English Version
English

در کنگره عدالت برقرار است

در کنگره عدالت برقرار است
در قرآن کریم آیه شریفه سیزدهم سوره حجرات خداوند می‌فرماید: یا ایـها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفوا  ان اکرمکم عندالله اتقاکم ان الله علیم خبیر، خداوند می‌فرماید: ای مردم شما را از جنس مذکر و مؤنث خلق کردم و یا هر فرد شما را از یک پدر و مادر خلق کردم و شما را در میان تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادم تا همدیگر را بشناسید و شناخت پیدا کنید پس در میان شما برتری نیست بلکه گرامی‌ترین  شما در نزد خداوند با تقوی ترین شماست و او برگزیده می‌شود.
 
تقوی از «وقایه» می‌آید و به این معناست که انسان باید خود را نگه دارد، از چه چیزی باید خود را نگه دارد تا برگزیده شود؟ مسلماً باید خود را از ضد ارزش‌ها و صفات ناپسند انسانی مانند دروغ، دزدی، اعتیاد و ... دور نگه دارد و زمانی که توانست این کارها را انجام ندهد، برگزیده می‌شودما در کنگره همه باهم برابر هستیم و عدالت در مورد همه ما برقرار است، چه آن تازه‌واردی که امروز وارد کنگره می‌شود و چه آن کسی که سال‌ها در کنگره سابقه حضور دارد و توانسته به جایگاه‌های بالاتری برسد. همه و همه روی یک صندلی می‌نشینیم و آموزش‌ها برای همه یکسان است، همه راهنما داریم، به همه ما سی دی یکسان داده می‌شود و این‌گونه نیست که مثلاً به یک نفر سی دی بدهند و به فردی دیگر ندهند و همه از فضای کنگره و امکانات آن یکسان بهره‌مند هستیم و استفاده می‌کنیم.

حالا اگر من یا هر شخص دیگر در کنگره این آموزش‌ها را استفاده کرد و بهره برد و توانست آن‌ها را کاربردی کند، به مقام استادی یا نگهبانی یا هر مقامی که شایستگی آن را دارد، می‌رسد چون او تلاش کرده و خواسته و هدف خود را مشخص کرده و سختی‌های آن را به جان خریده و حال برگزیده‌شده است؛ مانند مسافری که توانسته از سختی‌های سفر اول عبور کند و فرمان‌های راهنمایش را کاملاً اجرا کند و به رهایی برسد پس سزاوار برگزیده شدن است و مقامش بالا می‌رود و می‌تواند جایگاه‌های خدمت را تجربه کند و این عین عدالت است.

خداوند در قرآن می‌فرماید: ان الله یحب التوابین، او کسانی را که از گناهان خود بازگشت کنند را دوست دارد. من در ابتدا که وارد کنگره شدم، پیش خودم فکر می‌کردم که من چرا باید بین افرادی رفت‌وآمد کنم که مصرف‌کننده بوده‌اند؛ اما بعد از مدتی دریافتم که این افراد مصداق واقعی توابین هستند و در این فضا نفس می‌کشند پس ارزششان خیلی بالاست. چون خداوند خود فرموده که آن‌ها را دوست دارد و این بود که احساس کردم بیشتر کسانی که به اینجا می‌آیند به دنبال جبران خطاهای خود هستند و بسیاری از آن‌ها از بندگان خوب خدا شدند. بنابراین همه در کنگره برابرند و عدالت برقرار است و افرادی که با خواسته و اختیار خودشان حرکت می‌کنند برگزیده می‌شوند.

 

نویسنده: همسفر هاجر از لژیون دوم
نگارنده: همسفر معصومه از لژیون سوم
منبع: نمایندگی امین قم - همسفران

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .