English Version
English

برای کارهای خود هدف داشته باشیم

برای کارهای خود هدف داشته باشیم

به نام نامی اولین عاشق که اوست

«عشق؛ یعنی گذشتن از خویش و آنچه او به شما داده است و پرواز در بیکران و یا اینکه گذشتن با آگاهی و باظرافت و پی بردن به جهان هستی که در آن ما و شما هر یک سهمی داریم، برای دادن محبت که از عصاره جان از ما است.»

مسافر مهدی با آنتی ایکس شیره و تریاک، با تخریب 13 سال وارد کنگره شدند. به مدت 13 ماه باراهنمایی استاد راهنمای کنگره 60 جناب مهندس دژاکام سفر کردند و اکنون حدود 11 سال است که آزاد و رها هستند. ورزش ایشان در کنگره راگبی است و پس از تجربه جایگاه‌های مختلف خدمتی اکنون به‌عنوان دیده‌بان رابط برخی نمایندگی‌های استان اصفهان در حال خدمت هستند. حضورشان در نمایندگی گلپایگان فرصتی فراهم کرد تا گفت‌وگویی با ایشان داشته باشیم و از تجربیات مفیدشان بهره‌مند شویم. لطفاً در این گفت‌وگو با ما همراه شوید.

ضمن عرض خوش‌آمد و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، لطفاً کمی ما را با جایگاه خدمتی خودتان آشنا کنید.

همان‌طور که می‌دانید در کنگره شورایی به نام شورای دیده‌بان‌ها وجود دارد که اعضا به فراخور خدمتی که انجام می‌دهند، دیده و انتخاب می‌شوند و زیر نظر هستند. فردی که به‌عنوان دیده‌بان انتخاب می‌شود، چند سال توسط شورای دیده‌بانان و آقای مهندس رصد شده و به شور گذاشته می‌شود‌ و با توجه به کارنامه‌ای که داشته به‌عنوان دیده‌بان در شورا وارد می‌شود و به مدت چهار سال خدمت می‌کند و اگر خدمت خوبی داشته باشد، چهار سال دیگر نیز ادامه می‌دهد و این موضوع بستگی به سیستم آقای مهندس و خدمتی که شخص در آن جایگاه انجام می‌دهد دارد. من نیز مورد لطف خداوند، آقای مهندس و دیده‌بان‌های عزیز قرارگرفته‌ام که مرا لایق این جایگاه دانسته‌اند و در خدمت آن بزرگواران و شما عزیزان به‌عنوان، دیده‌بان رابط بین شعب اطراف اصفهان، گلپایگان، نائین، نجف‌آباد، مبارکه و شهرضا هستم.

چگونه بین کار، خانواده و کنگره تعادل برقرار می‌کنید؟

روزی در حال خدمت در جایگاه کمک راهنمایی و ایجنتی بودم و مشغله کاری بسیار زیادی نیز داشتم و در حال خارج شدن از تعادل لازم بودم که نوشتاری از اساتید آقای مهندس به دستم رسید با این عنوان: «انسان‌هایی که در سیستم الهی به دیگران خدمت می‌کنند، توسط نیروهای الهی موردحمایت قرار می‌گیرند.» همان لحظه با خود گفتم: مخاطب این صحبت من هستم و هرگز نباید بترسم، باید در مسیر حرکت خودم را جلو ببرم. زمانی که افراد به من می‌گویند: ما مشغله کاری زیادی داشتیم و نتوانستیم به جلسه برسیم، سی‌دی بنویسیم و ... برای من خنده‌دار است؛ زیرا هر چه از مشغله کاری بگویند، مشغله کاری من از همه عزیزان بیشتر است.

در این هنگام جناب صدیقی با تمام وجود فرمودند: استاد، آقای مهندس را حس می‌کنم و کاری که در زندگی شخصی زمان یک‌هفته‌ای برای انجام آن لازم بود، بدون آن‌که متوجه شوم در مدت یک روز یا چند ساعت به انجام می‌رسد و برای من کاملاً حس می‌شود که اگر درراه کنگره وقت و انرژی می‌گذارم در جای دیگری به من برمی‌گردد و به‌جرئت می‌توانم بگویم تا این زمان‌ نه اینکه صد درصد، ولی با کمک‌های کنگره توانسته‌ام تا حد بسیار زیادی تعادل بین خدمت و زندگی شخصی خودم برقرار کنم و این چیزی جز لطف خداوند نیست که با ورود به این سیستم توانسته‌ام آموزش بگیرم که چگونه تعادل را در قسمت‌های مختلف زندگی‌ام برقرار کنم.

برای خدمت‌گزاران کنگره چه توصیه‌ای دارید؟

خدمت، محبت و نعمتی است که در اختیار ما قرار گرفته است و چقدر خوب است که بتوانیم از آن استفاده کنیم. همان‌طور که آقای مهندس فرمودند: «چند صد میلیون مصرف‌کننده وجود دارند که خانواده‌هایشان درگیر مسئله اعتیاد هستند»؛ اما تعداد ما تنها حدود صد و پنجاه‌هزار نفر است که این راه را یافته‌ایم و باید قدر این نعمت را بدانیم و تلاش کنیم و به‌راحتی آن را از دست ندهیم و اسیر نیروهای بازدارنده نشویم. این موهبت به‌سادگی در اختیار من و شما قرارگرفته است؛ اما نباید به‌سادگی و به خاطر مسائل پوچ و حاشیه‌ای که چرا مرزبان و ایجنت و ... چنین به من گفتند یا مسائل دیگر، آن را از دست بدهیم. برای کارهای خود هدف داشته باشیم که اگر این‌گونه باشد، هیچ‌چیز سد راه ما نیست.

مسیر کنگره راهی است که برای همه باز است و اینکه برخی می‌گویند: قرار است ما چهار سال در این جایگاه باشیم، مطمئناً همین‌طور می‌شود؛ اما اگر خودتان به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که چهار سال در یک جایگاه و چهار سال بعد در جایگاه دیگر قرار بگیرید و این مسئله را برای خودتان تصویرسازی کنید، قطعاً خداوند کمک خواهد کرد و به آن خواسته می‌رسید. در سیستم کنگره ما جایگاه‌های زیادی داریم و خیلی از آن‌ها هنوز خالی هستند و افرادی که باید بیایند و در آن جایگاه‌ها قرار بگیرند، هنوز نیامده‌اند. در بسیاری از شهرها هنوز شعبه‌ای نیست. کنگره برای یک شهر و تعدادی از مردم نیست؛ کنگره برای تمام دنیا است. این وظیفه من و شما است که همت کنیم و این پیام را به دیگران برسانیم و در جایگاه‌های مختلف خدمت کنیم و خدمت‌گزار پرورش دهیم. واقعاً حیف است که کنگره را از دست بدهیم‌ بارها گفته‌ام: هزار سال که ما به این حیات بیاییم و برویم، شاید ده درصد از آموزش‌هایی که در این چند سال از کنگره گرفته‌ایم را نتوانیم بگیریم و این بسیار ارزشمند است. تنها توصیه من این است که به‌سادگی از کنگره نگذرید.

روزه گرفتن چه تأثیری در صور پنهان انسان می‌تواند داشته باشد؟

تأثیر آن بسیار زیاد است؛ الهام زمانی صورت می‌گیرد که تزکیه و پالایش انجام شود و هرچقدر تزکیه و پالایش بیشتر شود، الهامات را بهتر درک می‌کنیم. روزه یکی از راه‌های تزکیه و پالایش است. حس و دریافت‌های انسان از عمل خیری که در زمان روزه گرفتن انجام می‌دهد، بازمانی که همان عمل خیر را در غیر از روزه انجام می‌دهد، بسیار متفاوت است. با توجه به اینکه در ماه رمضان روش DST به آقای مهندس الهام شده است، این ماه برای ما بسیار مقدس است. در کنگره هر شخصی به هر میزان که بتواند روزه می‌گیرد و ما به‌خوبی متوجه شده‌ایم هر کاری که ما در کنگره انجام می‌دهیم به نفع خودمان است‌.

ورود به کنگره چه تأثیری در نگرش شما نسبت به روزه گرفتن داشت‌؟

قبل از اینکه مصرف‌کننده باشم، کم‌وبیش روزه می‌گرفتم؛ اما زمانی که مصرف‌کننده شدم بااینکه هیچ‌وقت روزه نمی‌گرفتم، همیشه بعد از ماه مبارک رمضان به زمین و زمان بدوبیراه می‌گفتم که چرا ماه رمضان است؟ در تفکر اشتباه خودم روزه نمی‌گرفتم و به کسانی هم که روز می‌گرفتند، می‌گفتم: شما دیوانه و ساده هستید که روزه می‌گیرید و تا این حد به خودتان زجر و بی‌آبی و بی‌غذایی می‌دهید، این کارها را انجام می‌دهید که چه شود؟ اما پس از ورود به کنگره مطالب زیادی در مورد روزه گرفتن آموختم و بابت این مسئله که حداقل فهمیدم فلسفه ماه رمضان چیست و اینکه چرا من باید روزه‌ بگیرم، خدا را شکر می‌کنم.

با توجه به اینکه دیده‌بان‌ها نزدیک‌ترین افراد به آقای مهندس هستند، یک جمله در مورد ایشان بفرمایید.

در این لحظه سکوتی سنگین فضا را پر می‌کند؛ سکوتی که مملو از حرف‌های ناگفتنی، ناشنیدنی و تنها چون بوی گل، حس کردنی است. اشک‌هایشان سرازیر می‌شود و از پاسخ به این سؤال امتناع می‌کنند ...
آری...
عشق را توصیفی نیست
عشق به لمس نیست
عشق به سخن نیست
دو سر کمان بی‌انتهاست
اگر باشد، حقیقت است و دیدن حقیقت چشم دل می‌خواهد.

و کلام پایانی ...

تمام تلاشتان بر این باشد که در کنگره آموزش بگیرید،‌ مسئولیت بگیرید و آموزش و مسئولیت‌ها را به نحو احسن انجام بدهید که مطمئناً برکت آن به زندگی خودتان برمی‌گردد و منفعت دنیا و آخرت را در بردارد.

بابت صبوری جناب آقای صدیقی و فرصتی که در اختیار ما قراردادند بسیار از ایشان سپاسگزاریم و از شما عزیزان هم که با نگاه زیبایتان ما را در این گفت‌وگو همراهی کردید متشکریم.


انجام مصاحبه و تایپ: همسفر معصومه رهجوی کمک راهنما همسفر بهیه (لژیون اول)
ویراستار: همسفر حمیده رهجوی کمک راهنما همسفر ریحانه (لژیون دوم)
عکس: همسفر سمیه، مرزبان گروه خانواده
ارسال: کمک راهنمای تازه واردین، همسفر سمیه
همسفران نمایندگی گلپایگان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .