English Version
English

برای تغییر صفات ناپسند باید تزکیه و پالایش کنیم

برای تغییر صفات ناپسند باید تزکیه و پالایش کنیم

اولین جلسه از دور پنجم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ به نمایندگی شعبه سنقر با استادی راهنما مسافر مهرداد ، نگهبانی مسافر مجتبی و دبیری مسافر هوشنگ با دستور جلسه « وادی دهم و تأثیر آن روی من » و همچنین تولد راهنما مسافر حمید در روز پنجشنبه مورخ 25 آبان ۱۴۰۲ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.



خلاصه سخنان استاد: سلام دوستان مهرداد هستم مسافر. خداوند را شاکرم که توفیق داشتم در این جایگاه بنشینم و خدمت کنم. دستور جلسه امروز دوقسمتی است یکی وادی دهم و دومی تولد مسافر حمید. ابتدا از آقای رحمتی به خاطر خرید بخاری برای شعبه تشکر می‌کنم به خاطر وصل شدن انشعاب گاز شعبه هم به همه تبریک می‌گویم و از مسئولین محترم شهر سنقر تشکر می‌کنم و همچنین رهایی‌های دیروز را خدمت همه تبریک عرض می‌کنم. اما در مورد دستور جلسه؛ هر انسانی چه انسان سالم و خوب و چه انسان خیانت‌کار و بد ، به دلیل اختیاری که خداوند به انسان داده می‌تواند صفت خودش را عوض کند. در سیستم‌های دیگر می‌گویند ما تا آخر عمر و حتی در بعد بعدی هم معتاد هستیم ولی کنگره ۶۰ می‌گوید با فرمان‌بردار بودن و رعایت قوانین و حریم‌های کنگره ۶۰ سیستم شبه افیونی شخص به کار می‌افتد و شخص تا آخر عمر می‌تواند به‌سلامت زندگی کند.  قرار گرفتن در مسیر ضد ارزش‌ها و کار ضد ارزشی انجام دادن آسان است و سختی هم ندارد ولی عوض کردن صفات بد و ضد ارزشی و تبدیل کردن آن‌ها به صفات ارزشی کار خیلی سختی است. باید خیلی چیزها را رعایت کنیم که اگر رعایت کنیم و در مسیر ارزشی و صراط مستقیم باشیم حتی ریگ‌های بیابان هم به ما کمک می‌کنند. مسافران سفر اول برای اینکه هم جسم و جان و روح و تفکرتان سالم بماند بعد از رهایی هم در کنگره ماندگار باشید و حداقل تا تولد یک‌سالگی در کنگره بمانید وگرنه نیروهای منفی و بازدارنده به‌راحتی شما را از صراط مستقیم منصرف خواهند کرد.



و اما قسمت دوم جلسه تولد سومین سال رهایی مسافر حمید؛ آقا حمید از دوستان عزیز ملایری ما هست که در کرمانشاه زندگی می‌کند درگذشته تخریب‌های زیادی داشته اما هنگام ورود به کنگره سفر خوبی کرد فرمان‌بردار بود رها هم شد و بعد از رهایی در کنگره ماند و در شهر سنقر خیلی خدمت کردند در قسمت اوتی خدمتگزار بودند درجاهای دیگری هم می‌آمد و کمک می‌کرد. در سنقر جایگاه نگهبانی را گذراند سفر سیگارش را هم به‌خوبی انجام داد همسفرش هم وارد خود کنگره شد خودش در آزمون راهنمایی قبول شد همسفرش هم راهنمای تازه واردین شد و در ادامه به‌عنوان مرزبان کمک‌حال خیلی خوبی برای شعبه سنقر بود. در قسمت مرزبانی گروه خوبی هستند که نمایندگی را جلو بردند و امروز ثمره این زحمت‌ها را می‌بینیم. امیدوارم بعد از دوره مرزبانی لژیون خودش را هم تشکیل دهد و این خدمت‌ها در کنگره توسط مسافرین دیده می‌شود الآن بعضی مسافرها می‌گویند راه ما دور است و به کنگره نمی‌آید آقا حمید سه روز در هفته مغازه خودشان را تعطیل می‌کنند و به سنقر می‌آیند و در هفته یک روز هم به تهران می‌روند و در دفتر مرکزی خدمت می‌کنند. ما باید این افراد را الگوی خودمان قرار بدهیم باید تلاش کنیم و به یک انسان مثل آقا حمید تبدیل شویم. به گفته استاد امین ایشان جز هجرت کنندگان هستند بااینکه در شهر خودشان کنگره هست ولی این مسافت را طی می‌کنند و می‌آیند تا سنقر این جشن را خدمت ایشان و همسفر محترمشان تبریک عرض می‌کنم.



صحبت‌های مسافر حمید: از دوستان عزیزی که در جشن تولد سومین سال رهایی من شرکت کردند و یا به من پیام دادند بسیار ممنونم. معمولاً در جشن تولد سال اول مسافران از مشکلات زمان مصرف می‌گویند و بااینکه همیشه نیم‌نگاهی به گذشته دارم ولی نمی‌خواهم مشکلات را یادآوری کنم. من در زمان مصرف گرفتاری‌های زیادی داشتم آن چیزی که کنگره به من داده و آرامشی که امروز در زندگی من هست ازنظر خودم و همسفرم بی‌نظیر است.  مشکلات زیادی داریم که اگر کنگره نبود همین مشکلات می‌توانست مرا بشکند و از روند زندگی کنار بگذارد. حقیقتاً هجرت به سنقر برای من خیلی خوب بود ، من هفته‌ای سه روز با آقا مهرداد هستم و این باعث ارتقای من می‌شود درواقع وقتی به سنقر می‌آیم به خودم کمک می‌کنم چون اگر نمی‌آمدم شک ندارم که سیگارم درمان نمی‌شد. خدا را شکر سفر خوبی کردم و سیگارم هم درمان شد. در زمان مصرف مواد مخدر خیلی عصبانی و زودجوش بودم که در کنگره درمان شد. کنگره چیزهایی به من داد که در هیچ کجای جهان قابل دریافت نیست.. اگر من در کنگره مقداری با قطعیت رفتار می‌کنم ، این روش را از آقا مهرداد یاد گرفتم چون نمی‌شود که در کنگره با شوخی و خنده وقت‌گذرانی کرد زیرا مسئله درمان اعتیاد مسئله بسیار حساسی است. از خداوند می‌خواهم بتوانم در کنگره خدمتگزار بمانم و ادامه مسیر دهم. در پایان تشکر می‌کنم از راهنمای سفر اولم جناب آقای نقیب‌زاده و همچنین از همسفرم که همیشه یاور و پشتیبان من بوده‌اند.



صحبت‌های همسفر فاطمه:  خداوند را شکر می‌کنم که یک‌بار دیگر این حس و حال را تجربه می‌کنم. من قبل از ازدواج می‌دانستم که مسافرم مصرف‌کننده است و هیچ مشکلی با این قضیه نداشتم. می‌خواستیم که برای همدیگر حال خوبی بسازیم ولی هر کاری که می‌کردیم نمی‌شد و با ورود به کنگره می‌دانم چرا نمی‌شد چون در مسیر ارزش‌ها نبودیم. خدا را شکر که حمید تمام آموزش‌های کنگره را عملیاتی می‌کند و همیشه دنبال کارهای ارزشی و دوری از ضد ارزش‌هاست. موضوع مهم در مورد مسافرم اینکه ایشان درگذشته برای مصرف کردن همه‌چیز برایش فراهم بود بااین‌حال تصمیم گرفت که درمان شود و من امیدوارم که بتوانم با آموزش گرفتن از ایشان در کنگره ماندگار شوم همچنین از راهنمای خوبم خانم ژیلا بسیار ممنونم و از ایشان همیشه درس می‌گیرم که باوجود سختی‌ها و مشکلات زیاد همیشه در کنگره حضور دارند امیدوارم که رهجویی خوبی برای ایشان باشم.

ویرایش و بارگزاری: مسافر رضا

تهیه و تدوین: مسافر حسن

عکس: مسافر محمد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .