English Version
English

سفر دوم سفر اندازه‌هاست

سفر دوم سفر اندازه‌هاست

گفتگویی ترتیب داده شد با آقای علیرضا زرکش دیده‌بان محترم لژیون سردار. امیدوارم از بیانات ایشان بهره لازم را کسب نمایید. شمارا به مطالعه این گفتگو دعوت می‌کنیم.

آقای علیرضا زرکش با ۱۲ سال تخریب وارد کنگره 60 شدند، ۹ ماه و ۱۵ روز به راهنمایی آقای محمدصادق صداقت با متد DST و داروی اوپیوم سفر کردند ورزش ایشان در کنگره دوچرخه‌سواری می‌باشد و مدت 18 سال است که آزاد و رها هستند.

1- دیدگاه شما در سفر اول و در ادامه به خدمت مالی چگونه بود؟
در سفر اول من خدمت مالی به این شکل وجود نداشت، زمانی هم که صحبتش شد، خوشایند من نبود، اما با آموزش‌هایی که به‌مرورزمان به‌طور مستقیم و غیرمستقیم از آقای مهندس و فرمایشات ایشان گرفتم، نظرم کاملاً تغییر کرد. یکجایی می‌گویند می‌شود و یکجایی می‌گویند نمی‌شود و غیرممکن است؛ من با سخنان آقای مهندس به این نتیجه رسیدم که نمی‌شود و غیرممکن است که بدون خدمت مالی مسیر برایتان روشن شود و بتوانید در آن گام بردارید.

2- خدمت مالی در صور آشکار و پنهان انسان چه تأثیری می‌گذارد و چرا خود ما به این خدمت احتیاج داریم؟
زمانی شما یک چیزی را می‌خواهید و ظواهر امر نشان می‌دهد که این تغییر حق شماست، ولی آیا آن تغییر هم شمارا می‌خواهد؟ این خواسته در جهت معقول می‌تواند هر چیزی باشد. هر خواسته‌ای دو مسیر دارد و ما گاهی فقط خودمان را می‌بینیم. درواقع شاید در دنیای مادی و خواست مادی بشود با پافشاری کردن مقداری در عمق ماجرا حرکت کرد و یک‌چیزهای جزئی هم به دست آورد، ولی در تغییرات معنوی و خواسته‌های تزکیه و پالایش غیرممکن است. در حقیقت خدمت مالی، انفاق کردن، بخشش و محبت چه در کنگره و چه خارج از کنگره لازمه مجوز برای تغییر است. یعنی تا زمانی که عشق و محبتی که در بخشش و گذشت تجلی پیدا می‌کند را نبینیم، چه در مال و چه در علم، اجازه تغییر پیدا نخواهیم کرد. درواقع شما تغییر را می‌خواهید ولی او دیگر شمارا نمی‌خواهد. بحث ساختار خداوند برای من این‌چنین تعبیر شده و آن را مشاهده نموده‌ام و در حقیقت دیده‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت.

3- در هفته دیده‌بان خاطره‌ای در رابطه با جشن شکرگزاری تعریف کردید؛ منظور جناب مهندس از خراب کردن بازی چه بود و بازی به چه صورت خراب می‌شود؟
بسیاری از آموزش‌های جناب مهندس به‌عنوان یک معلم و استاد غیرمستقیم است. شما باید خودتان را در موقعیت واقعی ببینید تا درک درستی از آموزش‌های ایشان داشته باشید. آقای مهندس گفتند انجام بده و من این کار را با دردسر انجام دادم و درواقع شاید برای یک‌دفعه در سال توانستم این کار بکنم. بنابراین در ابتدا به این نتیجه رسیدم که یک نفر هرچقدر هم که توان بگذارد و ساختار را هم دوست داشته باشد نمی‌تواند این کار را انجام دهد و دوم اتفاق بزرگی بود که برای من رقم خورد؛ متوجه شدم که بازی کائنات یعنی مشارکت، یعنی همه باید بازیگر باشند؛ وقتی فقط یک نفر بازی می‌کند، دیگران هیچ لذتی نمی‌برند، ولی وقتی همه بازی کنند و این بازی تماشاگری نداشته باشد نتیجه به گونه دیگری رقم خواهد خورد. مثلاً شما در بوشهر می‌خواهید یک سوله بسازید، همه می‌آیند مشارکت می‌کنند و در حقیقت همه لذت می‌برند. به همین جهت هم آقای مهندس از روز اول فرمودند که همه مشارکت کنند، در حد توانشان و اجازه بدهید دیگران هم مشارکت کنند. همانند خداوند؛ که گویی با اختیاری که به ما داده است ما را در کائنات شریک نموده‌اند. بنابراین اگر ما در مسیر درست حرکت کنیم لذت خواهیم برد.

4- چرا جناب مهندس می‌فرمایند خدمت مالی برای افرادی است که درزمینهٔ مالی مشکل‌دارند؟
در کلام‌الله راجع به انفاق گفته‌شده است؛ آن‌هایی که ثروت دارند باید انفاق کنند. بابت لطفی که خداوند در حق آن‌ها کرده است و از همه مهم‌تر گفته‌شده حتی فقرا هم باید انفاق کنند؛ یعنی باید به‌اندازه خودشان این عمل را انجام بدهند، که به خداوند و کائنات بگویند این ویژگی در درون ما فعال است. به همین خاطر است که جناب مهندس روز جشن گلریزان اسم نمی‌گذارند و عدد اعلام نمی‌کنند و می‌گویند در جشن گلریزان همه می‌توانند شرکت کنند. یعنی از یک تا مثبت بی‌نهایت هرکسی می‌تواند کمک کند و با تمام توان خود این انفاق را تجربه نماید.
وقتی یک نفر در کنگره روزی یک گرم مصرف می‌کند و دویست میلی‌گرم از آن کم می‌شود، یعنی دویست میلی‌گرم را بخشیده و یا کسی که نیم گرم مصرف می‌کند نصف آن را باید ببخشد. درواقع هر چه کمتر، میزان کمتر، این اندازه دست خود ماست. سفر دوم سفر اندازه‌هاست، روز گلریزان روز اندازه‌هاست. شما باید اندازه خودتان را بدانید و به‌عنوان یک انسان این کار را انجام دهید. حقانیت انسان را باید از یک طریقی ثابت کنید؛ عدد مهم نیست، عمل مهم است.

5- برای ایجاد انگیزه در افراد در جهت توسعه ساخت و ساز چه باید کرد؟
مفهوم؛ کنگره به دنبال فهم مطالب است، نه اجرای مطالب. یک کسی را می‌برند اعدام کنند و او فکر می‌کند که حقش اعدام نیست. اما یک نفر را تفهیم اتهام می‌کنند و خود او می‌داند که حقش اعدام است، پس جز استغفار هیچ‌گونه مقاومتی نمی‌کند. ما وقتی مطالب را بفهمانیم همه‌چیز ساده می‌شود و دیگر لزومی ندارد که بگوییم؛ تو بیا و مشارکت کن، خود او حتماً مشارکت می‌کند. بنابراین شعبه‌هایی بخشنده هستند که فهم بخشش، وادی‌ها و کلام آقای مهندس در آن جاری باشد.

6- تفاوت لژیون سردار و لژیون ساخت‌وساز در چیست؟
لژیون سردار با لژیون ساخت‌وساز تفاوت بسیاری دارد. یک لژیون سردار تأمین‌کننده منابع شعبه و کنگره است. بعضاً می‌بینید افرادی که در لژیون سردار هستند توانایی حضور در لژیون ساخت‌وساز را هم دارند، مثل کسانی که راهنما هستند و در لژیون سردار هم حضور دارند، یعنی در دو جنبه در حال خدمت هستند. همه‌چیز بستگی به جناب مهندس دارد که در آینده چه تصمیمی اتخاذ کنند، اما در حال حاضر لژیون سردار و لژیون ساخت‌وساز کارشان از هم جدا است.

7- کسانی هستند که به خدمت مالی علاقه دارند ولی به باور نرسیده‌اند، آیا باور فقط در آموزش شکل می‌گیرد؟
خیر، باور یعنی دانایی. آقای مهندس می‌فرمایند: باید آموزش ببینید و تجربه کنید و در ادامه باید به تفکر بپردازید و بعد از تفکر باید مجدداً آموزش ببینید. یعنی باید نسبت به آموزش و تجربه‌ای که به دست آورده‌اید، برآیند آن نقطه را مشخص نمایید. ما در بحث بخشش و فرایند بخشش حتماً باید آموزش ببینیم و تجربه کنیم، یعنی ما بایستی به‌تدریج وارد این عمل بشویم، نه‌تنها روز گلریزان بلکه هرروز ما در کنگره باید روز گلریزان باشد.
ما با یک ساختار فهیم و باشعور طرف هستیم. وقتی فریاد می‌زنیم پژواک صدا به‌طرف ما بازمی‌گردد. وقتی زیاد غذا می‌خوریم، چاق می‌شویم. وقتی چراغ‌قرمز را رد می‌کنیم، تصادف می‌کنیم. پس یک ساختار هوشمند این‌ها را برنامه‌ریزی می‌کند. بنابراین این ساختار می‌داند که ما وارد چه عملی شده‌ایم. پس اگر ما به‌تدریج وارد شویم و آموزش ببینیم و توان انجام عمل را پیدا کنیم و نسبت به آموزش و تجربه‌مان تفکر کنیم و ببینیم که آیا در این عمل حقیقتی وجود دارد یا خیر و وقتی به نشانه‌ها رسیدیم آن موقع قدم‌هایمان مستحکم‌تر خواهد شد. درنتیجه دنور، پهلوان و یا خادم کنگره می‌شویم.

از جناب آقای علیرضا زرکش دیده‌بان محترم لژیون سردار بابت زمانی که در اختیار سایت نمایندگی خلیج‌فارس قراردادند بی‌نهایت سپاسگزاریم و برای ایشان آرزوی سلامتی و آرامش را از خداوند خواستاریم.

تهیه و ثبت: مسافر مجید (لژیون هشتم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .