English Version
English

دنیای درون خودمان

دنیای درون خودمان

جلسه سوم از دوره پنجم کارگاه‌های آموزش خصوصی همسفران نمایندگی ملایر با دستور‌ جلسه «وادی سوم (باید دانست هیچ موجودی به میزان خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی‌کند) و تأثیر آن روی من» با استادی مرزبان گروه خانواده همسفر فرشته، نگهبانی کمک‌راهنما همسفر معصومه و دبیری همسفر معصومه روز دوشنبه اول خرداد سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰ برگزار شد.

خداوند را شاکر و سپاسگزارم که یک‌بار دیگر در این مکان قرار گرفتم تا از شما عزیزان آموزش بگیرم. دستور جلسه این هفته وادی سوم است. وادی سوم می‌گوید: «باید دانست هیچ موجودی به میزان خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی‌کند».

در ابتدای تیتر وادی، کلمه‌ باید به‌کاررفته که خیلی حائز اهمیت است. در ابتدای سفر، وادی اول طرز درست فکر کردن را به من آموزش داد، وادی دوم ارزش وجودی من در هستی را بیان کرد. اکنون وادی سوم مرا با دنیای درون خودم آشنا می‌کند و به من می‌گوید؛ اگر دنبال صلح و آرامش و آسایش هستی باید مسئولیت کار‌های خودت را به عهده بگیری. مثلاً درزمینهٔ اعتیاد شخص مصرف‌کننده تا خودش نخواهد، هزاران دکتر و متخصص نمی‌توانند کمکی به شخص بکنند.

وادی سوم خیال شخص مصرف‌کننده را راحت می‌کند که هیچ‌کس به‌اندازه خود تو به فکر تو نیست و شخصی که می‌تواند به تو کمک کند، خود تو هستی و از دیگران توقع کمک نباید داشته باشی، پس خودت باید فکر کنی و تصمیم بگیری، سپس حرکت کنی و در‌نهایت به مقصد برسی.

ممکن است ما از دیگران کمک و مشورت بگیریم یا اینکه در کنگره از کمک‌راهنما کمک ‌بگیریم ولی در اصل خواسته خود ماست که برای حل مشکل خودمان تلاش می‌کنیم و هیچ‌کس به‌زور نمی‌تواند برای من کاری انجام ‌دهد تا خودم نخواهم.

من از وادی سوم نتیجه می‌گیرم:
1-خودم را قبول داشته باشم و امیدوار باشم.
۲-مسئولیت کار و زندگی خودم را بپذیرم.
۳-تمام سختی‌های زندگی را باجان‌ و دل قبول کنم.
4-سعی کنم مسائل و مشکلات خودم را پذیرا باشم.
5-سعی کنم با انسان‌های صالح و آگاه مشورت کنم ولی تصمیم نهایی را خودم بگیرم.

لازم به ذکر است آزمون شماره ۸ از دوره دوم آزمون‌های داخلی همسفران نمایندگی ملایر در تاریخ دوشنبه ۱خرداد ۱۴۰۲ رأس ساعت ۱۵:۰۰ به‌صورت حضوری برگزار شد.

«وبلاگ نویسان، نویسندگان عالی‌قدری هستند که اگر معرفت، عدالت و عمل سالم را مدنظر قرار دهند، می‌توانند کفه ترازوی صلح و آرامش را سنگین نمایند و بسان پرندگان، نغمه رهایی را به همه انسان‌های دردمند برسانند. مهندس حسین دژاکام»

تقدیر و تشکر از کمک‌راهنما همسفر معصومه خدمتگزار سایت دوره قبل و معرفی کمک‌راهنمای تازه‌واردین همسفر زهرا به‌عنوان خدمتگزار جدید سایت

مرزبانان کشیک: همسفر‌ الهام و مسافر محسن
عکاس: مرزبان خبری، همسفر فرشته
تایپ: همسفر مبینا رهجوی کمک‌راهنما همسفر صدیقه (لژیون اول)
ویراستاری و ارسال: کمک‌راهنمای تازه‌واردین همسفر زهرا رهجوی کمک‌راهنما همسفر سمیرا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ملایر

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .