English Version
English

رسانه‌ها و صدا و سيما در آگاه‌سازي آحاد جامعه نسبت به خطرات مواد مخدر تلاش كنند

رسانه‌ها و صدا و سيما در آگاه‌سازي آحاد جامعه نسبت به خطرات مواد مخدر تلاش كنند

به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس، دكتر رحيم زارع نماينده مردم شهرستان‌هاي آباده، بوانات و خرمبيد در مجلس شوراي اسلامي به همراه محمدرضا زارع فرماندار شهرستان آباده در دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان فارس حضور يافتند. 

دكتر رحيم زارع در ديدار با محمدرضا ابراهيمي دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان فارس، اطلاع‌رساني در حوزه مبارزه با مواد مخدر را مهم دانست و بيان داشت: رسانه‌ها و بويژه صدا و سيما مي‌بايست در امر اطلاع‌رساني و آگاه‌سازي آحاد جامعه در حوزه مبارزه با مواد مخدر تلاش كنند چرا كه مي‌توانند با انتقال اطلاعات مفيد و به موقع خانواده‌ها را از عواقب و آسيب‌هاي ناشي از پديده شوم اعتياد مطلع كنند. 

وي در ادامه افزود: راهكارهاي فرهنگي و اطلاع‌رساني صورت‌پذيرفته توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر و به تبع آن شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر فارس بويژه در سال‌جاري مؤثر بوده و مي‌بايست اين امر با وسعت بيشتري ادامه يابد. 

سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در ادامه اظهار داشت: حضور و بازديد دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان‌هاي استان اقدامي خوب و اثر مثبتي در اطلاع‌رساني در حوزه مبارزه با مواد مخدر داشته است. 

دكتر زارع، احساس مسئوليت در تمامي حوزه‌ها بويژه حوزه مبارزه با مواد مخدر را مهم برشمرد و گفت: قطعاٌ موفقيت‌هاي حاصل شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان طي چند سال اخير و بويژه در سال‌جاري مديون فعاليت‌ و تلاش‌هاي مؤثر جناب آقاي دكتر احمدي استاندار فارس و مسئولين در شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان، دادگستري، اداره اطلاعات، نيروي انتظامي و ساير دستگاه‌هاي مرتبط بوده كه اين نشان دهنده‌ي احساس مسئوليت و عزم راسخ در امر مبارزه با پديده‌ي شوم مواد مخدر است. 

نماينده مردم شهرستان‌هاي آباده، بوانات و خرمبيد در مجلس شوراي اسلامي، افزود: در سال‌جاري فعاليت دكتر جزيني و همكاران ايشان در ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور بسيار چشمگير بوده و پيشنهادهاي زيادي از سوي اين ستاد به مجلس شوراي اسلامي ارايه شده است كه خوشبختانه در كميسيون اقتصادي نظرات مثبت بوده و اميدواريم بتوانيم در بحث اختصاص بودجه‌هاي سالانه كمك مؤثري در حوزه مبارزه با مواد مخدر داشته باشيم. 

سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود ضمن قدرداني از فعاليت‌ها و اقدامات دبيرخانه شوراي هماهنگي استان در جهت مبارزه با بليه شوم مواد مخدر، بيان داشت: خوشبختانه فعاليت‌هاي خوبي از سوي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان بمنظور مقابله و مبارزه جدي با معضل مواد مخدر انجام گرفته است كه اميدواريم اين روند همچنان ادامه داشته باشد. 

دكتر زارع در پايان سخنان خود گفت: پيشنهاد مي‌نمايم دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان برنامه‌ريزي لازم بمنظور برگزاري نشستي با مجمع نمايندگان استان داشته و در اين نشست به تشريح اقدامات صورت پذيرفته پرداخته تا زمينه‌هاي لازم بمنظور حمايت بيش از پيش نمايندگان محترم از طرح‌ها و پيشنهادهاي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر انجام پذيرد. 

در ابتداي اين ديدار محمدرضا ابراهيمي دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر فارس به تشريح عملكرد و اقدامات صورت پذيرفته در راستاي مبارزه با مواد مخدر در سطح استان پرداخت و گفت: پس از استقرار دولت يازدهم و انتصاب دكتر احمدي بعنوان استاندار و رييس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر در استان فارس، نگرش استاني در حوزه مبارزه همه جانبه با مواد مخدر دچار تحولات و تغييرات كيفي گرديده است. 

وي در ادامه بيان داشت: با برنامه‌ريزي و تعامل موثر دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان با ساير دستگاه‌هاي استاني توانسته‌ايم در این مدت و بخصوص در نه ماهه سال‌جاري جايگاه برتر را در بين استان‌هاي كشور به خود اختصاص دهيم. 

محمدرضا ابراهيمي به تشریح اهداف و سیاست های ستاد مبارزه با مواد مخدر پرداخت و افزود: از مهمترین اولويت‌هاي ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور و به تبع آن دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان ايجاد يك جنبش فراگير در راه مبارزه با مواد مخدر، مبتني بر سياست هاي كلي نظام در امر مبارزه با مواد مخدر ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) با بکارگیری توان و ظرفيت‌هاي موجود اعم از دولتي و غيردولتي و استفاده از نقش موثر افراد تاثیرگذار بوده که در اين مسير و در جهت استفاده بهینه از فرصت‌ها از هيچ تلاش و کوششی دريغ نخواهیم نمود. 

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان بر تعامل سازنده و موفق دستگاه‌هاي استاني در امر مبارزه با مواد مخدر اشاره نمود و بيان داشت: بحمداله با وجود روحيه جهادي و بسيجي در مديران استان، توانسته‌ايم نسبت به امر مبارزه با مواد مخدر موفق عمل نماييم که این امر با قدرت هر چه تمام تر در جهت تحقق جامعه عاری از اعتیاد ادامه خواهد داشت. 

محمدرضا ابراهيمي در پایان سخنان خود خواستار حمايت بيش از پيش نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي از ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و همراهی آنان در مسیر مبارزه با معضل 


 منبع خبر: روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس93.11.08 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .