English Version
English

کلید حل مشکل

کلید حل مشکل

آقای مهندس می‌فرمایند اگر شما بخواهید دری را بازکنید، احتیاج به کلیددارید و بدون داشتن کلید خیلی سخت می‌توانید دری را بازکنید، ما نیز برای باز کردن قفل‌های زندگی‌مان نیاز به کلیدداریم.

در علم به همین صورت است و علم چیز پیچیده‌ای نیست بلکه باید کلید آن را پیدا کرد. مثلاً در‌گذشته خیلی از بیماری‌ها غیرقابل ‌درمان بودن ولی امروز خیلی از آنها قابل‌درمان هستند، آدم‌ها هم کلید دارند اگر بخواهیم به درون آنها نفوذ کنیم، باید محبت آنها را جذب کنیم و برای جذب نیاز به محبت داریم.

البته خیلی از ما آدم‌ها در کینه‌توزی و دشمنی مهارت داریم که اگر کلید را پیدا کنیم، خیلی از مشکلات حل می‌شود و مسئله مهم این است که خود ما باید بگردیم و کلید حل را پیدا کنیم. بعضی‌ها که از افسردگی رنج می‌برند، خیال می‌کنند با خوردن قرص می‌توانند درمان شوند، درصورتی‌ که آن درمان مقطعی است، مثال ماشینی که تایرهای آن پنچر است و ما فقط آن را باد می‌کنیم و نصف راه را با آن تایر می‌رویم، ولی دوباره باید آن را باد کنیم.

افسردگی یک بیماری جسمی روانی است، بیماری‌های پارکینسون، و یا اسکیزوفرنی در اثر به هم خوردن سیستم ایکس به وجود می‌آید. کم‌ و زیاد شدن اندرفین و دوپامین و انکفالین می‌تواند باعث چنین بیماری‌ها شود و بهترین راه این است که ازنظر تفکر وجهان بینی در مسیر قرار بگیرند تا کمک کند سیستم ایکسشان راه‌اندازی شود.

آقای مهندس می‌فرمایند: ما باید مثال اصوات موسیقی باشیم، یک نت موسیقی به‌خودی‌خود معنا ندارد و خیلی جذاب نیست و در کنار نت‌های دیگر معنا و زیبای پیدا می‌کندو ماندگار می‌شود، تک‌تک ما در جهان هستی کارهایی که انجام می‌دهیم، مثل همین نت‌ها است، اگر این نت‌ها کنار هم قرار گیرند و زیبا شود نتیجه زیبایی می‌شود، وگرنه از صبح تا شب فقط غر بزند بعد بگوید چرا شوهرم مرا دوست ندارد، خوب باید گفت تو نت قشنگ نمی‌زنی که او دوستت داشته باشد.

به قول دکتر الهی قمشه‌ای که می‌گفتند: فیلم خود را بگیرید  و بگذارید جلوی خودتان و ببینید آیا می‌خواهید جلوی همه پخش کنند: با فرزندم چطور حرف زدم؟ با مادرم چطور حرف زدم؟ اگر حاضر نیستی بقیه این فیلم را ببینند، یعنی خوب نیستی و این‌یک تعریف از تقوا است که تمام اعمالت را روی سرت بگذاری و بروی توی بازار دور بزنی و شرمنده نشوی.

خداوند این مکان را به ما داد که هرروز خودمان را اصلاح کنیم. آیا مغفرتی بالاتر از این است که هرروز با محاسبه نفس می‌توانی خودت را اصلاح کنی؟

ما به‌عنوان همسر، چه مرد چه زن باید وظیفه خودمان را انجام دهیم و توقع نداشته باشیم آنطورکه دوست داریم با ما رفتار شود، وقتی این توقع کنار برود معجزه‌هایی در زندگی رخ می‌دهد که باورکردنی نیست. توقع قلب انسان را چرک می‌کند و باعث می‌شود که قلب انسان را غبار بگیرد و از طرف دیگر مدام درگیر هستیم. ما باید هر کاری را با عشق انجام دهیم، آقای مهندس می‌فرمایند: اگر من خودم درگیر یک گره بزرگ باشم، حرف من روی شما تأثیر نخواهد گذاشت. برای اینکه بخواهیم تصویر ذهن ما با واقعیت یکی شود، یعنی آنچه ما به آن فکر می‌کنیم با آنچه می‌خواهیم یکی شود سه شرط لازم است؛

باید بدانیم که هیچ موجودی به میزان خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی‌کند.

اگر با همه کاوشگران هم‌نشین شویم اما خودمان کاری نکنیم فایده‌ای ندارد.

باید توان عقلی و حسی مایکی شود یعنی باید تفکر کنیم و از ضد ارزش‌ها دوری‌کنیم.

 

منبع کنگره 60 : وبلاگ همسفر الهه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .