English Version
English

شناخت یزدان و دستیابی به علم حقیقی

شناخت یزدان و دستیابی به علم حقیقی

یزدان به معنی رب، مربی و راهنما است و پروردگار هم رب‌العالمین است؛ رب را به معنی دانش هم می‌توانیم بگوییم. در جهان سه دانش داریم:
۱. دانش طبیعت
۲. دانش ماورا
۳. دانش نادیدنی‌ها
می‌توانیم به وسیله مثلث نور، صوت، حس که مثلث صور آشکار و صور پنهان هستند این سه دانش را ادراک کنیم.
دونوع حکما داریم:
۱. حکمای بحثی
۲. حکمای ذوقی
حکمای بحثی چیزی را که می‌بینند باور می‌کنند مثل دانش طبیعت که جزء مثلث صور آشکار هستند‌. حکمای ذوقی: آن‌چه را که در زندگی آخرت و جهان پس از مرگ است و جزء مثلث صور پنهان است. همیشه حکمای بحثی و ذوقی در حال بحث هستند هر کدام از این حکما درباره هر کدام بخواهند که صحبت کنند باید علم و شناخت کامل درباره آن موضوع داشته باشد مثل روان که ما بسیاری بیماری‌های روانی داریم مثل: وسواس، پارکینسون، افسردگی، اسکیزوفرنی و... که هنوز متخصصان ما نتوانسته‌اند آن را درمان کنند و فقط می‌توانند به وسیله آن بیماری را نگه دارند، چون روان را نشناخته‌اند.

در کنگره ۶۰ اعتیاد شناخته شده است و به همین دلیل درمانش پیدا شد و تعریف اعتیاد در کنگره ۶۰ این است که جایگزینی مواد مخدر بیرونی با مواد مخدر درونی بدن فرد. وقتی مصرف کننده مواد مخدر را از بیرون دریافت می‌کند، مخدرهای طبیعی بدنش دیگر مواد مخدر ترشح نمی‌کند چون نیازش از بیرون برطرف می‌شود؛ به همین دلیل طی ۱۰ الی ۱۱ ماه با متد دی‌اس‌تی می‌توانیم بیماری اعتیاد را درمان کنیم طوری که شخص در در لابراتوارهای تریاک و هروئین کار کند و اصلا وسوسه نشود؛ به این دلیل که علم اعتیاد را شناختیم و صورت مسئله اعتیاد را پیدا کردیم. اگر علمی واقعا علم باشد اگر روی سنگ هم بگذاریم طلا می‌شود. خداوند زندگی گیاهان و حیوانات را با برنامه‌ریزی آفریده است و کار هر یک را مشخص کرده است. مثلاً کار شیر، شکار حیوانات ضعیف است. وقتی انسان را خلق کرد و نقاشی آن را کشید قلم‌موی رنگ را به خودش داده است تا خودش رنگ آمیزی کند و خودش انتخاب کند که این نقاشی را به زیباترین شکل رنگ آمیزی کند یا به زشت ترین شکل؛

سرنوشت همه ما انسانها به دست خودمان است. اگر ما الان برنامه‌ریزی کنیم که صاحبِ خانه شویم و یا پس‌انداز کنیم و درس بخوانیم، چند سال دیگر به خواسته‌مان می‌رسیم ولی ذره ذره؛ یک شبه نمی‌توانیم به هدفمان برسیم. خداوند انسان را در رنج آفریده است؛ رنج همان چیزی است که انسان را می‌سازد و صیقل می‌دهد مثل همان گوزن و آهو؛ اگر از ترس شیر یا پلنگ یا ببر نباشد نمی‌تواند بدود و چنان سرحال و چابک باشد.
جسم ما بسیار با ارزش است و باید از جسم‌مان مواظبت کنیم؛ غذای مناسب، آب مناسب و مکان مناسب نیاز است تا جسم سالم داشته باشیم. عزیزان این را بدانید بدی همیشه بد و خوبی همیشه خوب است؛ زیبایی همیشه زیباست و زشتی همیشه زشت است؛ حرف حق هم همیشه از حلقوم حق در می‌آید. پس در زندگی این‌ها را همیشه بدانیم تا کوچک‌ترین بدی در حق کسی نکنیم.

تایپ: همسفر زینب، کمک راهنمای تازه واردین
عکس: همسفر ندا رهجوی کمک‌راهنما همسفر مرضیه (لژیون یکم)
تصویرگر: همسفر الین رهجوی کمک‌راهنما همسفر مرضیه (لژیون یکم)
ویرایش و ارسال: همسفر زهرا، کمک‌راهنما (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی صادق قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .