English Version
English

جزوات جهان‌بینی درمان هر درد بی‌درمان است

جزوات جهان‌بینی درمان هر درد بی‌درمان است

اولین جلسه از دوره بیست‌و‌نهم کارگاه‌های آموزش خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی سهروردی اصفهان با استادی همسفر آذر رهجوی راهنما همسفر شهرزاد، نگهبانی همسفر صدیقه و دبیری همسفر افسانه با دستور جلسه «جهان‌بینی ۱و۲» در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را هزاران بار شکر که در این روز بارانی و تمیز روزی بنده شد در شعبه سهروردی استاد جلسه جهان‌بینی ۱و2 باشم. ضمن تشکر از نگهبان جلسه خانم‌ صدیقه، مرزبانان و ایجنت خانم‌ زهرا، خوش‌آمد عرض می‌کنم خدمت دستیاران اسیستانت خانم‌ آرزو و خانم‌ فرشته که این مسیر طولانی را برای انتخابات مرزبانی تشریف آوردند. قبل از شروع جلسه، هفته راهنما را به همه راهنمایان تبریک عرض می‌کنم و خیلی خوشحالم که همه شما را می‌بینم.

جزوه جهان‌بینی ۱و2 در دو جزوه بیست صفحه‌ای تنظیم‌شده و عبارت کاربردی روی آن نوشته‌شده است. این عبارت کاربردی خیلی جای تأمل و تعقل دارد؛ چراکه اگر ما سی‌دی‌های اخیر آقای‌ مهندس را گوش‌داده باشیم که قطعاً گوش دادیم و نوشتیم در سی‌دی‌ها شکافته شدن مسائل را برای ما بیان می‌کنند. قطعاً جزوات جهان‌بینی ۱و2 یک فلق در جهان هستی برای ما بوده است؛ فلق یعنی شکافته شده و توسط این دو جزوه یک نوع نگرش به هستی برای ما بازشده‌ که باعث می‌شود وقتی از درون، فلق یا شکافته شدن در من اتفاق بيفتد، (چون در بیرون هم اتفاق افتاده است) درمان صورت بگیرد.

در بخش مسافرانمان دیدیم که آن‌ها برای درمان آمدند، اما ما همسفران قطعاً برای درک مسئله‌ اعتیاد اینجا آمدیم تا بیماری اعتیاد را بهتر درک کنیم. در سراسر دنیا وقتی صحبت از اعتیاد می‌شود، می‌بینم که فقط با درد کار دارند و الآن هم با چشم می‌بینم که در بیماری سرطان فقط معلول بیماری را برمی‌دارند و اصلاً با عامل و علت درد کاری ندارند، ولی جزوات جهان‌بینی در حقیقت با علت هر دردی که بی‌درمان است کار دارد؛ یعنی جزوات جهان‌بینی درمان هر درد بی‌درمان است.

در هیچ کجا این مثلث‌‌ها اتفاق نمی‌افتد، اگر هم به‌ندرت اتفاق بیفتد می‌بینیم که یک ضلع خیلی بزرگ‌شده است، مثلاً ضلع جسم خیلی طولانی شده است و یا مثلاً ضلع جهان‌بینی خیلی کوتاه‌ است و همیشه به دنبال یک‌راه کوتاه هستند، ولی در جزوات جهان‌بینی ۱و۲ می‌بینیم که این‌طور نیست و پروسه زمان و تفکر در آن خیلی حائز اهمیت است.

آموزش، تجربه و تفکر به ما یاد می‌دهد که تو می‌توانی از قدرت عقلت استفاده کنی و کمتر خطا و اشتباه کنی و این رسیدن به‌فرمان‌ عقل و یا حتی نزدیک شدن به آن می‌تواند آسایش و آرامش خیلی زیادی را برای من به‌عنوان همسفر به ارمغان آورد و لازمه آن این است که در من انرژی پتانسیل بالا برود تا من بتوانم با استفاده از قدرت اختیار انتخاب‌های خوبی داشته باشم.

ما در جزوات جهان‌بینی آموزش می‌گیریم که نفسمان تغییر کند و اخیراً هم چقدر زیبا آقای‌ مهندس در سی‌دی‌ آخر فرق نفس و روح را با هم شکافتند. نفس ارتباط مستقیم با فهمیدن دارد؛ فهم هم فقط در سایه تکرار اتفاق می‌افتد. اگر می‌بینیم اغلب سی‌دی‌های آقای‌ مهندس یکسری مسائل در آن تکرار می‌شود به این دلیل است که فهم نیاز به تکرار دارد؛ حتی در یکی از سی‌دی‌ها بیان می‌کنند: «آن‌قدر باید میخ داخل دیوار کوبیده شود و چکش بخورد و ضربه بخورد تا بر دل دیوار بنشیند»، پس برای تغییر جنس و ماهیت‌ نفس ما باید جزوات جهان‌بینی، سی‌دی‌‌ها و یا هر نوشتنی که در کنگره اتفاق می‌افتد را دائماً تکرار کنیم.

آقای ‌اشکذری در یک‌بخشی از صحبت‌های خود به نقل از افلاطون بیان کردند: «اگر جمله‌ای را روی آب بنویسی تا بیایی آن جمله را بخوانی قسمت اول جمله پاک‌شده و از بین رفته، ولی وقتی چیزی روی سنگ حک می‌شود به‌زحمت می‌شود آن را تغییر داد.» با آموزش جزوات جهان‌بینی، اتفاقاتی که برای من همسفر می‌افتد آن حک شدن روی سنگ است؛ اما اگر وارد حاشیه شوم و وارد نشانه‌گیری به‌طرف دیگران شوم جنس سنگ و ماهیت نفس من آهکی و فروریخته خواهد شد؛ ولی اگر در مسیر باشم قطعاً سنگ سختی خواهد بود و آن نوشته‌ها بر لوح وجود تک‌تک ما حک خواهد شد.

در پایان صحبت‌هایم یک تجربه از جزوات جهان‌بینی ۱و2 داشتم؛ اگر یک همسفر، حال‌ خوب را لمس کند و به آن حال‌ خوش برسد با دیگران کاری ندارد و اتفاق دیگری که می‌افتد این است که آن شخصی که جزوه را درک نکرده است فکر می‌کند آن فرد که از حال‌ خوش حرف می‌زند، دارد نقش بازی می‌کند و یا نقابی بر چهره دارد. من این را در گفته‌های شادروان دیده‌بان محترم آقای آذرپور خوانده بودم که دوست داشتم اینجا به آن اشاره‌کنم.

درنهایت جهان‌بینی بستگی به این دارد که من چقدر تشنه و نیازمند این مسئله باشم و رفت‌وآمدهایی که به کنگره می‌کنم از سر وقت‌گذرانی برای من نباشد، بلکه از سر عطش و یادگیری برایم باشد که این فرصت هیچ‌وقت برایمان پیدا نمی‌شود. 

امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه انتخابات دوره هشتم مرزبانی با حضور دستیاران اسیستانت، همسفر آرزو و همسفر فرشته برگزار شد. در این انتخابات همسفر فرشته رهجوی راهنما همسفر خاطره و همسفر زهرا ع. رهجوی راهنما همسفر صدیقه با کسب بیشترین آراء به‌عنوان مرزبانان دوره هشتم انتخاب شدند و همسفر فاطمه ک. رهجوی راهنما همسفر زهرا نیز به‌عنوان مرزبان علی‌البدل انتخاب شد. ضمن تشکر و قدردانی از خدمات شایسته مرزبانان دوره قبل همسفر فاطمه و همسفر فریبا، برای مزبانان دوره جدید خواستار بهترین‌ها در مسیر خدمت هستیم.

مرزبانان کشیک: همسفر فریبا و مسافر داریوش
عکاس: مرزبان خبری، همسفر فاطمه
تایپ: همسفر فاطمه رهجوی راهنمای ویلیام وایت همسفر فریبا
ارسال: راهنما همسفر زهرا (لژیون یازدهم)
همسفران نمایندگی سهروردی اصفهان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .