English Version
English

کتاب ۶۰ درجه هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شود

کتاب ۶۰ درجه هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شود

هفتمین جلسه از سری نهم کارگاه های آموزشی عمومی کنگره ۶۰؛ نمایندگی اردستان با استادی مسافر پیام و نگهبانی مسافر عباس و دبیری مسافر حسین با دستور جلسه " کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و تاثیر آن روی من " شنبه ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۱ آغاز به کرد.


خلاصه سخنان استاد:
همه ما برای یک بار هم که شده کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر را خوانده ایم. این کتاب از پرمحتواترین و پربارترین ابزارها در کنگره است که توسط آقای مهندس نوشته شده است. ایشان در این کتاب از ترک‌های ناموفق و تجربیات خود در کاهش مصرف مواد مخدر گفته اند. در این کتاب ایشان اعتیاد را به این صورت تعریف کرده‌اند که جای‌گزینی مواد مخدر خارجی به جای مواد شبه افیونی بدن و سیستم بیوشیمی جسم و این‌که مغز به مواد مخدر بیرونی وابسته می شود.


در این کتاب، اعتیاد به سرما و یخ‌بندان تشبیه شده است تا ما بهتر بفهمیم. اولین تصویر کتاب، حرکت ماشین در مسیر لغزنده است که این حرکت باید دقیق باشد تا به سلامت به مقصد برسد. یازده ماه زمان لازم است تا فرد به رهایی برسد. در کتاب، درخت موریانه خورده تمثیل یک مصرف کننده است که در وجودش انواع و اقسام بیماری ها وجود دارد و هر چه جلوتر می رود این درخت کوتاه تر می شود و جوانه هایی در کنار آن می روید که نشان دهنده درمان شدن فرد مصرف کننده است.


غرش رعد و اجساد در بیابان نشان می دهد که مصرف کننده چه بلایی به حال و روز خود آورده است. تصویر عقاب یعنی به آن مرحله رسیده است که دانش و آگاهی خود را بالا برده و می تواند رها شود. کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر، فقط برای درمان اعتیاد نیست بلکه برای هر مشکلی است و هیچ وقت کهنه نمی شود. این کتاب و سی دی ها و نشریات برای به کار بردن و عمل کردن است. در این صورت ما جواب می گیریم نه این‌که یک بار بخوانیم و کنار بگذاریم.


طراحی این تصاویر ساده است تا از نگاه اول بشود از آن برداشت کرد و در عین سادگی خیلی زیبا تلاش یک فرد برای رهایی از ضد ارزش‌ها را نشان می دهد. ما هم باید برای هر چیزی تصویرسازی کنیم. از هدف تصاویر زیبا بسازیم ولی باید واقعی باشد و خیال‌بافی نکنیم. برای آینده و هدف نزدیک، تصویر واقعی بسازیم. خیلی از مسائل جزیی است ولی در عمق آن مسایل زندگی را بازگو می کند که با زندگی ما تطابق دارد. باید صورت مساله را بفهمیم  و در حل آن بکوشیم.


در تصاویر یک سری از مسایل در مورد جسم است که نشان دهنده حالات درونی انسان است. گاهی اوقات می خواهیم از ضد ارزش‌ها دوری کنیم ولی به پرت‌گاه می رسیم. چیزهایی که در درون ما می گذرند و یا از دست داده ایم را به یاد می آوریم. در مورد جهان بینی باید تفکر کنیم. این کتاب گنجی است که به ما کمک می کند. برای خروج از اعتیاد مسایلی وجود دارند که باید آنها را بدانیم. یک مصرف کننده آگاهی ندارد که در سرما و یخ‌بندان فرو رفته است. او باید با تلاش و کوشش و فرمان‌برداری و استفاده از راهنمایی‌ها از این سرما و منطقه یخ‌بندان عبور کند.

عکس: مسافر مهدی لژیون دوم
تایپ: مسافر حسین لژیون چهارم
تنظیم و ارسال: مسافر کمال لژیون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .