English Version
English

بنیان یعنی اساس و پایه هر چیز

بنیان یعنی اساس و پایه هر چیز

شما را به خواندن مقاله ای از مسافر محمد کاویان دعوت می کنیم 

(قُلْ یا عِبَادِی الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَی أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ/ بگوای بندگانی که به خود ظلم نمودید، از رحمت خداوند نا امید نگردید)
(کلام‌الله شریف/سوره زمر/ آیه ۵۱)

بنیان کلمه‌ای باریشه‌ای عربی بوده که معنای آن ریشه، اساس، بنیاد و پایه یک ساختار است. اعراب به یک ساختمان و اجزایش به صورت تمام و کمال بنیان می‌گویند و منظور از بنیان در کلمات محاوره‌ای آن‌ها معمولا زمین و تمام اجزا و سازه‌های یک ساختمان است. سوال اصلی و اساسی اینجاست که چرا ما در کنگره۶۰  از کلمه «بنیان» به‌جای بنیان‌گذار استفاده می‌کنیم؟ تفاوت میان این دو واژه چیست و اصولاً بنیان به چه چیز اطلاق می‌گردد؟

همه ما خوب می‌دانیم که در ۱۵ آذر سال ۱۳۷۶ برای اولین بار در تاریخ بشر و از روز الست تاکنون، شخصی به نام مهندس دژاکام توانستند طی یک پروسه ده‌ماهه روش درمان اعتیاد را کشف کرده و اولین قدم برای مهار آتش ویرانگری به نام اعتیاد را بردارند. در طول هزاره‌ها، قرن‌ها و سال‌ها چه کسی می‌داند چه تعداد انسان قربانی بیماری اعتیاد شده‌اند؟ چه کسی می‌داند چند خانواده در اثر اعتیاد از هم پاشیده و به قعر تاریکی و فلاکت کشیده شدند؟ آیا کسی از تعداد انسان‌هایی که در آتش این اهریمن سوخته‌اند اطلاعی دارد؟

این انقلاب بزرگ در سال ۷۶ به سرانجام رسید، انقلابی که نشان می‌داد انسان با یاری خداوند و نیروهای مافوق به بیماری و جهنم حاصل از اعتیاد غلبه کرده و راهی برای درمان آن یافته است، آن‌هم به‌وسیله مصرف‌کننده‌ای که تا غرق شدن در مرداب اعتیاد فاصله چندانی نداشته است. سال ۷۶ مشعلی روشن گردید که دیگر خاموشی نداشت زیرا روشن‌کننده آن فرمانش را از مبدأ آفرینش دریافت نموده بود. زیرا زمان آن فرارسیده بود که ناله مردان و زنان از بیماری اعتیاد پایان یافته و نسیم آرام الله به‌تمامی آبادی‌ها و شهرها بوزد.

جناب مهندس دژاکام در سال ۷۶  پس از کشف و درمان قطعی بیماری اعتیاد که روش «D. S. T» نام‌گذاری گردید کنگره۶۰ را بنیان نهادند و به این دلیل است که ایشان بنیان کنگره۶۰ خطاب می‌شوند. به این دلیل که ایشان تمام مراحل این متد درمانی و این کشف عظیم را پایه‌ریزی کرده و تمام اجزای آن برگرفته از تفکر ژرف و آسمانی ایشان است.  اما کسانی که بنیان‌گذاران هستند معمولاً مسئله‌ای را که در گذشته موجود بوده را با تغییر و نگرشی نو، تبدیل به پدیده‌ای نوین می‌کنند. به‌طور مثال شرکت اپل با نگرشی تازه گوشی‌های هوشمند جدیدی را روانه بازار کرده و تکنولوژی پیشرفته‌تری را در زمینه تلفن همراه ارائه کرد ولی کاشف این تکنولوژی به حساب نمی‌آیند. حال اینکه در کنگره عکس این مسئله صادق بوده و مهندس دژاکام تئوریسین و کاشف صفر تا صد متد درمان اعتیاد هستند.

در کنار این عمل عظیم و بزرگ، نمی‌توان از نقش مهم و کلیدی تمام کسانی که در استحکام این بنای الهی تلاش و کوشش می‌نمایند به‌سادگی گذشت. افرادی که با مسئولیت‌های متفاوت و تنها برای حفظ کرامت و احیای انسان سال‌های سال در تلاش بوده و بامحبت و خدمت بلاعوض، افراد بسیاری را انگشت‌به‌دهان خدمات و فعالیت‌های خود کرده‌اند. خدمتگزارانی که در قالب دیده‌بان، ایجنت، مرزبان، راهنما، کمک راهنما، پهلوان، دنور و… علاوه بر خدمت رایگان و بلاعوض، هزینه‌های این سازمان مردم نهاد را با جان و دل پذیرا بوده و با جان و مال خود برای رهایی انسان‌ها تلاش می‌کنند.

انسان‌های از یاد رفته‌ای که اکنون به مقام و جایگاه انسانی خود بازگشته و با آموزش و سپس خدمت بنای بنیانی را که جناب مهندس بر زمین نهادند تحکیم می‌بخشند.

۱۵ آذر ماه سال ۱۴۰۰ مصادف با رهایی جناب مهندس دژاکام است. این هفته بر اساس دستور جلسات کنگره۶۰ هفته بنیان نامگذاری شده و به فرموده بنیان محترم کنگره۶۰؛  این هفته تولد همه کسانی ا‌ست که در کنگره به درمان رسیده و حضور دارند.

ضمن گرامیداشت و تبریک این هفته بزرگ خدمت تمامی اعضای محترم، جهانی شدن و گسترش دانش راستین کنگره۶۰ را از خداوند بزرگ خواستارم. باشد که در این امر مهم و الهی سهیم باشیم.


محمد کاوریان
کمک راهنمای لژیون دوم نمایندگی دلیجان
هفته بنیان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .