English Version
English

گفت و گو با آقای متولی از دفتر ترویج و آموزش سازمان جنگها و مراتع

گفت و گو با آقای  متولی از دفتر ترویج و آموزش سازمان جنگها و مراتع
لطفا خودتان را معرفی کنید:
من حسینعلی متولی هستم؛ از دفتر ترویج و آموزش سازمان جنگها و مراتع.
نظرتان را در خصوص اتفاقی که برای منابع طبیعی به دست کنگره 60 می افتد و فعالیت هایی که اعضای کنگره 60 در این رابطه انجام می دهند، بیان کنید:
در ابتدا به شما و مجموعه کنگره 60 تبریک می گویم. من چهارمین سالی است که در این مراسم شرکت می کنم. مراسمی به این وسعت که با هماهنگی، دلسوزی و پشتکار انجام می شود. ما به معنای واقعی، معنی تشکل را در کنگره 60 می فهمیم و بر اساس شعاری که دارند و پیگیرانه این شعار را به عمل تبدیل کرده اند؛ ما هر ساله می بینیم که این مشارکت خودجوش اتفاق می افتد. من هم به عنوان عضوی از این تشکل خیلی خوشحال می شوم که هر ساله در این مراسم شرکت کنم.
چگونه می توانیم این فرهنگ را ترویج بدهیم و دیگران را مجاب کنیم که این عمل برای خودشان و برای دیگران مفید است؟
تک تک ما که عضو این جامعه هستیم، بایستی تلاش کنیم و بخواهیم ، بدون توجه به اینکه چه اتفاقاتی می افتد. همه ما باید از خودمان شروع کنیم. نکته بعدی این است که بایستی روی نسل مدرسه ای ها سرمایه گذاری کنیم. آنها می بایست این فرهنگ مشارکت در کارهای عام المنفعه و عمومی مثل حفاظت از منابع طبیعی را از همان دوران کودکی یاد بگیرند که فلسفه کار چیست و چرا ما باید مشارکت کنیم؟ چرا باید درخت بکاریم؟ اصلا تولید اکسیژن چیست؟ همه با جزییات تبدیل شود به رفتار و زمانی که بچه های ما بزرگ می شوند، مسئولیت های مختلفی می گیرند؛ یکی معلم می شود و یکی مدیر می شود. در هر صورت، چون این عوامل برای آنها نهادینه شده است، خود به خود در آینده، ما در این زمینه کاملا بیمه هستیم و نیازی نیست که بخواهیم از طرق دیگر به بزرگسالان یاد بدهیم. یکی از راهکارهای اصلی این است که ما در کودکانمان این فرهنگ حفاظت از طبیعت را نهادینه کنیم.
به نظر شما هزینه کردن برای نگهداری از درختان کاشته شده و مراقبت از آنها واجب تر است یا هزینه کردن برای اینکه درختان بیشتری بکاریم؟
قطعا حفاظت از داشته های ما خیلی واجب تر است؛ یعنی آن چیزی که ما داریم چه به صورت دست کاشت و چه به صورت طبیعی و خدادادی در اختیار ما است خیلی واجب تر است؛ تا اینکه ما بیاییم و هزینه های جدیدی را تقبل کنیم. بایستی در برآورد هزینه هایمان خیلی دقت کنیم و خوب هم هزینه کنیم.
پیامی برای کسانی که در این کار بسیار نیک همیاری می کنند دارید؛ چه در کنگره 60 و چه در گروه های دیگر؟
تک تک کسانی که در اینجا حضور دارند، به مردم جامعه پیام می دهند که یکایک ما باید بخواهیم که یک اتفاق خوبی را رقم بزنیم. در جای جای این عرصه، دوستان با عشق و پشتکار و با نظم خاصی دارند درخت می کارند. یکی از چیزهایی که در کارهای مشارکتی بسیار کم نظیر است، نظمی است که من در اینجا می بینم و همه اینها پیام مثبت و راهکارهای خیلی عالی است. شما به عنوان خبرنگار می توانید کمک کنید تا اینها در سایت های مختلف رسانه ای تر بشود و ما هم تلاش می کنیم تا این نمود مشارکت را بیشتر نشان بدهیم. 
از شما سپاسگزارم.
 
 
 
نگارنده: همسفر اکرم
گزارش وب سایت کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .