English Version
English

آموزش‌ها ما را هرس می‌کند

آموزش‌ها ما را هرس می‌کند

جلسه نهم از دوره بیست و هفتم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰، نمایندگی خواجو با استادی‌ کمک‌ راهنما مسافر علی، نگهبانی مسافر جلیل و دبیری‌ مسافر سعید با دستور جلسه اول «وادی سوم و تاثیر آن روی من» و دستور جلسه دوم« جشن تولد اولین سال رهایی مسافر بهروز» در روز پنج‌شنبه 4 خرداد ماه ۱۴۰۲ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان علی هستم یک مسافر. خداوند را به خاطر حضور در این جایگاه شاکر و سپاسگزارم. از آقای مهندس، خانواده محترمشان و راهنمایان خودم تشکر می‌کنم. دستور جلسه هفتگی وادی سوم و تاثیر آن روی من می‌باشد. از وادی اول تا وادی چهارم که به وادی‌های تفکر معروف هستند، به ما طریقه فکر کردن و اینکه به چه چیزهایی فکر بکنیم یا به چه چیزهایی فکر نکنیم را یاد می‌دهد. وادی سوم به من یاد می‌دهد که از چه کسانی انتظار داشته باشم و یا از چه کسانی انتظار نداشته باشم. قبل از ورود به کنگره از همه انسانها طلبکار بودم و به همه چیز ایراد می‌گرفتم. از همه انتظار داشتم ولی خودم هیچ کاری نمی‌کردم. آموزش‌ها ما را هرس می‌کند، مانند درختی که هرس می‌کنند و زیبا می‌شود. آموزش ها یک سری کارها و عادت‌ها را از ما می‌گیرد و چیزهای دیگری جایگزین آن می‌کند. این عمل باعث می‌شود که من خیلی راحت‌تر زندگی کنم. ما باید تمام انتظارات را از خودمان داشته باشیم و همه مسئولیت‌های خودم را خودم بر عهده بگیرم. زمانی که ما عیب کار خودمان را بفهمیم، پنجاه درصد مسئله را حل کرده‌ایم، دقیقا مثل میکانیکی که عیب ماشین را متوجه بشود. زمانی که من متوجه شدم بیماری اعتیاد دارم، مانند این بود که پنجاه درصد راه را طی نمودم. در کنگره فهمیدم خودم باعث بیماری خودم هستم و کس دیگری مقصر نیست، و همین باعث شد برای درمان آن اقدام کنم. امیدوارم همه ما با بهترین کیفیت به درمان برسیم.

دستور جلسه دوم تولد اولین سال رهایی مسافر بهروز
زمانی که بهروز وارد کنگره شد حال خوبی نداشت. در یکی دیگر از شعب کنگره سفر کرده‌ بود ولی به دلیل رعایت نکردن حرمت‌ها دوباره مصرف کننده مواد مخدر شده بود. زمانی هم که به شعبه خواجو آمد، در چند ماه اولی که وارد لژیون شد، دقیقا در نقطه مقابل من قرار گرفت و نمی‌خواست آموزش‌ها را قبول کند. اما بعد از چند ماه به یکباره متحول شد و از خدمتگزاران لژیون شد. در خدمت عملکرد خوبی داشت و همین باعث شد که به کنگره متصل شود. مهمترین چیزی که باعث ماندگاری بهروز شد لژیون سردار بود. ایشان بسیار حسابگر بود و کسانی که حسابگر هستند بهتر ماندگار می‌شوند، زیرا در کنگره آموزش گرفتیم که هر چه بیشتر ببخشیم، بیشتر دریافت می‌کنیم. بهروز عزیز به خاطر آموزش‌هایی که در خدمت‌ها گرفته بود توانست در آزمون کمک‌راهنمای قبول شود و من امیدوارم در این مسیر موفق باشد.

اعلام سفر مسافر بهروز:
سلام دوستان بهروز هستم یک مسافر، آنتی‌ایکس مصرفی تریاک، روش درمان DST، داروی درمان OT، مدت سفر ۱۱ ماه و ۸ روز، رهایی ۱ سال، با کمک راهنمایی مسافر علی، ورزش والیبال

آرزوی مسافر بهروز:
امیدوارم هر چه زودتر تحقیقات کنگره به مرحله انسانی وارد شود تا همه انسانها از آن بهرمند شوند.


آرزوی همسفر:
امیدوارم هر کسی که نیاز دارد بتواند در این جمع حضور پیدا کند.

سخنان مسافر بهروز:
سلام دوستان بهروز هستم یک مسافر. بابت حضور در این جایگاه از خداوند سپاسگزارم. از آقای مهندس، خانواده محترمشان و راهنمایان خودم به خاطر فراهم کردن این بستر تشکر می‌کنم. من از جهنم وارد کنگره شدم زیرا بر سر در جهنم تابلویی هست که روی آن تابلو نوشته شده است، اینجا مکانی است که در آن هیچ امیدی وجود ندارد. چند سال آخر مصرف مواد هیچ امیدی نداشتم و ناامیدی هم یک سلول انفرادی می‌باشد. ناامیدی نقطه مقابل تجربه است و من هم ترک‌های زیادی را تجربه کرده بودم. زمانی که ترک می‌کردم و دوباره مصرف می‌کردم، با خودم فکر می‌کردم که اراده ندارم ولی الان متوجه شده‌ام که مجبور بودم. متادون، تمجیزک و سقوط آزاد را تجربه کرده بودم و دیگر خسته شده بودم. زمانی که وارد کنگره شدم و صحبت‌های راهنمای تازه‌واردین را در مورد صورت‌مسئله اعتیاد شنیدم، انگار آتش درونم خاموش شد. تمام پرسش‌های بی‌جواب ذهنم تمام شد. این که چرا من معتاد شدم و چرا نمی‌توانم ترک کنم. آیا درمانی وجود دارد یا بیماری اعتیاد یک بیماری لاعلاج، مزمن و پیش رونده است. جواب سوال هایم را گرفتم اما منیت به من اجازه نداد درست آموزش بگیرم و سفر کنم. بعد از شش ماه با اولین بحرانی که برایم اتفاق افتاد دوباره مصرف کننده شدم. یک سال با عذاب مصرف مواد طول کشید و دوباره وارد کنگره شدم. چند ماه اول باز هم دنبال بهانه بودم تا زمانی که راهنمای عزیزم اجازه داد وارد لژیون سردار بشوم. از آن زمان به بعد تمام اتفاقات خوب برای من پیش آمد. خدمت در کلینیک، اوتی و در پایان هم قبولی در آزمون کمک‌راهنمایی بود. این اتفاقات خوب برای تمام اعضای کنگره با خواست و اراده خودشان خواهد افتاد. در پایان از همه خدمتگزاران و همسفرم تشکر می‌کنم.

تایپ، تنظیم و ارسال: مسافر مرتضی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .