English Version
English

متعهد بودن به وظایف؛ گفت‌وگو با همسفر پروین

متعهد بودن به وظایف؛ گفت‌وگو با همسفر پروین
سلام لطفاً به‌رسم کنگره خودتان را معرفی کنید؟

سلام دوستان پروین هستم هم‌سفر. ما با 8 سال تخریب وارد کنگره شدیم. آخرین آنتی ایکس مصرفی گرس و حشیش مدت 13 ماه به روش DST و شربت OT سفر کردیم به راهنمایی آقای زارع و خانم فاطمه والان هم 2 سال و 3 ماه هست که آزاد و رها هستیم.
 
 
برایمان بگویید چه طور با کنگره آشنا شدید؟

من تلاشی برای پیدا کردن کنگره نکردم و اصلاً هم از اعتیاد پسرم خبر نداشتم تا اینکه خودش از طریق یک گروه موسیقی که دوستان صمیمی‌اش بودند و اکثرشان درگیر اعتیاد بودند با کنگره آشنا شد. یک روزآمد و به من گفت که یک جایی را پیداکرده که برای درمان اعتیادش می‌خواهد به آنجا برود. گفتم این‌همه پزشک متخصص و خوب هست بیا برویم پیش متخصصین این حوزه که برایم توضیح داد دوستش توی سه ماه که به کنگره رفته بسیار تغییر کرده و برایش جالب است که بداند کنگره کجاست که در عرض سه ماه می‌تواند آدم را این‌چنین عوض کند و این‌که می‌خواهد به کنگره برود چون فکر می‌کند درمانش در کنگره اتفاق میفتد و من هم برای حمایت از او آمدم.
 

 

چه جایگاه‌های خدمتی را در کنگره تجربه کردید، چرا این خدمت‌ها را انجام دادید؟

وظیفه هرکسی است که هر طور که از دستش برمی‌آید کمک و خدمت کند. من هم درازای خدمتی که از ته دل به من شده و اینکه من عشق را در برخورد همه با خودم می‌دیدم خیلی دوست داشتم اگر کمکی از دستم برمیاید انجام بدهم، یک سال در لژیون مالی بودم، مدتی برای سایت کنگره ترجمه می‌کردم و بعدش هم امتحان دادم برای راهنمای تازه واردین و خوشحالم که توانستم قدمی برای مثبت بودن در کنگره بردارم.


شما در قسمت زبان انگلیسی سایت کنگره فعالیت می‌کنید، چه طور تصمیم گرفتید که این خدمت را انجام دهید؟

وظیفه‌ی خودم می‌دیدم که آنچه در توان دارم به خدمت بگیرم تا محبت کنگره را جبران کنم اوایل هم تعداد افرادی که در این قسمت فعالیت می‌کردند کمتر بود و سهم هر فرد تعداد ترجمه‌های بیشتری برای یک هفته بود. بسیار حس خوبی بود. هم وقتش را داشتم و همچنین برای خودم و تقویت زبانم خوب بود و اشکالاتم برطرف می‌شد و مواردی هم برایم یادآوری می‌شد.



ازنظر شما چرا سایت کنگره 60 دو زبانه است؟
 

به نظر من این موضوع بسیار عالی است زیرا زبان انگلیسی را تقریباً همه‌ی کشورها می‌دانند و می‌شناسند و اگر قرار است اطلاعاتی جهانی شود و به گوش همگان برسد لازم است که مخاطبان بیشتری داشته باشد و برای گسترش هر علمی لازم است که به زبان مرجع دنیا هم‌نشر داده شود.

 

در مورد وظایف یک ره‌جو و اصلی‌ترین وظیفه ره‌جوها توضیح دهید؟
 

من خودم آدم کمال‌گرایی هستم و به همین خاطر هر کاری که می‌خواهم انجام بدهم سعی می‌کنم به بهترین نحو انجام بدهم. یک ره‌جو هم باید به تمام وظایفی که در کنگره برایش در نظر گرفته‌شده مثل به‌موقع آمدن و انجام تکالیف، متعهد بودن به قوانین کنگره و... پایبند باشد. من خودم سعی می‌کنم در همه امور حتی در کوچک‌ترین کارها درست و کامل عمل کنم و فکر می‌کنم متعهد بودن به وظایف بسیار مهم است.
 


با توجه به هفته درختکاری اگر پیامی در این زمینه‌دارید برایمان بگویید.
 

همه می‌دانند که درخت چقدر برای طبیعت مفید است و چه ثمرات زیادی دارد از نگه‌داری خاک تا برطرف کردن آلودگی هوا و... اما من مدتی نگران مصرف بالای آب برای آبیاری درختان بودم و اینکه این‌همه تلاش برای به ثمر رساندن درختان زیاد، درواقع آب زیادی را لازم دارد تا اینکه همسرم گفت درسته که آب زیادی مصرف می‌شود اما مقداری آب هم توی زمین ذخیره می‌شود و خود درختان به ذخیره شدن آب کمک می‌کنند، درواقع این آب‌ها به زمین برمی‌گردد و مقداری هم باعث حفظ رطوبت زمین می‌شود و با این اطلاعات ذوق و شوق بیشتری برای کاشت درخت و نگه‌داری از درختان و گیاهان دارم.

 

اگر صحبت ناگفته‌ای دارید لطفاً بفرمایید.

از شما تشکر می‌کنم که با من مصاحبه کردید و پیامی هم که در آخر دارم این است که سعی کنیم در هر جا و جایگاهی که هستیم بهترین خودمان باشیم. لازم نیست همه مثل هم باشیم؛ بلکه سعی کنیم در موقعیت خودمان به بهترین نحو عمل کنیم.
 
خانم پروین از این‌که وقت خودتان را در اختیار ما گذاشتید بسیار سپاسگزاریم و آرزو می‌کنیم همواره در زندگی  موفق و پیروز باشید.
 
 
تهیه گزارش: همسفر مرضیه از لژیون دوم
همسفران نمایندگی لویی پاستور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .