English Version
English

مشارکت مکتوب_ سیستم ایکس

مشارکت مکتوب_ سیستم ایکس

سلام دوستان افسانه هستم همسفر
جسم انسان یک ماشین فوق‌العاده پیشرفته است و این خاصیت را دارد که خودش، خودش را ترمیم کند. انسان از خاک یا گِل خلق شده و هر عنصری که در بدن هست، در خاک هم وجود دارد مثل مس، پتاسیم، کلسیم، سدیم، آهن و ... اگر عنصر مورد نیاز هر کدام از قسمت‌های بدن ما کم شود، خود را به شکل بیماری بروز می‌دهد. پس باید مواد غذایی تازه مصرف کنیم و کمتر فست‌فود بخوریم تا ساختمان جسم محکم شود. گیاهان مواد غذایی را از خاک می‌گیرند و ما با خوردن میوه‌ درختان، آن مواد را جذب می‌کنیم و همین‌طور از گوشت حیوانات نیز برخی دیگر از مواد مورد نیاز بدن را دریافت می‌کنیم.
ما یک‌سری از مواد لازم بدن خود را از خاک می‌گیریم، یک‌سری مواد هم هست که خود مغز پالایش می‌کند و مواد جدیدی به‌وجود می‌آورد که همان نوروترانسمیترها یا ناقل‌های عصبی یا هورمون‌ها هستند و تعادل سیستم بدن تحت این مکانیزم است. به مجموعه‌ نوروترانسمیترها یا ناقل‌های عصبی، هورمون‌ها، مدیاتورها که ارتباط بین اعضای بدن را فراهم می‌کنند، غدد درون‌ریز و برون‌ریز، سیستم ایکس گفته می‌شود.
سیستم ایکس به دو روش تخریب می‌شود: یکی با سیم مثل الکل، تریاک، شیشه، هروئین، قرص‌های روان‌گردان، قرص ضدافسردگی و ...  که هر یک به‌نوعی سیستم ایکس را خراب می‌کنند. دیگری بی‌سیم که همان افکار منفی و ناامیدکننده است. فردی که ناامید و منفی‌گراست، بدِ دیگران را می‌خواهد، در کارهای دیگران تجسس کرده و کارهای ضدارزشی انجام می‌دهد، بیشترین ضربه را به خودش می‌زند و به جسم و سیستم ایکس، ضربه جبران‌ناپذیری وارد می‌کند.
یک‌سری بیماری‌های سایکوسوماتیک یا روان‌تنی وجود دارد که حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰بیماری است یعنی روان در جسم تخریب ایجاد می‌کند و به‌صورت بیماری، خود را نشان می‌دهد. منشأ آن تنش ذهنی، فکر و اندیشه است. اگر افکار و اندیشه‌ ما منفی باشد، سیستم ایکس را خراب می‌کند و زودتر پیر و شکسته و فرتوت می‌شویم و هرچه مثبت‌گرا، امیدوار، معتقد به خداوند باشیم، انسان‌ها را ببخشیم، عمر طولانی‌تری می‌کنیم. مثبت‌نگر بودن، حتی اگر ظاهری هم باشد، سبب می‌شود کمترین تخریب را در خود ایجاد کنیم. پس اگر بتوانیم سیستم ایکس را بالانس کنیم، بیماری‌ها برطرف می‌شود.
سیستم ایکس مجهول است و شامل مغز، نخاع، غدد فوق‌کلیوی، تمام غدد درون‌ریز بدن، هیپوفیز و... می‌شود. در مغز شامل اکوپانس، تکمنتوم، آمیگدال، هیپوتالاموس، پل مغزی، قشر مغزی و... می‌باشد. سیستم ایکس مواد شبه افیونی و شیمیایی ترشح می‌کند که تمام حالات روحی و روانی فرد تحت کنترل این مواد شیمیایی است از جمله می‌توان دوپامین، اندروفین، دینورفین، انکفالین، تستسترون و ... را نام برد.اگر دوپامین در بدن بالا برود، اسکیزوفرنی و اگر پایین بیاید، پارکینسون می‌گیریم. اگر تستسترون بالا باشد، شجاع و اگر پایین باشد، ترسو می‌شویم. گویی همه ما تحت فرمان مواد شبه‌افیونی هستیم.
خداوند در قرآن می‌فرماید: «در بهشت برین چهار نهر شیر، عسل، آب زلال و خمر، جاری است.» این چهار نهر تمثیلی برای عشق، عقل، ایمان و خمر است. خمر یا شراب الهی همان سیستم بیوشیمی بدن است. انسان‌هایی که خوب و صالح هستند، خمر آن‌ها در این دنیا میزان و متعادل است و می‌توانند سخت‌ترین چیزها را تحمل کنند ولی اگر خمر خوب کار نکند، به صورت انواع و اقسام بیماری‌ها خود را نشان می‌دهد چون سیستم ایمنی بدن هم تحت کنترل و مکانیسم این سیستم است. اگر این سیستم خوب کار کند تا یک مریضی بخواهد ریشه پیدا کند، سیستم ایمنی بدن آن را سرکوب می‌کند و اگر خوب کار نکند مثل سدی است که یک شکاف در آن به‌وجود آمده و ذره‌ذره آن را گسترش می‌دهد.
بیماری اعتیاد ناشی از عدم تعادل سیستم ایکس است و کنگره۶۰ هم روی مقوله جسم و هم روان کار می‌کند. مشکلات جسمی همان سیستم بیوشیمی است که باید حل شود. مواد مخدر برای فرد مصرف‌کننده مثل سم عمل نمی‌کند، سم‌زدایی علمی و صحیح نیست بلکه مخرب است. تنها دارویی که سیستم ایکس را درست می‌کند، تریاک است که اگر دست حکیم حاذق باشد شفا و اگر دست مردم عادی باشد فجایعی به‌بار آورده و جنایت است.
در کنگره۶۰ ما با روش DST در طول ۱۱ماه ، مصرف شربت اوتی (OT) را تِیپر می‌کنیم که علاوه بر درمان سیستم ایکس، بیماری‌های دیگر هم درمان می‌شود و تاکنون نتایج عالی بوده است. مشکلات روانی مثل بی‌قراری، بی‌خوابی، افسردگی، تنبلی و... ریشه روانی ندارد و ریشه آن‌ها در جسم و قسمت فیزیولوژی و بیوشیمی است، وقتی بیوشیمی درست شود، آن بیماری هم درست می‌شود. در پروسه درمان، پیشگیری و مهار اعتیاد، شاخه دیگری نیز وجود دارد و آن جهانبینی است. به‌غیر از درست‌کردن جسم و روان، باید فکر و اندیشه هم درست شود چون نگرش فرد نسبت به زندگی کاملاً دست‌خوش تغییر و دگرگونی شده و از حالت تعادل طبیعی خارج شده و فرد مصرف‌کننده، همه چیز را از زاویه نشئگی و خماری می‌بیند. جهانبینیِ فرد با شرکت در جلسات کنگره و گرفتن آموزش‌های لازم، تغییر می‌کند.
منابع: سی‌دی‌های تئوری ایکس95 و سیستم ایکس

سلام دوستان لیلا هستم یک همسفر
روش درمان DST و تئوری‌های کتاب ۶۰درجه زیر صفر و مصرف شربت تریاک به عنوان دارو علاوه بر درمان، باعث رسیدن به نتایج قابل قبول نیز شده است چون افراد مصرف‌کننده علاوه بر درمان اعتیاد اگر بیماری زمینه‌ای هم داشتند به درمان رسیده‌اند.
از نظر کنگره۶۰ اعتیاد نه‌ مسمومیت و نه وابستگی است، بلکه جایگزینی است به این صورت که مواد مخدر بیرونی جایگزین مواد مخدر درونی می‌شود. از منظری دیگر افکار و اندیشه‌های منفی، جایگزین افکار و اندیشه‌های مثبت می‌شود.
همان‌طور که می‌دانید، اعتیاد از طریق مواد مخدر و مصرف قرص است اگر سیستم ایکس بدن درست کار کند همه قسمت‌های بدن درست کار می‌کند. در این‌جا لازم است که تعریف کاملی از سیستم ایکس داشته باشیم.
به مجموعه ناقل‌های عصبی، نوروترانسمیترها، هورمونهای درون‌ریز و برون‌ریز، مدیاتورهای بیوشیمیایی دیگر و تأثیر متقابل آن‌ها بر یکدیگر و بر سایر اعضاء و جوارح بدن‌، سیستم‌ ایکس گفته می‌شود. این تأثیرات‌ِ متقابل تا حدودی برای دانش انسان امروزی شناخته شده و در مواردی همچنان ناشناخته است.
آنتی‌ایکس یا ضدایکس: به کلیه مواد مخدر، محرک، توهم‌زا، الکل، داروهای روان‌گردان و مجموعه داروهای اعصاب و روان که به نحو صحیح مورد استفاده قرار نگیرند در سیستم ایکس تخریب ایجاد می‌نمایند.
طبق نظریه سیستم‌ ایکس بیماری‌های اعصاب و روان، بیماری‌های مزمن جسمی و روانیِ غیرقابل درمان با تنظیم مجدد سیستم ایکس که از تعادل خارج شده، قابل درمان می‌باشند ولی نباید نقش افکار منفی، استرس، آشفتگی‌های روحی و روانی در تخریب سیستم ایکس را نادیده گرفت.
نظریه سیستم ایکس در چندین اصل مطرح می‌شود که عبارتند از:
۱- جسم انسان در طول حیات قادر به ترمیم و بازسازی فرایندهای جسم و روان می‌باشد.
۲- عملیات معکوس یا عملیات بازتوانی سیستم ایکس است که ما در متد DST انجام می‌‌دهیم.
۳- تعمیم دادن مسئله اعتیاد به بیماری‌های جسمی  و روانی.
۴- این نظریه درمان بیماری‌های مزمن روانی با سیستم ایکس را مطرح می‌کند.
۵- بیماری‌های جسمی که غیرقابل درمان می‌باشند با سیستم ایکس قابل درمان هستند.
۶- تریاک را به عنوان دارو مطرح می‌کند.
۷- متد درمانی و یادآوری پزشکی هم دارد.
به‌طور خلاصه ۱۴ وادی می‌تواند در بازسازی انسان در مقوله اعتیاد نقش مهمی داشته باشد و حتی در مقوله غیر اعتیاد هم می‌تواند اثر مطلوب داشته باشد.
فرضیه ایکس و اعتیاد: ادغام فرضیه ایکس و اعتیاد از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است. این فرضیه، اعتیاد و سیستم پزشکی را متحول ساخته است. درمانِ افراد معتاد به مواد مخدر، الکل، داروهای اعصاب و روان از نظر فیزیولوژی یا سایکولوژی در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست. با توجه به این‌که روش‌های درمان امروزی ناقص می‌باشند هنوز درمان کامل صورت نگرفته، بیمار رها می‌شود، زیرا مواد مصرفی قطع شده ولی درمان کامل نشده‌ است. زمانی فرد به درمان کامل می‌رسد که از نظر جسمی، روانی، فکری، در حال تعادل باشد. بیماری اعتیاد و اکثر بیماری‌های جسمی و روانی غیرقابل درمان، با تنظیم شدن سیستم ایکس قابل درمان می‌باشند.
از آن‌جایی که مواد مخدر، محرک، توهم‌زا، الکل و داروهای روان‌گردان از سد خونی مغز عبور می‌کنند، قادر هستند در عملکرد سیستم ایکس اختلال به‌وجود آورند‌. در اثر استفاده مکرر از آنتی‌ایکس‌ها، سیستم ایکس تحت تأثیر قرار گرفته و به‌مرور زمان عملیات جایگزینی صورت می‌گیرد و تعادل بیوشیمیایی سیستم ایکس مثل دوپامین، سروتونین، اندروفین و انکفالین و اینورفین ... از نظم طبیعی خود، خارج شده و به میزان مورد نیاز سنتز نمی‌شود و سلول‌های عصبی تولیدکننده، رو به تحلیل می‌روند و شخص به‌طور کامل به مواد آنتی‌ایکس وابسته می‌گردد.
برای بررسی مواد مخدر، باید یک شاخص در نظر گرفته شود و تریاک به عنوان شاخص انتخاب شد و سایر مواد مخدر را نسبت به آن می‌سنجند چون تریاک یکی از شناخته‌ترین و شفابخش‌ترینِ داروها بوده که خدمات ارزشمندی را ارائه داده است، ولی در اثر سوء‌استفاده و سوء‌مصرف به خطرناک‌ترین و مخرب‌ترین ماده تبدیل شده است.
علت استفاده از شربت تریاک به این دلیل است که مقدار تریاک، در مقیاس خیلی کم قابل اندازه‌گیری نیست ولی شربت تریاک تا یک صدم گرم قابل اندازه‌گیری است و هر یک گرم تریاک معادل ۱۰ سی‌سی شربت تریاک است. برای تهیه محلول تریاک باید از حلال استفاده کرد و حلال آن الکل خوراکی است چون اگر آب باشد رسوب کرده و کپک می‌زند. ترکیبات شیمیایی مختلفی در تریاک وجود دارد مثل مورفین، کدئین، نارسئین، نارکوتین، و پاپاورین و...... به همین دلیل به عنوان شاخص انتخاب شد.
اعتیاد و سیستم ایکس: برای درمان اعتیاد باید تخریب را در سه مقوله جسم، روان و جهانبینی در نظر بگیریم. به دلیل تطبیق بدن با آنتی‌ایکس‌ها، به‌مرور زمان سیستم ایکس کاملاً از حالت طبیعی خارج شده و قادر به انجام وظایف خود نیست.
در روش‌های درمانی که در ذیل به آن اشاره می‌شود، اصلاً توجهی به سیستم ایکس نمی‌شود.
۱- درمان توسط پزشک و دارو در کوتاه‌مدت و بلندمدت
۲- از طریق به‌کار بردن قوه قهریه و زور
۳- از طریق قطع مصرف مواد در منزل یا کمپ یا مکان‌های دیگر بدون استفاده از هر داروی کمکی
نتیجه: در ظاهر تمام روش‌های بالا در از بین بردن عکس‌العمل‌های آشکار، خود را موفق جلوه می‌دهند ولی درحقیقت مشکل جای دیگر است، چون سیستم ایکس بدن با بحران مواجه شده است و برای ترمیم احتیاج به گذشت زمان دارد، این روش‌های درمانی فرد را به تعادل نمی‌رساند، فقط گذشت زمان (همراه با مصرف داروی OT و آموزش جهانبینی)، مشکل تخریب سیستم ایکس را حل می‌کند که پایه و اساس بهبودی است.
منابع: سی‌دی‌های سفر ایکس و فرضیه اعتیاد و سیستم ایکس

گردآوری: رابط خبری همسفر فاطمه لژیون کمک‌راهنما همسفر فهیمه (لژیون سوم)
ارسال: همسفر وجیهه لژیون کمک‌راهنما همسفر زینب (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی وکیلی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .