English Version
English

هر کدام از ما رسالتی داریم

هر کدام از ما رسالتی داریم

هشتمین جلسه از دوره دهم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰ نمایندگی بیهقی سبزوار در روزهای دوشنبه با استادی همسفر زهره، نگهبانی همسفر مریم و دبیری همسفر فاطمه با دستور جلسه «وادی دوم و تأثیر آن روی من» در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان زهره هستم همسفر؛ از نگهبان جلسه تشکر می‌کنم که استادی جلسه را به من سپردند تا در کنار شما آموزش بگیرم و خدمت کنم. وادی دوم می‌گوید که هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به این دنیا نمی‌نهد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.

به قول جناب مهندس تمام وادی‌ها قوانین درست زندگی کردن هستند و مانند دانه‌های زنجیر به هم متصل هستند. برای این‌که به حال خوش برسیم باید از وادی اول که تفکر هست تا وادی چهاردهم که وادی عشق و محبت هست اجرا و عملی کنیم. در وادی دوم از ناامیدی حرف می‌زند، معمولاً افراد ناامید چراهایی در ذهنشان به وجود می‌آید؛ مثلاً چرا به این دنیا آمدیم؟ چرا زندگی من این‌گونه شد؟ و سؤال‌های بسیار دیگر و افکار منفی و افسردگی و ناراحتی نیز در کنارش، به ذهن پریشان آن‌ها هجوم می‌آورد.

مثل خود ما که زندگی کنار یک مصرف‌کننده داشتیم. ازآنجایی‌که بعضی‌اوقات به او نیاز داشتیم و در کنارمان نبود، تکیه‌گاه نداشتیم در مسافرت‌ها و مهمانی‌ها نبود، این افکار وارد ذهن پریشان ما می‌شد و به هم می‌ریختیم و این سؤال در ذهنمان می‌آمد که چرا من؟ مگر خدا با من چه مشکلی دارد؟ و این‌گونه سؤالات؛ بنابراین احساس پوچی و بی‌ارزشی می‌کردیم. ولی با آمدن در این مکان فهمیدم هرکدام ازما یک رسالت و وظیفه‌ای داریم.

مهم‌تر این‌که به این افکار پوچ بها ندهیم و بزرگش نکنیم، چون انرژی ما را می‌گیرد ناامیدمان می‌کند و دچار افسردگی می‌شویم. مثل جوانانمان که وقتی به هدفشان نمی‌رسند یا شکست می‌خورند، از زمین و زمان شکایت دارند وبه خانواده خود گله می‌کنند چرا شما که توانایی نداشتید من را به این دنیا آوردید ما چه گناهی داریم و با این افکار شاید دست به خودکشی هم بزنند.

خلقت همه هستی چه حیوانات وجه انسان‌ها همگی هدفمند بوده است و هرکدام از آن‌ها رسالت و وظیفه‌ای دارند. حتی خدا از خلقت کرم هدف داشته چراکه وجود کرم باعث نفس کشیدن خاک می‌شود و گیاهان بهتر رشد می‌کنند. خدا از وقتی ما را خلق کرد، حواسش به ما بوده است و پشتیبان ما هست. وقتی وارد کنگره شدید، می‌توانید با آموزش‌های ناب و تجربه و تفکر سالم و عقل سالم در مسیر ارزش‌ها حرکت کنید و بدانید که در این راه سه نیروی القا، احیا و تحرک شما را یاری می‌کنند و در رسیدن به هدف هیچ‌وقت دیر نیست.

ما فرمانروای جسم خود هستیم. توانایی‌هایمان را روز‌به‌روز تقویت کنیم و هدف گم‌شده خود را پیدا کنیم. امیدوارم کسانی‌که تازه پا به اینجا گذاشته‌اند سریع‌تر به حال خوش برسند. ممنونم از این‌که به حرف‌های من گوش دادید.

اعلام نمرات برتر آزمون فروردین‌ماه


تایپ: مریم همسفر مهدی لژیون یکم
ویراستاری و ارسال به سایت: همسفر اشرف (لژیون دوم)

همسفران نمایندگی بیهقی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .