English Version
English

باید عمل سالم داشته باشیم نه عمل به ظاهر سالم

باید عمل سالم داشته باشیم نه عمل به ظاهر سالم

دوازدهمین جلسه از دوره ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران آقا کنگره 60 نمایندگی شفا مشهد؛ با استادی محترم  همسفر سعید، نگهبانی همسفر مهدی و دبیری همسفر علی با دستور جلسه  " صورت مسئله اعتیاد " شنبه 2 مهر ماه 1401 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان سعید هستم یک مسافر
خدا را شاکرم که امروز توفیق شد در جمع شما باشم.  دستور جلسه امروز بسیار مهم است، زیرا باعث شده که من مسافر امروز اینجا باشم.
قبل از اینکه وارد کنگره شوم ترک‌های زیادی داشتم، اما همیشه یک خلعی وجود داشت. خیلی‌ها با این مسئله درگیر هستند و فکر می‌کنند که ذهنی است.
کنگره به ما می‌گوید صورت مسئله اعتیاد یعنی؛ شما مخدرهای طبیعی بدنتان را با مصرف مکرر مواد از بدن خارج کرده‌اید، یعنی عمل جایگزینی را انجام داده‌اید. این یک راه درمان دارد آن هم روش DST کنگره است. ما در بدن خود سیستمی داریم به نام سیستم X (سیستم بیوشیمی بدن)، حالا خیلی مهم است که شما همسفران چه برداشتی از این دستور جلسه داشته باشید؛ خب من مسافر که درمان شده‌ام متوجه می شوم که سیستم ایکس چیست و چگونه فعالیت می‌کند.

من مسافر درمان می شوم و کار خودم را انجام می دهم، ولی اگر همسفران امروز یاد بگیرند که صورت مسئله اعتیاد چیست، خیلی خوب است.  اگر به من می‌گفتند سعید، اگر مواد مصرف کنی باعث می‌شود سیستم ایکس بدنت از کار بیفتد، شاید مصرف‌کننده نمی‌شدم؛ ولی به من می‌گفتند اگر مواد مصرف کنی معتاد می‌شوی، من می‌گفتم حواسم هست معتاد نشوم. من ۶سال دوران طلایی مصرف داشتم ولی هیچ کس نبود به من بگوید؛  وقتی مواد مصرف می کنی انرژی که دریافت می کنی از مواد نیست، بلکه انرژی خودت است؛ یعنی انرژی که باید ظرف ۱۰ ساعت استفاده شود، ظرف مدت۲ ساعت استفاده می‌شود. جناب مهندس اعتیاد را به  فتیله چراغ نفتی تشبیه کرده است، خیلی  واضح و زیبا توضیح می‌دهد.

امروزه در کنگره حال خوب را اکثراً داریم، حال یک نفر هست که حال خوب را دارد، ولی متوجه آن نمی‌شود. مثل من.
اما چرا من مصرف‌کننده شدم؟ چون جهان بینی‌ام درست نبود، در کنگره هنگام شروع جلسه می‌گوییم (برای رهایی از جهل و ناآگاهی خودمان به قدرت مطلق پناه می‌بریم). امروزه در سنین پایین شاهد مصرف انواع مواد مخدر هستیم، فرد فکر می‌کند که فقط پول مواد یا مشروبات الکلی را از دست می‌دهد، اما نمی‌دانند که چه آسیبی به بدن خود می‌زنند. به غیر از آسیب به سیستم بیوشیمی، فرد نیروی زیادی را از دست می‌دهد.
ما باید آنچه در کنگره آموزش می‌بینیم، بتوانیم به دیگران انتقال بدهیم. مثلاً اگر به یک فردی که به صورت تفریحی مواد مصرف می‌کند، بگوییم مواد مخدر بد است، خوب فرد می رود مصرف‌کننده می‌شود و تأثیری ندارد! اما می‌توانیم مسئله سیستم ایکس را شفاف توضیح دهیم، حداقل می‌فهمد که دارد چه بلایی سر جسم خودش می‌آورد.
داشتم به این فکر می‌کردم، چطور شد که مصرف‌کننده مواد مخدر شدم؛ هر فرد مصرف‌کننده، آدم سالمی بوده اما با کارهای ضد ارزشی کوچک، آرام‌آرام در مسیر ضد ارزش‌ها و نقض فرمان قرارگرفته است.

همه چیز از یک کار ضد ارزشی کوچک مانند دروغ شروع می‌شود و به مرور زمان نیروی منفی  درون قدرتمند می‌شود؛ این همان ضرب‌المثلی است که می‌گوید (تخم‌مرغ دزد شتر دزد می‌شود).

اگر همسفری حالش بد است مربوط می شود به‌ کارهایی که دارد انجام می دهد، اگر می‌خواهد حالش خوب شود، باید کارهای ارزشی انجام دهد.
ما آموزش‌ها را در کنگره یاد می‌گیریم تا بیرون از کنگره عملی کنیم، اگر بیرون از کنگره عدالت، معرفت و عمل سالم را در کارهایمان داشته باشیم، به آن حال خوب می‌رسیم.
شما یک مسیر ضد ارزش را تصور کنید، این مسیر را یک نفر با ماشین می رود، یکی می دود، یکی راه می رود و یکی سینه‌خیز می رود؛ که هر کدام به کارهای ضد ارزشی که انجام داده، بستگی دارد. اصلاً پایان این مسیر خوشایند نیست.
برای خروج از این مسیر و رفتن به مسیر ارزش‌ها باید عمل سالم داشته باشیم، نه عمل به ظاهر سالم، عملی که  معرفت و عدالت داشته باشد.

نگارش : همسفر علی لژیون یکم

عکاس : همسفر محمد مصدرا لژیون دوم

تدوین عکس و نگارش : همسفر محمد صدرا لژیون دوم

ارسال خبر : همسفر امین لژیون دوم

همسفران آقا نمایندگی شفا مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .