنگره به همه نشان می‌دهد که نه‌تنها اعتیاد قابل‌درمان است بلکه یک مصرف‌کننده می‌تواند به‌واسطه تغییر در رفتار و رعایت اصول اخلاقی و انسانی به یک الگو برای همه جامعه تبدیل شود. از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه شما سپاسگزارم.

تدوین و بارگزاری: مسافر رضا

تهیه و تنظیم متن: مسافر حسن

عکس: مسافر محمدرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .