English Version
English

عضو لژیون سردار مهمترین جا برای خدمت

عضو لژیون سردار مهمترین جا برای خدمت

جلسه دوازدهم از دوره دوم لژیون سردار همسفران نمایندگی میرداماد اصفهان با استادی کمک راهنما همسفر وجیهه، نگهبانی کمک راهنما همسفر فاطمه و دبیری راهنمای تازه واردین همسفر هستی با دستور جلسه «عضویت در لژیون سردار »روز دوشنبه شانزدهم خرداد 1401 ساعت 14:30 آغاز به کار کرد.
سخنان استاد:
در ابتدا تبریک میگویم به جناب مهندس و خانواده محترمشان به‌خصوص خانم آنی کماندار برای به چاپ رسیدن مقالات جناب مهندس همیشه برای ما راجع به شکر گذاری و تأثیر آن صحبت نموده‌اند.هر نعمتی را باید شکرش را به‌جا بیاوریم تا  آن نعمت روبه‌زوال نرود و برکتش بیشتر شود.کسانی که شکرگزار نعمت‌های خداوند باشند شاگردان ممتاز این هستی هستند.بابت این مسئله خداوند را شکر شکر شکر.

وقتی راجع به لژیون سردار صحبت می‌کنیم یاد واژه‌هایی مانند بخشش و بخشندگی می‌افتیم جناب مهندس در سی دی درمان ۲ فرمودند هر چیزی در هستی دو صور دارد صور پنهان و صور آشکار عضو شدن در لژیون سردار هم دو صور دارد. صور آشکار آن جمع شدن ما به دورهم آموزش گرفتن و تجربه کسب کردن است و تمرین کردن گذشت.صور پنهان آن نیز این است که آن بخش از وجود ما که ناخالصی دارد باید آن را پیدا کنیم و تا از بین نرود صفت گذشت و بخشندگی را نمی‌توانیم در خود پیدا کنیم در کنگره همه باید برای رسیدن به حال خوش‌خدمت کنیم عضو شدن در لژیون سردار هم نیز خدمت است وقتی عضو لژیون سردار می‌شویم پیوندمان با کنگره عمیق‌تر می‌شود

اگر کمی به دوروبر نگاه کنیم و دیدمان را وسیع کنیم همین شعبه‌ای که در آن قرار گرفتیم برای مثال مانند موبایلی که شارژ ندارد وارد می‌شویم و در هنگام خروج شارژ ما ۱۰۰ می‌شود.سرشار از انرژی هستیم. سهم من و مسئولیت من در برابر این کجاست؟ جناب مهندس در وادی چهارم مسئولیت‌های ما را گوشزد می‌کنند و می‌گویند مسئولیت‌ها دوطرفه است همان‌گونه که من در قبال همسرم مسئولیت دارم همسرم هم در قبال من مسئولیت دارد در قبال پدر مادر هم همین‌گونه است و همان‌طور که کنگره در قبال من که رهجو هستم یک مسئولیت‌هایی دارد من هم در قبال آن مسئول هستم و این با آموزش گرفتن و جهان‌بینی مشخص می‌شود.

ما همان‌هایی هستیم که وقتی وارد کنگره شدیم در موقع سبد گردانی در کیفمان اسکناسی که بدتر از بقیه اسکناس‌ها بود را برمی‌داشتیم و درون سبد مینداختیم اما امروز با آموزش گرفتن متوجه شدیم سبد کنگره یعنی چه.وقتی به کنگره می‌آییم همه‌چیز برای ما آماده و مهیا است کمک راهنما هست ایجنت هست مرزبان هست و…ولی سهم من از این امکانات چیست؟ امکاناتی که نمی‌دانیم از کدام منبع تغذیه می‌شود.آیا من فقط قرار است مصرف‌کننده این امکانات باشم؟! وقتی حاضر نیستم برای یک دقیقه به سال‌ها پیش برگردم عضو سردار شدن یعنی حال خوب و خدمت ،خدمت هم یعنی آموزش. و این را باید بدانیم با عضو شدن در لژیون سردار هیچ برتری نسبت به هیچ شخص دیگری ندارم

ولی کسانی هستند که از بیرون مارا نگاه می‌کنند و ما باید رفتارمان منشمان و کردارمان فراتر از حد معمول باشد تا برایشان سؤال شود این شخص در کجا فراتر از ما آموزش می‌گیرد که این‌قدر جذاب شده است؟ یعنی باید اصل وجودی من اعتبار ببخشد به جایگاه من در لژیون سردار.تک‌تک ما وظیفه‌داریم پیام لژیون سردار را انتقال بدهیم نه‌فقط ماهی یک‌بار در آن حاضر شویم.نه به عهده نگهبان جلسه است نه به عهده دبیر نه به عهده کمک راهنما ،به عهده تک‌تک اعضای لژیون سردار است.اگر توان آن را در خود ندارند باید به وجود بیاورند کسی که می‌خواهد عضو لژیون سردار بشود باید توان مالی را قبل از آن در خود به وجود بیاورد نباید شور و هیجان او را بگیرد و تعهدی بدهد و در پرداخت آن ناتوان باشد خیلی‌ها پول رادارند اما توان پرداخت آن را ندارند برای دادن صد هزارتومان در خیریه هزاران سؤال می‌پرسند اما در کنگره حتی اگر هزار تومان کارت بکشید می‌دانید برای چه مصرف می‌شود و کجا می‌رود.

حتی جناب مهندس گفتند کسانی که پهلوان می‌شوند اگر ۶ ماه بیایند و بگویند پولم را می‌خواهم و احتیاج دارم به آن‌ها برمی‌گردانیم.ما می‌دانیم شعبه‌ای که درون آن هستیم از کمک‌های خودمان یا آدم‌هایی که خیلی قبل‌تر از ما بوده‌اند و پول پرداخت کردند تا چنین فضا و امکاناتی تهیه شود.به‌غیراز این مسئله می‌دانیم برای دانشگاه و آزمایشگاه هم‌خرج می‌شود و کنگره پایش را فراتر  از درمان اعتیاد گذاشته است و بر روی بیماری‌هایی مانند سرطان خون رحم و پروستات تحقیقات انجام می‌دهند. آن‌هم به کمک همه اعضا و خدا قوت میگویم خدمت جناب مهندس و کسانی که با ایشان همکاری می‌کنند.اما با تمام این صحبت‌ها کنگره منتظر پرداخت پول ما نمی‌شود و ثابت کرده است نیازی به دست‌دست کردن‌ها ندارد تا پولی را بدهیم کنگره و جناب مهندس بسیار زیاد عاشقان و‌ مجنون دارد که دیوانه کنگره و هدف‌های جناب مهندس هستند.آدم‌ها دوست دارند همیشه پولشان را جایی سرمایه‌گذاری کنند که زحمت کمی بکشند اما پولشان چند برابر شود عضو لژیون سردار شدن همان سرمایه‌گذاری است.ولی سرمایه‌گذاری برای جایی که حسابت با شخص خاصی نیست عاشق را حساب با عشق است با معشوق چه حساب شما پولتان را جایی می‌گذارید که کم‌آوردن بالا کشیدن بی‌ارزش شدن و .. در خصلت‌های آن نیست. وعده آن به‌حق است خداوند می‌گوید آیا کسی از شما هست به من وام نیکو بدهد،آن اندازه‌ای که خدا را می‌شناسیم می‌دانیم هرچه برکت و رحمت  و مغفرت در این هستی وجود دارد همه از آن خداوند است .چگونه می‌توانم خود من به خداوند خودم وام بدهم کسی که سرچشمه تمام این‌ها است.خیلی از ماقبل از اینکه عضو لژیون سردار بشویم چی بودیم و الآن که عضو شده‌ایم چه هستیم .قرار نیست ۶ میلیون را در سردار ۶۰ میلیون برداشت کنیم اما ممکن است گره‌هایی در زندگی‌مان باز شود که ارزش هرکدام ۶۰ میلیون هست. البته باید توجه داشت در زندگی همیشه گره و مشکلات وجود دارد و بدون آن‌ها نمی‌شود.اینکه من عضو لژیون سردار بشوم انتخاب شدنی است اگر اینجا نشسته‌ایم یعنی همه ما انتخاب‌شده‌ایم

باید خواسته قوی داشته باشیم تا خواسته نباشد اتفاقی نمی‌افتد وقتی خواسته خدمت داشته باشی خدمت به سمت تو می‌آید و به خودتان ببالید که خواسته شما آن‌قدر قوی بوده است که الآن در لژیون سردار حضور دارید.کنگره هیچ زمانی پولی نبوده است و همه‌چیز برایمان رایگان بوده است اما میدانیم که کنگره هزینه دارد بقول آقای زرکش حتی صندلی‌هایی که روی آن می‌نشینیم هزینه دارد برق آب کولر بخاری تمام این‌ها هزینه دارد. و کسی که وارد کنگره می‌شود ورهجوی سفر اول باید ۶ ماه اول متوجه شود که همه چیز در کنگره رایگان است اما بعد ۶ ماه وظیفه من کمک راهنما است که به او بفهمانم هیچ‌چیز درون هستی رایگان به کسی داده نمی‌شود و هر چیزی بهایی دارد.بهشت را به بها می‌دهند نه به بهانه.خصوصاً رسیدن به حال خوش بها دارد برای اینکه به خال خوش برسیم باید خدمت کنیم و مهم‌ترین جا برای خدمت عضو شدن در لژیون سردار است .

من به‌عنوان کسی که عضو لژیون سردار هستم نیامده‌ام که هزینه‌ها را کم کنم همه اعضای کنگره در مورد مسائل مالی کنگره باید مشارکت داشته باشند .اگر عضو لژیون سردار هستید یعنی داریم قدردانی خود را به جناب مهندس نشان می‌دهیم و ارتقا می‌دهیم.هیچ برتری هم نسبت به دیگران نداریم.ما برای کنگره‌ای که حال خوش را به ما داده است چه کرده‌ایم؟کنگره به من آموزش دوری از ضد ارزش و رفتن به سمت ارزش‌ها خوبی و محبت صبر و استقامت پس‌انداز کردن را یاد داد مسافر من که یک مصرف‌کننده بود را از من گرفت و به کسی که می‌شود به او تکیه کرد به من تحویل داد.مسافری که حتی پول سیگارش را از من می‌گرفت اکنون خودش عضو لژیون سردار است.حالا بیایم بگویم من در قبال کنگره چه کرده‌ام؟ بگویم من عضو لژیون سردارم ؟پایه‌های علمی کنگره که اصلاً خللی در آن وارد نیست آن‌قدر ناب زلال هست که فقط در انتقالش می‌توانم کمک کنم ولی درباره پایه‌های مالی باید ببینم چه‌کار می‌توانستم بکنم ؟

جناب مهندس فرمودند هر سیستمی سه‌پایه دارد نیروی انسانی نیروی متخصص و نیروی مالی نیاز دارد .آقای امین در سی دی الگو فرمودند من خودم نیروی متخصص هستم و استاد جهان‌بینی‌ام و نیروی انسانی هم محسوب می‌شوم پس دیگر احتیاجی نیست که در قسمت مالی دخالتی داشته باشم ولی دیدم اگر بخواهم از درون تغییر کنم باید در قسمت مالی مشارکت داشته باشم یعنی دارند و امسال پهلوان شدند به من نوعی درس می‌دهند اگر نیروی متخصص و انسانی هستید باید نیروی مالی هم باشید یا اگر فقط مالی هستید باید متخصص هم بشوید من خیلی دوست دارم از جایگاه سردار بودن ارتقا پیدا کنم.به خانم سمیرا عزیزم برای پرداختی پهلوانی تبریک میگویم به دنورهای محترم نیز همین‌طور و امیدوارم به تعداد دنورها و سردارها اضافه شود.متشکرم به صحبت‌های من گوش کردید

تایپ:  همسفر آناهیتا(لژیون دوازدهم)
عکاس: همسفر فاطمه رنجبران(لژیون چهاردهم)
ویراستاری و ارسال: کمک راهنما همسفر مریم(لژیون نهم)

 

همسفران نمایندگی میرداماد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .