English Version
English

عشق به خدمت

عشق به خدمت

گفتگوی صمیمانه داشتیم با آقای حامد شمس کمک راهنمای محترم آکادمی، در هفته بنیان کنگره 60  توجه شمارا به خواندن این گفتگو جلب می‌کنم.

لطفاً خودتان را به‌رسم کنگره معرفی کنید؟

سلام دوستان حامد هستم یک مسافر، آنتی ایکس مصرفی قرص‌های روان‌گردان، روش درمان DST داروی درمان اپیوم، مدت‌زمان سفر اول 10 ماه و 26 روز، رشته ورزشی شنا، به کمک راهنمایی آقای علی اشکذری، رهایی 11 سال و 9 ماه. سفر نیکوتین نیز انجام دادم با متد DST و دارو آدامس نیکوتین خوراکی، مدت سفر 10 ماه، راهنما مهندس دژاکام، مدت رهایی از سیگار 5 سال و 10 ماه.

 

لطفاً برایمان بگویید در چه سالی و از چه طریقی با کنگره آشنا شدید؟

اواخر سال 83 با کنگره آشنا شدم. به‌واسطه مصرف شیشه یکی از عزیزانم توسط همکار مادرم کنگره 60 به ما معرفی شد. باوجوداینکه در آن زمان سایت و راه‌های ارتباطی دیگر به شکل امروزی وجود نداشت، لطف خداوند شامل حال ما شد و در مسیر کنگره قرار گرفتیم.

 

به نظر شما مشاوره و راهنمایی‌های جلسات لژیون چه تأثیری در درمان رهجوها و مخصوصأ سفر اولی‌ها دارد؟

همان‌طور که می‌دانیم یکی از مراحلی که باعث رشد و پیشرفت کنگره شد و کنگره را از آن حالت ابتدایی‌اش خارج کرد تشکیل لژیون‌ها بود. درواقع هویت اصلی کنگره در آن زمان پدیدار شد و همان‌طور که در جریان هستید از این بابت در دنیا منحصربه‌فرد هستیم. مطالبی که در لژیون‌ها مطرح می‌شود نشان‌دهنده قدرت کنگره می‌باشد. نقش لژیون در کیفیت رهایی رهجوها خیلی زیاد است و این بدون شک به دلیل رهنمودهای راهنمایانی است که خودشان نیز قبلاً به‌مانند رهجوهایشان در تاریکی به سر برده‌اند و اکنون مشاوره‌ای را می‌دهند که خودشان تجربه کرده‌اند.

 

بار آموزشی جایگاه کمک راهنمایی در زندگی شخصی شما چه تأثیری داشته است؟

من تا کمک راهنما شوم تقریباً پنج سالی زمان برد، چون در آن زمان تعداد اعضا کم بودند و صف طولانی جهت گرفتن خدمت کمک راهنمایی وجود داشت. یادم هست که از مهندس پرسیده بودم که دوست دارم بیشتر از رمز و رازهای هستی سر دربیاورم و متوجه شوم و چه‌کاری باید انجام بدهم تا جواب سؤال‌هایم را بگیرم؟ ایشان در جواب به من گفتند که انشالله بعد از قبولی در آزمون کمک راهنمایی و خدمت کردن به انسان‌ها قطعاً پاسخ سؤال‌هایت را دریافت خواهی کرد. در حال حاضر نمی‌خواهم ادعا کنم که پاسخ این سؤال بزرگ را گرفته‌ام، اما امروز بهتر می‌فهمم که چرا آقای مهندس این جمله را به من گفتند. امروز یکی از بزرگ‌ترین افتخارم خدمت کردن به انسان‌هاست و قطعاً تأثیر مثبت آن را در زندگی‌ام دریافت کرده‌ام و انرژی فوق‌العاده خاصی را همیشه از رهجوهایم و خدمت کردن به آن‌ها گرفته‌ام.

 

تا حالا در چه جایگاه‌های خدمتی دیگری به‌جز جایگاه کمک راهنمایی خدمت کرده‌اید؟

من هم مثل اکثر مسافران قدیمی‌تر که از ابتدا حضورداشته‌اند خدمت‌هایی ازجمله دبیری، نگهبانی، مرزبانی، کمک اردوبانی و اردویان، ایجنت شعبه پارک لاله را تجربه کرده‌ام و در حال حاضر نیز روزهای چهارشنبه در خدمت جناب مهندس جهت کمک به امور مربوط به رهایی رهجوها و همچنین نظافت دفتر ایشان می‌باشم.

 

بعضی از عزیزان مسافر و هم‌سفر که اکنون در ابتدای راه قرار دارند با شک و تردید سفرشان را شروع می‌کنند، برای اینکه سفر خوبی را داشته باشند چه راهکاری به نظرتان می‌رسد؟

مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید. در حقیقت کنگره نیز یک الماس درخشانی است که نور و ویژگی آن را به‌هیچ‌وجه نمی‌شود نادیده گرفت؛ اما ازآنجایی‌که مسافران و هم‌سفران تازه‌وارد اکثراً در تاریکی و مسیر ضد ارزشی به سر می‌برند باید تا زمانی که حس‌های آن‌ها بیدار نشده است و درخشش این گوهر گران‌بها را درک نکرده‌اند، به پارامتر زمان توجه کنند، چراکه بهترین راهکار فقط صبر و شکیبایی است. باید دقت داشته باشیم که صبر باتحمل فرق می‌کند و رهجوی صبور کسی است که بی‌تابی و عجله نمی‌کند. به‌عبارتی‌دیگر تسلیم راهنما و آموزش‌های کنگره می‌شود.

 

با توجه به اینکه در هفته گرامیداشت بنیان کنگره قرار داریم، نظرتان را راجع به این دستور جلسه و بنیان‌گذار کنگره 60 بفرمائید؟

تک‌تک اعضای کنگره 60 چه افرادی که جناب مهندس را از نزدیک دیده‌اند و چه افرادی که از طریق آموزش‌ها و سی‌دی‌ها با ایشان در ارتباط بوده‌اند، حس خیلی خاصی به مهندس دارند و هر شخص فکر می‌کند که علاقه بیشتری به ایشان دارد و از همه بیشتر دوستش دارد. میل کمک کردن به انسان‌ها و هم‌چنین میل به رهایی افرادی که در دام تاریکی گیر افتاده‌اند، خاصیت بی‌نظیری است که در بنیان‌گذار کنگره 60 و خانواده ایشان کاملاً مشهود است. امروزه شاهد خدمت عاشقانه ایشان به جامعه بشری مخصوصاً افراد مصرف‌کننده‌ای که در دام تاریکی گرفتارشده‌اند هستیم. خدمت صادقانه و درنتیجه عشق ایشان به انسان‌ها باعث گردیده است تا افرادی که یک‌زمانی جامعه از آن‌ها عاصی و شاکی بوده‌اند، امروزه و پس از درمان از این افراد به نیکی یاد می‌شود و تبدیل به افرادی قابل‌اعتماد و احترام شده‌اند. همچنین این دستور جلسه به ما یادآوری می‌کند که برای شکل گرفتن کنگره چه زحمات زیادی تا امروز کشیده شده است و از ابتدا به کمک چه افرادی کنگره پا گرفته است که الآن در میان ما نیستند؛ بنابراین همان‌طور که جناب مهندس فرمودند قدردان آن‌ها هستیم و باید از آن‌ها به نیکی یاد کنیم.

 

و کلام آخر؟

از خداوند می‌خواهم که تحت هر شرایطی که در زندگی‌ام پیش می‌آید، این فرصت را همچنان به من بدهد که یک‌گوشه کوچکی از کنگره باشم و از انرژی بالای بودن در کنار دوستان کنگره 60 محروم نشوم تا در این حیات و حیات‌های بعدی نیز انشالله در خدمت انسان‌ها باشم.

 

نگارنده؛ مسافر مقداد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .