English Version
English

مشارکت مکتوب؛ سه فاکتور مهم آموزشی در کتاب 60 درجه

مشارکت مکتوب؛ سه فاکتور مهم آموزشی در کتاب 60 درجه

سلام دوستان لیلی هستم، همسفر

مهندس دژاکام، پس از موفقیت در ابداع و به‌کارگیری  متد DST و اطمینان از اجرای آن و رسیدن به درمان قطعی، نوشته‌های خود را در به‌کارگیری این روش، تحت عنوان کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر، منتشر نمودند. کلیه مطالبی که در این کتاب توسط نویسنده، نوشته‌شده است، دارای پشتوانه علمی و تجربی و مستند می‌باشد. در کنار نویسنده، در این کتاب استادانی حضور دارند که گفته‌های آن‌ها بسیار بااهمیت می‌باشد و به این مجموعه عطر و رنگ دیگری داده است.

کتاب عبور از منطقه، سخنی است که ازدل‌برآمده است و به‌قول‌معروف بر دل هم می‌نشیند. این کتاب در نوع بی‌نظیر است، زیرا از سه فاکتور مهم آموزشی، همزمان استفاده کرده است؛ یعنی متن، تصویر و موسیقی. شاید تعجب کنید که موسیقی درون این کتاب به چه مفهوم است  و نوشته‌های کتاب در کنار تصاویر، حقیقتاً مطلب را طوری تفهیم می‌کند که نمی‌توان توضیح داد. هرکدام از تصاویر کتاب دارای نت، ملودی و موسیقی خاص خود می‌باشد که تاکنون موسیقی چند تصویر آن ساخته‌شده است

باید بگوییم که کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر، ضمن تشریح صورت‌مسئله اعتیاد و شکافتن گره‌های کور بیماری اعتیاد که تا به آن روز کسی به آن‌ها توجه نکرده بود، همگام با نویسنده پیش می‌رود، اتفاقات و رویدادهای روزانه و تغییرات ناشی از کاهش مصرف و راه‌اندازی سیستم ایکس و به‌طورکلی، عملیات تیپرینگ و پیاده کردن متد DST را به‌سادگی و شیرینی توضیح می‌دهد. زیربنای علوم جهان‌بینی کنگره 60، یعنی 14 وادی، تحت عنوان قانون، در این کتاب مطرح می‌شود.

تصاویر روی کتاب 60 درجه که رنگ‌آمیزی آن خیلی هم دل‌نشین هست و برگرفته از آسمان، نور خورشید، ابر، دریا، کوه، چمن و کویر نشانگر عظمت، رحمت و قدرت خداوند می‌باشد. همان‌طور که در بالای کتاب اسم الله را مشاهده می‌نمایید و این تصاویر كتاب هرکدام بیان‌کننده پیام‌هایی است.

تصویر اول: سرما، یخبندان و یك ماشین كه این ماشین بیانگر جسم انسان است و راننده آن روان یک مسافر می‌باشد و 60 به این معناست که انسان در این حالت قادر به زیست نمی‌باشد و سرمای سختی كه فرد حتی توان پیاده شدن از ماشین را ندارد و این تصویر راهی است برای عبور از گذرگاه‌های سخت.

تصویر دوم: درخت كوچك پوسیده‌ای كه در اثر مصرف مواد مخدر كرم گذاشته و از بین رفته ولی جوانه‌های كوچكی هم در این میان وجود دارد و بیان می‌کند شخص در حال سفر است و تازه قدم‌هایش را شروع كرده است.

تصویر سومسرمای سخت را گذرانده و درراه سفر است و تأثیرات بروز كرده و یک سری درخت‌های سالمی در كنارش هستند که همان سفر دومی‌ها می‌باشند.

تصویر چهارم: پاییز شده و همان درخت پوسیده‌ای كه داشت ترمیم می‌شد، در حال ریزش است.

تصویر پنجم: شخص در حال غسل در صحراست و باران رحمت خداوندی را نشان می‌دهد و بدی‌ها  را با همان باران می‌شوید و این باران همان بارانی ست كه در لابه‌لای شن‌ها داخل می‌شود؛ اما همان شن‌ها قادر نیستند که آلودگی یک مصرف‌کننده را به خود جذب کنند.

تصویر ششم: در این تصویر فرد رهاشده، غسل داده‌شده و شرایط و موقعیت خوبی دارد و لباس سفیدی بر تن كرده و تمام درختان اطراف او سبز، سبز هستند و مسیر شناخت و آگاهی را نشان می‌دهد و تپه‌ها اطلاعات و آگاهی‌های است كه  ما نیز می‌دانیم كه در لژیون این آگاهی و اطلاعات كسب می‌شود.

تصویر هفتم: ماشینی در یخبندان و خورشید تابیده و انعكاس به چشم آن شخص و روان خود می‌تابد و آن مسافر نیز سعی دارد كه سرعت را در نظر بگیرد و پله‌ها را به‌خوبی طی كند و سقوط نكند.

تصویر هشتم: یخ‌ها آب‌شده‌اند و ماشین در گل‌ولای حركت می‌کند و فرد تلاش می‌کند، خوب حركت بكند و گویی فرد در حال بازپرداخت بدهی است.

تصویر نهم: در این تصویر اسكلت كسانی را نشان می‌دهد كه در همین مسیر اعتیاد قرارگرفته بودند و توانایی خارج شدن از این مسیر را نداشته‌اند و ...این تصویر رعدوبرق بدون باران را نشان می‌دهد و این رعدوبرق طغیانگر شهر وجودی است.

 تصویر دهم: شخص مسافر رهاشده و یک سری مشکلات روحی و روانی به سراغش آمده و درگیر مسائلی شده و به صخره‌ها و سنگ‌ها چنگ می‌زند که کنگره و درمان را اولویت قرار داده و در این مرحله خداوند نیز به او كمك می‌کند.

تصویر یازدهم: اندیشه فرد تغییر كرده و خداوند نیز به این خاطر نعمت و رحمت خود را در اختیار بندگانش قرار می‌دهد  و این نعمات در قابل جوانه‌ها و  سرسبزی‌ها هستند.

تصویر دوازدهم: و در پایان اینكه تصویر اول كتاب در زمستان بود، زمستان تاریك و تصویر دوازدهم نیز در زمستان است، اما زمستانی کاملاً روشن و فردی كه آن روزها نای پیاده شدن از ماشین را نداشت، الآن پیاده كه شده هیچ، هراسی هم ندارد و قادراست که در کوه‌های سر به فلک کشیده اسکی‌بازی كند.

 

نویسنده: کمک راهنمای محترم، همسفر لیلی
وبلاگ نویس: همسفر عاطفه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .