English Version
English

کارگاه آموزشی خصوصی مسافران ( نمایندگی قزوین )

کارگاه آموزشی خصوصی مسافران ( نمایندگی قزوین )

جلسه ششم از دور هفتم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره 60 نمایندگی قزوین در روز دوشنبه مورخ 93/04/30 با دستورجلسه "وادی یازدهم و تأثیر آن روی من "با استادی آقای حسین غفوری (کمک راهنمای محترم نمایندگی کرج) ، نگهبانی آقا اکبر و دبیری آقا عبدالله رأس ساعت 18 آغاز به کار نمود .

خلاصه سخنان استاد :

استاد ضمن ابراز خوشحالی از حضور در نمایندگی قزوین اذعان داشتند که کنگره برای ما در هر شعبه‌ای همانند زادگاه خود ماست و هرگز در آن شعب غریب نخواهیم بود علی‌الخصوص نمایندگی قزوین که با بچه‌های قدیم کرج شکل‌گرفته و از این بابت سپاسگزارم که توانستم امروز در کنار شما باشم چراکه در این مدتی که زحمت کشیدند تا شعبه را راه‌اندازی کرده و به این جایگاه برسید ، قسمت نشد در خدمتتان باشم .

ایشان در ادامه در خصوص دستورجلسه هفتگی که وادی یازدهم می‌باشد فرمودند :

همه ما همانند وادی‌های کنگره 60 زنجیروار به هم متصل هستیم . سالیان سال مسافت‌ها را طی کردیم و گمان می‌کردیم که حال خوش به دست می‌آوریم اما این اتفاق نمی‌افتاد . اگر من شاید تا نزدیکی قزوین هم نزد دوستانم می‌آمدم و ساعت‌ها زمان می‌گذاشتم و گمان می‌کردم که به حال خوش می رسم و به دلیل اینکه اطلاعات و آگاهی نداشتم ، دیدگاهم این‌گونه بود . امروز به واسطه آموزشی که در کنگره گرفتم ، آموختم که بدون مصرف کردن ، سالم زندگی کردن و آن فرق نگاه که در زندگی من اتفاق می‌افتد ، همه آن‌ها را هضم می‌کند .

چشمه‌های جوشان و رودهای خروشان که در وادی 11 به آن اشاره می‌شود ، در اندرون من و شما نهفته است ، فقط کافی است یک الفبائی به ما داده شود که به واسطه آن الفبا آموزش گرفته و جلو بیایم و طی طریق کنیم و در نهایت به هدف خود برسیم . در قسمت اول وادی مطرح می‌کند که در آن صفحه سفید نقاشی ، تاریکی را در وجود خودم به وجود آوردم و یک نقطه سیاه در آن صفحه سفید انداخته و شیطان را دعوت کردم . زمانی که آگاهی نباشد ، تا آخر خط هم می روم و گمان می‌کنم که یک سرو گردن هم از دیگران بالاترم و اگر دیگران تسلیم شیطان شدند ، من به آنجا نمی رسم .

قسمت بعدی را این‌گونه مطرح می‌کند که ؛ دو ویژگی درون من وجود دارد که خوبی‌ها و بدی‌هاست . خیلی از مسائل ما به مرور زمان حل می‌شوند و یک شبه امکان‌پذیر نیستند . در نوشتارها نیز عنوان‌شده که مدت زمان لازم برای آموزش جهان‌بینی مشخص نیست و به عنوان مثال ؛ من نمی‌توانم یک شبه به لذت بیدار شدن در صبح زود برسم و این لذت بردن جایگاه خوبی و بدی است و تا زمانی که ؛ چیزی را جایگزین نکنم ، خوبی را احساس نمی‌کنم و این جایگزین ، همان صبوری است که می‌طلبد و از همان جا دلگرم می شوم که باشم و الباقی آن خود در مسیر مشخص می‌شود .

اینکه چه مقدار از این آموزش را بتوانم در مسیر کاربردی کنم ، تنها به خودم بستگی دارد و اگر قرار باشد با کوچک‌ترین مشکلی از راه بدر شوم، دیگر چشمه جوشان نیستم . امروز یاد گرفتم که در یک نقطه‌ای آن آب چشمه بیرون می زند و باید از ارتفاعات نشأت بگیرد . آن باران زمستانی است که آب را ذخیره می‌کند . اگر من امروز شاگرد خوبی هستم ، از ذخیره کردن همان برف و باران در زمستان است.

استاد در ادامه خطاب به عزیزانی که در سفر اول قرار دارند فرمودند :

اگر قرار است سفرتان طولانی شود ، این آب را هرز می‌دهید و آن مخزنی که سالیان سال با گرفتن آموزش‌ها ذخیره کردید ، از بین خواهید برد . پس اگر به خودتان بیائید ، آن چشمه جوشانی که خداوند در اختیار شما قرار داده و همیشه هم تولید می‌کند را در اختیار دارید وگرنه آن فتیله چراغ را بالا کشیده و مصرف می‌کنید و در نهایت ؛ زندگی شما متلاشی خواهد شد . اگر این خرابی ادامه‌دار شود ، قطعاً صبر یک همسفر دیگر جوابگو نبوده و تبدیل به نقطه آشوب خواهد شد .

این اختلاف پتانسیل برای جاری شدن ، برای من و شماست . یک رود برای جاری شدن ، از خیلی موانع می‌گذرد و مسیر زندگی خود را ادامه می‌دهد . اگر امروز مسیر درمان مشخص‌شده ، باید صبوری کنیم و گوش به حرف راهنما باشیم . اگر من برای خودم راهنمای خوبی بودم ، می‌توانستم بیرون از کنگره اعتیادم را درمان کنم . حال برای اینکه درمان شوم ، نباید در هفته چند ساعت برای درمان خود زمان بگذارم ؟!

خدمت کردن پایه جوشان شدن است و تمام قوانین کنگره قانونمند نوشته و اجراشده تا یک مکان امن برای ما هموار شود تا حال خوش را تجربه کنیم و از این نعمتهائی که در اختیارمان است ، نهایت لذت را ببریم.

در وادی مطرح‌شده که تعادل یک قانون است . افراط و تفریط را من انسان به وجود می‌آورم . اینکه من انسان متعادلی باشم یک قانون است و ارزش ندارد که من آن تعادل را به هم بریزم . به گفته جناب مهندس : تمام صفات ضد ارزشی در آن بُعد نیز همراه ماست. اگر می‌گویند دروغ نگو ، دلیل آن این است که سطح انرژی شما پایین می‌آید و این حرکت کردن برای همه ما در شرایط فعلی اتفاق خواهد افتاد . اگر در مسیر کنگره حرکت کنیم ، از مسیر معنویات به مادیات نیز خواهیم رسید .

منبع : وبلاگ نمایندگی قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .