English Version
English

تفکرات ما دنیای ما را می سازد

تفکرات ما دنیای ما را می سازد

یازدهمین جلسه از دوره ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰ خیام نیشابوری، در روزهای یکشنبه با استادی راهنما مسافر سعید و نگهبانی مسافر رحیم و دبیری مسافر حسین با دستور جلسه «جهانبینی ۱و۲» در تاریخ ۱۶اردیبشهت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان سعید هستم مسافر. از نگهبان و دبیر متشکرم که اداره جلسه را به من واگذار کردند تا خدمت کنم و آموزش بگیرم.
خیلی خوشحال هستم که در بین بچه ها کنگره ۶۰ هستم و در راه کنگره ۶۰ سیر تکاملی خودم را ادامه می‌دهم و از خدای خودم برای اینکه اجازه داده من در مسیر کنگره ۶۰ باشم تشکر می‌کنم. همچنین از راهنمای عزیزم آقا امیر هوشنگ این مرد بزرگ تشکر می‌کنم که راه درست زندگی کردن را به من آموخت. کنگره با وادی ها و همچنین جهانبینی راه درست زندگی کردن را به من می‌آموزد. صحبتی آقا سلامی کردند من همیشه یادم هست و جناب مهندس هم بر آن تأکید دارند، جهانبینی کنگره ۶۰ مطلب سختی نیست، جهان‌بینی کنگره یعنی بتوانی یک وعده آبگوشت، یه لیوان چای را با آرامش و تعادل کناره خانوادت میل کنی و لذت ببری. کنگره می گوید آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند، در اجتماع زندگی کن و بگذار دیگران هم زندگی کنند. من از لحاظ تحصیلات مدرک بالای نگرفتم و در کنگره ۶۰ یا بهتر است بگویم دانشگاه کنگره ۶۰ آموزش ها نابی را گرفتم که مسیر زندگی من در حال تغییر کردن است، با یک جاده جدید، یک حس جدید و یک انرژی جدید. در یکی از سی دی ها استاد امین تعریف می‌کرد، به سمت اصفهان در حرکت بودن که بنزین تمام کردند ساعت دو و سه شب، فردی نگه می دارد و مپرسد که چه مشکلی دارید و میگن که بنزین تموم کردیم فرد مقابل می‌ گوید که من به شما بنزین می‌دهم به شرط اینکه شما هم به من آب بدهید. دقیقاً مثال ما، کنار هم هست.

ما حس مشترک داریم که اینجا جمع شدیم و آن هم درمان اعتیاد است. در جزوه جهان‌بینی استاد امین دو ساختار را بیان می‌کنند، یکی خردمندان و دیگری مافیا. که هر کدام برای ماندن و حفظ و بقای خودشان نیاز به رشد و توسعه دارند. هر کدام نیاز به یار و نیرو دارند، به این شکل نیست که من بخواهم در مسیر صراط مستقیم حرکت کنم و نیروهای مخرب و  بازدارنده هیچ کاری انجام ندهند! آن نیروی مخرب و باز دارنده با تمام تلاش سعی می‌کند که من را از مسیر خارج کند. با ابزار ها مختلفی که دارد سعی می‌کند احساس من را آلوده کند، ابزار نیروهای تخریبی، دروغ، غیبت، تهمت و...
نقاط حساسی در درون من مسافر هست که با گوش کردن به سی دی ها باید آن را از کار بیندازم، یه جا حسادت می‌کنی که فلانی به مقامی رسیده، به درجه بالاتری رسیده، پس تو هم تمام سعی و تلاشت رو انجام می‌دهی تا به اون جایگاه برسی، ولی یه جا استاد امین مثال می‌زند که باجناقت ماشین می‌خرد و تو تلاش می‌کنی که اون ماشین از زیر پاش در بیاد. و این نقطه می‌تواند نقطه سقوط ما باشد. مسیر کنگره واقعاً مسیر زیبای است، چرا جناب مهندس می‌گوید ۱۴ثانیه سکوت!؟ چرا جناب مهندس می‌گوید وادی اول را اگر بفهمی ۵۰٪ راه را رفتی. من در کنگره قرار گرفته‌ام تا باورهای خودم را تغییر بدهم، زمانی که باورهای من تغییر کرد، زندگی من هم تغییر می‌کند. با تفکر ساختارها ایجاد می‌شود. من هرکاری می‌خواهم انجام بدهم باید پشتش یک تفکری وجود داشته باشد. انسان همیشه سر دو راهی قرار می‌گیرد، پس نیاز به تفکر دارد تا بتواند بهترین راه را انتخاب کند. مثلثی هست در کنگره با اضلاع جسم، روان، جهان‌بینی. تمام پروتکل در کنگره ۶۰ یکی است و ثبت در پورتال و سیستم کنگره هست. راهنما از خودش برنامه ای نمی دهد. من خودم زمانی که وارد کنگره شدم باور نداشتم که درمان بشوم ولی الان ایمان کامل دارم که در کنگره ۶۰ به درمان قطعی می‌رسیم. فقط یک راه برای درمان اعتیاد هست، کنگره ۶۰. طبق تجربه به دست آمده کسی که در کنگره برای درمانش ارزش قائل باشد قطعا اتفاقات قشنگی در مسیر کنگره برایش رخ خواهد داد. اولین قدم اینکه حس های فرد به کار می‌افتد. و در آخر اینکه تفکرات ما دنیای ما را می سازد. از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه‌ی شما متشکرم.
تایپ: مسافر محمد، رهجوی راهنما مسافر محمد (لژیون سوم)
عکس : مسافر کمیل، رهجوی راهنما مسافر محمد (لژیون سوم)
بارگزاری : خدمتگزار سایت مسافر علیرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .