English Version
English

ریشه های استوار کنگره ، درباب دستور جلسه بنیان کنگره60

ریشه های استوار کنگره ، درباب دستور جلسه بنیان کنگره60

بنیان به معنی اساس بن و شالوده هر چیزی است. بنیان کنگره 60 جناب آقای مهندس دژاکام هستند. ایشان در استعاره‌ای زیبا کنگره را به یک درخت تشبیه نمودند و بر این اساس ریشه این درخت همیشه‌سبز همان بنیان هست که شخص خودشان می‌باشند. ریشه‌ای که بهترین مواد را به شاخ و برگ و شکوفه‌های این درخت می‌رساند که برای آن پایانی متصور نیست همچون انتهای اعداد. کسی که سال‌های زیادی از زندگانی‌اش را صرف شناخت مجهولات بعد خویش کرد و پس از تلاش‌ها و ترک‌های پی‌درپی برای خروج از وادی اعتیاد موفق به کشف روش قطعی درمان اعتیاد شد و متد DST را ابداع نمود که در قیاس با سایر روش های نا فرجام درمان اعتیاد مصداق آیه شریف جاء الحق و زهق الباطل است. و سپس پس از تلاش فراوان کنگره 60 را تشکیل دادند. روز اولی که کنگره تشکیل شد درجایی تشکیل شد که باید تشکیل می‌شد؛ یعنی در بیغوله‌ها تشکیل نشد و در ابتدا مقالات خود را در باب صورت‌مسئله اعتیاد و سم‌زدایی و ... ارائه کردند یعنی از همان ابتدا کار را اصولی و درست آغاز نمودند چراکه خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج. به خاطر همین موضوع است که نزدیک به 21 سال کنگره به مسیر خود ادامه می‌دهد. به‌موازات ایجاد کنگره روش‌های دیگری هم درزمینهٔ درمان اعتیاد وجود داشتند و چه‌بسا جایگاه بالاتری هم نسبت به کنگره آن زمان داشتند اما پس از ارسال مقالات و حضور کنگره در بسیاری از مجامع علمی و دانشگاهی همچنین جلسات مبارزه با مواد مخدر به‌آرامی این روش با تلاش و تفکرات خوب آقای مهندس که الحق و الانصاف سختی‌های فراوانی در این راه کشیدند (لحظه دشواری درآن لحظه احساس نمی‌شود انچنان که یادآوری آن دشواری دشوار است) کمی از باورهای غلط یک جامعه که یک معتاد را مجرم می‌دانست کاست و به‌این‌ترتیب درمان DST کار خود را شروع کرد.

مسئله بعدی که بنیان کنگره روی آن تمرکز کرده بود شربت OT بود که آن زمان تمام پزشکان با آن مخالفت کردند اما اثر حکم همیشه در حال حیات قاضی بزرگ جلوه نمی‌نماید و واقعاً در این راه و مسیر چه سختی‌هایی کشیده شد تا اینکه این داروی شفابخش در کنگره و چندین مرکز دیگر به‌صورت پایلوت مورداستفاده قرار گرفت و در بین این مراکز کنگره 60 موفق‌تر بود و این یعنی درمان قطعی. گاهی اوقات یک تفکر درست باعث می‌شود که هزاران تفکر غلط نتواند بر یک تفکر درست غلبه کند و گاهی یک تفکر غلط دنیایی را با خود به گمراهی می‌برد. اینکه اعتیاد مسمومیت مزمن و پیش‌رونده است یک تفکر اشتباه بود که جهانی را گمراه کرده بود و مانند بسیاری از تفکرات باطل قرون‌وسطی همه‌سال‌ها بر کشور حاکم بود که با تفکرات و تدبیرات بنیان کنگره آقای مهندس در جایگاهی قرار داریم که کنگره 60 به‌عنوان سمن برتر کشور انتخاب شود.

البته ناگفته نماند که در کنار آقای مهندس و دوشادوش وی خانواده محترم ایشان، دیدبانان و پیش‌کسوتان تلاش‌هایی کردند تا امروز کنگره به این شکل درآمده است. این‌که تمام این مراحل را دریک برگ توضیح بدهم کار راحتی نیست و برای شرح آنچه گذشته است طومارها باید نوشته شود. امروز آن دوران سخت گذشته است اما همیشه در گردش و چرخش هستیم. در حال حاضر قریب به 50 نمایندگی  در حال فعالیت هستند که در هر یک از این نمایندگی‌ها انسان‌های آموزش‌دیده حضور دارند و در حال خدمت هستند. ازنقطه‌نظر مالی در وضعیت خوبی قرار داریم و سالانه انسان‌های زیادی از دام اعتیاد رها می‌شوند. نگاه‌های مثبت به کنگره زیاد است و هرکجا که جلسات مواد مخدر است از کنگره 60 دعوت می‌شود که در ان حضور پیدا کند و اینکه امروز در این جایگاه قرار داریم به خاطر تلاش‌های آقای مهندس و آموزش‌های ایشان از کتاب‌های عشق، عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر و چهارده مقاله گرفته تا سی‌دی‌های آموزشی که هر هفته به دست تک‌تک اعضای نمایندگی‌ها می‌رسد آقای مهندس اطمینان دارد که متد دی اس تی به تمام جهان خواهد رفت و راه درمان صحیح و حتی بیماری‌های لاعلاج فعلی که راه درمانی برای انها پیدا نشده است با این روش درمان خواهد شد. همان‌طور که درمان اعتیاد و آرامش را برای خود و خانواده خود نخواستند بلکه برای همه انسان‌ها ساختند و این یعنی وادی چهاردهم و حال می‌خواهند این علم را با تأسیس اکادمی به سراسر دنیا بفرستند تا خانواده‌هایی که به این درد دچارند رهایی یابند. ایشان هر سختی و مشکلاتی که در سر راهشان به وجود آمد را از آن مشکل برای حرکت به سمت جلو استفاده می‌کردند و می‌گویند ایمان داشتم و دارم که این را صحیح است و هیچ‌گاه به مشکلات به چشم لعنت خداوند نگاه نکردند و این نگاه مثبت ایشان است که مسبب موفقیت کنگره در بسیاری از مجامع شده است

  آرزو می‌کنم و از خداوند می‌خواهم که آقای مهندس به هدف اصلی و بزرگ خودشان که تأسیس اکادمی و درمان اعتیاد و جهانی‌شدن کنگره هست برسند و ایمان‌دارم که آن روز را ما نیز خواهیم دید چون با این دیدگاه و تفکر می‌توان به هر جا که باشد رسید و خدا را شکر می‌کنم و به خودم می‌بالم که در کنگره هستم و امیدوارم بتوانم در این مسیر باشم تا بتوانم آموزش بگیرم و خدمت کنم.

خداوند هیچ جماعتی هیچ قومی و هیچ خانواده‌ای را بدون سرپرست نکند.

 

نویسنده،کمک راهنمای محترم مسافر اسماعیل

نگارنده؛مسافر علی

نمایندگی دهخدای قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .